Mediabox XL heeft veel moeite met opstarten. Dagen lang blijft de MB zoeken als ik hem opstart pas na 3 a 4 keer de stroom aan en uit gezet te hebben pakt de MB het signaal op.
Eenmal opgestart heb ik met regelmaat last van bit errors terwijl de signaal kwaliteit en ontvangst na genoeg uitmuntend zijn.
Via webcare al de nodige oplossingen geprobeerd. Maar geen soelaas.
Ook bij Film1 vaak een smooth skin op beeld. ( beeld loopt niet soepel ) wat is er aan de Han d met de MB.
Deze stappen gevolgd via webcare van Ziggo via twitter.
Gelukkig is er veel te doen aan die storingen. Mijn advies aan jou is om deze stappen hiervoor op te volgen:
- Haal de box minimaal 1 minuut van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.
- Haal de aansluiting (coaxkabels en/of splitters e.d.) tussen de box en het hoofdaansluitpunt een paar minuten los en sluit desnoods de box rechtstreeks aan met een vervangende coaxkabel/splitter.
- Check of de box genoeg schijfruimte heeft.
- Check of de box genoeg ruimte heeft om te koelen.
- Verwijder desnoods een aantal ingestelde opnames of voorkeuren.
- Pas waar nodig de opnametijd aan.
- Controleer of de 'Energieverbruik in stand-by' op HOOG staat ingesteld (via OPTIES > VOORKEURSINSTELLINGEN > ENERGIEVERBRUIK IN STAND-BY).
- Als bovenstaande niet werkt: zet de box terug naar de Fabrieksinstellingen (OPTIES > UITGEBREIDE INSTELLINGEN > FABRIEKSINSTELLINGEN: pincode is standaard 0000).
- Als bovenstaande niet werkt: Stel Automatisch Schijfbeheer in op ''s nachts' / 'Bij conflicten waarschuwen' (via Voorkeursinstellingen).