Walter69

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

MediaBox XL installatie geeft Error1010

Hallo,

Tot nu toe kijken we tv via de Connect Box, zo ook internet en telefoon gaan er door.

Maar we wilden 4 progs te gelijk op kunnen nemen, dus de Mediabox XL aangevraagd.
Deze installeert niet helemaal, Error 1010. Ik kom niet eens tot aan het kiezen van de taal.

Al geprobeerd: deze direct op het vierkante kastje in de meterkast aan sluiten.
Zelfde issue.

Moet de connectbox er geheel tussenuit of heeft die een kabel die naar de Mediabox XL moet???
Kan de connectbox voor internet in gebruik blijven en de mediabox XL voor TV ??

Groeten,
Walt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Walter69
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Update:

Het werkt.
- Coax kabel kleuren zijn idd irrelevant. Ook mijn zelf gemaakte coax kabel (van 6 meter werkt dus.
- Iets van 6x herstart van de Mediabox XL sinds die uit de doos kwam, mogelijk el/niet relevant?
- Nb. gisteren aan de telefoon bij de klantenservice werd mij verteld dat de box nog niet opgestart, of ingelezen of iets dergelijks was vanuit de kant van Ziggo... (apart als je meer dan twee dagen ervoor al een bestel bevestiging krijgt). Kan zijn dat dat pas per zo juist is doorgevoerd?

Alsnog dank voor de reacties!!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Walt,

Het modem zorgt alleen voor internet en telefonie, tv kan niet via het modem gekeken worden. De Mediabox moet dus via een coax kabel aangesloten worden, het modem is ook verder niet nodig voor de Mediabox XL. Er hoeft dus geen kabel vanuit het modem naar de Mediabox XL.
En je kunt dan inderdaad het modem/de connect box blijven gebruiken voor internet en de Mediabox XL voor TV 🙂

Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt en zeer waarschijnlijk staat daar ook je Connect Box.

Groet,
Evert
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier ook meer informatie over 1010: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1010

Of bel Ziggo, je hebt recht op gratis installatiegarantie door een monteur.
Walter69
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heren,

Hartelijk dank voor de input, helaas nog steeds aansluitprobleem 1010.

Opmerkingen:
1- Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/installeren/stappenplan/#nieuw-installatiepakket/Ja%2C%20ik%20gebruik%20ook%20Internet%20van%20Ziggo/Nee/umu-01/Ja

Staat bij e- dat er van de splitter naar de Connectbox/modem een groen-rode coaxkabel moet. Die zit niet in het pakket. Ziggo klantenservice meldt dat de kleuren er niet toe doen. Is dat zo, ivm upload data???
Heb er nu dan ook ipv de gemelde groen-rode coaxkabel een rood-rood kabel tussen die al een eerdere keer door een monteur gebruikt was (toen er nog geen splitter op zat).

2- Van de splitter direct naar de Mediabox XL een reguliere coaxkabel. De meegeleverde groen-blauwe, punt -f, is veel e kort.


Zijn dit speciale coax kabels met andere functionaliteiten?

3- Foto's: Zoals het was en met splitter zoals het nu is. Wel internet, geen Mediabox XL

Groeten,
Walt
Walter69
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Update:

Het werkt.
- Coax kabel kleuren zijn idd irrelevant. Ook mijn zelf gemaakte coax kabel (van 6 meter werkt dus.
- Iets van 6x herstart van de Mediabox XL sinds die uit de doos kwam, mogelijk el/niet relevant?
- Nb. gisteren aan de telefoon bij de klantenservice werd mij verteld dat de box nog niet opgestart, of ingelezen of iets dergelijks was vanuit de kant van Ziggo... (apart als je meer dan twee dagen ervoor al een bestel bevestiging krijgt). Kan zijn dat dat pas per zo juist is doorgevoerd?

Alsnog dank voor de reacties!!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Walt,

Fijn dat de box nu wel werkt 🙂 Vind je het zo op het eerste gezicht een fijn apparaat in z'n werking?
De box was nog niet aangemeld in alle systemen van Ziggo omdat de installatie niet doorliep. Dat is ook de reden waarom die medewerker niets kon zien nog, maar dat gaat binnenkort wel veranderen, omdat de installatie nu wel gelukt is 🙂

In ieder geval veel kijk plezier!

Groeten!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Walter69 🙂 Bedankt voor je update, en fijn dat alles weer werkt. Staan alle punten nu stevig op de i?

Uitgelicht topic