floorjacet

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediaboxen lopen vast (Cisco en Humax)

de vraag is ik heb 2 digitale kastjes een cisco met uitzending gemist en harde schijf voor programmas op te nemen.en op de slaapkamer een humax ontvanger.het probleem met bijde kastjes is dat ik ze een 1 tot meerdere malen de stroom eraf moet halen omdat hihj denk ik vast is gelopen en er niets meer mee kan doen.dit begint zwaar iritant te worden.ik ben jaren lid maar denk zelf om over te stappen na kpn. vertel mij waar ligt de oorzaak of wat kan ik er aan doen
3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Omdat je op twee decoders tegelijk problemen hebt, denk ik aan een akkefietje in je Coax TV-netwerk. De kans is klein dat die decoders ineens allebei kaduuk zijn, hoewel dit nooit helemaal kan worden uitgesloten.

Daarom, toch maar het volgende.

Hoe zit je coax-netwerk in elkaar?

Maak ook maar ff een fotootje -meer als nodig- van de situatie rond het centrale Ziggo aansluitpunt (AOP) en laat dat 'ns zien.

Je Internetverbinding is ok?
Gr Han

NOOT Voor als je dat niet wist. Bij een overstap naar KPN kun je je coax-netwerk niet meer gebruiken.
Alles, waaronder TV decoders, moet met een UTP-kabel worden aangesloten.
Of via Wireless, maar dat kan allerlei gedoe geven en is daarom af te raden.
Wireless kun je maar het best alleen voor Phones en Tablets gebruiken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zijn er al eens fabrieksresets uitgevoerd aan beide decoders? Ik kan het meest voor de Humax spreken, maar bij beiden zal dit zeker baten. Een fabrieksreset lost n.l. software issues op en is gewoon af en toe nodig. Inwendig is het wat gelijkend aan een PC en deze start je ook regelmatig opnieuw op. Niet helemaal vergelijkbaar, maar een Humax bv. draait steeds op dezelfde software als je deze uit de energiespaarstand hebt gehaald. Dus af en toe eens 'fris' opstarten, dus de gehele opstartprocedure doorlopen, is zeker goed.

Maar eerst eens weten wat je allemaal al hebt gedaan.

PS: ik begrijp de frustratie, maar je bereikt hier andere klanten, welke alleen maar vrijwillig bereid zijn te helpen, maar natuurlijk niet over alles uitspraken kunnen doen. Probeer dus naar ons toe toch een beetje netjes te blijven, want we doen ons best.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
floorjacet
Die suggesties van Willem over eerst maar eens factory resets proberen, zijn echt niet gek!
Ik was dat vergeten. Laat eerst horen wat dit oplevert & let op Willem. Hij weet van wanten.
Gr Han

Uitgelicht topic