trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Mediabox XL maakt opeens geluid

Mijn mediabox XL maakt sinds vanmiddag, nadat ik hem weer op de stroom heb gezet, geluid, blijkbaar wordt iets van fan opgestart, heb het al een keer of vier gehad vandaag. Hoe komt dit? Wat veroorzaakt dit? En kan ik er iets aan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Heb het probleem niet meer gehad sinds de laatste keer dat ik de box van de stroom heb gehad op advies van ziggo medewerker. De box is ook niet meer van de stroom afgeweest sinds dien.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het is geen normale situatie, soms kun je zelf schroefjes verdraaien bij de fan om het geluid weg te krijgen, soms is dat niet mogelijk en kun je Ziggo bellen, dan werd in het verleden de box omgewisseld door een monteur.
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
ja het is nog niet gestopt, komt regelmatig terug. Zal eens informeren bij Ziggo
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
net gebeld, box van stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Stonden ook drietal rode streepjes boven de zendernaam, dat is nu weg, op 1 icoontje na. Ik haal de box wel elke dag van de stroom, weet niet of dat problemen kan geven. In de gaten houden en anders waarschijnlijk toch box omruilen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als je de box iedere dag van de stroom afhaalt, dan duurt het lang om op te starten, de gids zal niet altijd volledig zijn, je kunt geen opnamen en series plannen en dat is jammer.
Daar is deze box juist voor gemaakt.
Ik zou even bellen voor een goed werkend exemplaar.
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
wacht het nog even af, sinds het opnieuw starten, en het van de stroom halen, geen problemen meer gehad. Ik haal het van de stroom ' nachts omdat die box veel stroom verbruikt
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
trebor66 wrote:
wacht het nog even af, sinds het opnieuw starten, en het van de stroom halen, geen problemen meer gehad. Ik haal het van de stroom ' nachts omdat die box veel stroom verbruikt


En toch kun je dat beter niet doen. Voor een goede werking kun je een dergelijk apparaat beter niet spanningsloos zetten, ook al zijn de meningen daar soms over verdeeld.
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Willem-A wrote:
trebor66 wrote:
wacht het nog even af, sinds het opnieuw starten, en het van de stroom halen, geen problemen meer gehad. Ik haal het van de stroom ' nachts omdat die box veel stroom verbruikt


En toch kun je dat beter niet doen. Voor een goede werking kun je een dergelijk apparaat beter niet spanningsloos zetten, ook al zijn de meningen daar soms over verdeeld.

Heb de energiestand op M gezet en zal de box een tijdje aanlaten staan, ook 's nachts dus.
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
Kan ook een stofprobleem zijn. Hou de stofzuiger eens bij de ventilatiegaatjes.
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Heb het probleem niet meer gehad sinds de laatste keer dat ik de box van de stroom heb gehad op advies van ziggo medewerker. De box is ook niet meer van de stroom afgeweest sinds dien.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi trebor66,

Mooi dat je wat hebt gehad aan onze tips. Ik hoop dat de Mediabox XL stil blijft de komende tijd 😉

Uitgelicht topic