Vraag

Mediabox XL start niet op.

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
@John1971 Maar heb je nou nog je signaal sterke gedempt? Het kan zijn dat de sterkte is toegenomen. plots of door oh. Ik zie niet in jou reactie of je dit gedaan hebt.. Ook een hoog signaal geeft problemen hoe jij die omschrijft!
Reputatie 3
Badge +2
Ja geprobeerd. Geen verandering. Ja minder signaal. Verder geen effect op de issues.
Reputatie 7
Badge +26
@John1971 Koppel de coax kabel eens los als je een lager signaal getealiseerd hebt. Wacht 1 minuut. Koppel deze weer aan. Geef nogmaals de mbxl een reset. Test dit even uit. En zet energie in st.by iig op hoog
Reputatie 7
Badge +35
Het beste is om eerst je eigen situatie uit te sluiten voor je verder gaat zoeken. @John1971

Als je er nog zin in mocht hebben?
De downstream en de upstream dBmV waarden hier plaatsen uit de Mediabox XL.
Dit zegt veel over de werkelijk signaalsterkte en signaalkwaliteit, zowel heen als het retoursignaal.
Het kan ook buiten liggen in de straatkast.

De linken naar de pagina's staan links in het menu van de Mediabox XL en met klikken te bereiken.
Hoe inloggen op de Ziggo Mediabox XL

Kun je ook een foto hier plaatsen van de AOP, als dit een niet hedendaagse standaard AOP is, kan deze gratis vervangen worden door een nieuwe en kan een monteur meteen meekijken hoe de box zich verder gedraagt.
Reputatie 3
Badge +2
@John1971 Koppel de coax kabel eens los als je een lager signaal getealiseerd hebt. Wacht 1 minuut. Koppel deze weer aan. Geef nogmaals de mbxl een reset. Test dit even uit.
Vanavond even doen.
Reputatie 3
Badge +2
Vindt het niet normaal dat ik als klant al deze handelingen moet verrichten. Het werkte altijd redelijk. Maar sinds een week opstart issues. Wil gewoon degelijk apparatuur die gewoon werkt.
Reputatie 7
Badge +35
@John1971 Helemaal met je eens, maar als het probleem bij je binnen na de AOP zit, dan zijn de monteurskosten voor jou, ligt het aan je AOP en verder naar buiten dan is het voor Ziggo.

Ziggo kan niet verantwoordelijk zijn voor b.v. net als hier met 56 meter coax en de nodige versterking en splitters, vandaar dat de grens vanuit Ziggo tot en met de AOP ligt.

Je kunt ook wachten tot er een Ziggo moderator hier langs komt, die in je Mediabox XL kan kijken wat er zich afspeelt en een advies kan geven.
Maar dat kan een paar werkdagen duren op dit klant helpt klant forum.

In ieder geval succes gewenst.
Reputatie 3
Badge +2
@John1971 Helemaal met je eens, maar als het probleem bij je binnen na de AOP zit, dan zijn de monteurskosten voor jou, ligt het aan je AOP en verder naar buiten dan is het voor Ziggo.

Ziggo kan niet verantwoordelijk zijn voor b.v. net als hier met 56 meter coax en de nodige versterking en splitters, vandaar dat de grens vanuit Ziggo tot en met de AOP ligt.

Je kunt ook wachten tot er een Ziggo moderator hier langs komt, die in je Mediabox XL kan kijken wat er zich afspeelt en een advies kan geven.
Maar dat kan een paar werkdagen duren op dit klant helpt klant forum.

In ieder geval succes gewenst.

De AOP is drie jaar geleden door een monteur aangelegd. er zijn geen wijziging in gedaan. dus kan me niet voor stellen dat het aan mijn kant ligt. en aangezien ik niet meer de enige ben, met het zelfde issue, lijkt het mij eerder een firmware probleem van de mediabox. Nu heb ik iets nieuws erbij MB gaat spontaan in de restart na 10 min gespeeld te hebben. Dit euvel is er al eerder geweest.
Reputatie 3
Badge +2
is er iemand van ziggo zelf @Anne B Ziggo die eens kan kijken op de achtergrond wat er aan de hand is ?
Reputatie 7
Hey @John1971 .

Op dit moment kan ik je mediabox helemaal niet uitlezen. Kan dit kloppen?
Op welke "energiestand in stand-by" staat de mediabox?
Reputatie 3
Badge +2
Staat normaal op de eco stand. Maar na reset heb ik nog geen wijziging gedaan naar eco. dus naar mijn idee zou de MB benaderbaar moeten zijn. Momenteel op het werk. Tot hoe laat kan ik je benaderen vandaag ?
Reputatie 7
Op eco kan ik hem inderdaad niet benaderen. Dan gaat hij dusdanig ver in "slaap" dat hij ons niet meer actief signaal stuurt.

Zou je de stand eens op hoog kunnen zetten, als je thuis bent, en dan 2 dagen willen aankijken hoe het dan gaat?

Na fabrieks reset heeft het geen effect gehad. Vanmorgen bij starten van MB. Blijft de box weer hangen in opstarten. Na twee keer van stroom te hebben gehaald start de box weer op. 😡ook ik heb dit weer sinds een week ofzo, wordt er een beetje moe van telkens de box te moeten resetten.
Precies, en ik hoor nu ook meer mensen met het zelfde probleem. Dus iets voor Ziggo om naar te kijken. dit probleem ligt dus veel breder.

Hier Idem, sinds de update van 02-04-2019 blijft hij weer telkens hangen.
er is voor die tijd niets gewijzigd in mijn coax verbinding.
Signalen zijn goed (heb een versterker met retour signaal, Ziggo certified).

Het lijkt er dus op dat er een BUG in de laatste mediabox firmware zit.
Hier word ik niet blij van om elke dag maar weer die kast naar voren te trekken en de stroom er af te halen en maar hopen dat ie het dan wel weer doet.
Gebruik hem puur voor TV, heb geen Extra mediabox en mijn data netwerk is niet gekoppeld aan de mediabox maar loopt via apart modem dus ECO mode met dat hoge stroomverbruik is de beste optie.
Het is al een drama dat opstarten van 2 minuten (en 1 minuut inladen van de programmagids voor je hem enigzins kunt gebruiken) en als hij het dan niet doet ben je dus minimaal 5 tot 10 minuten bezig om uberhaupt TV te kunnen kijken.
Om te huilen dus....... 😭

Ziggo doe er eens wat aan ! 😡

Reageer