Winbug

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL herstart spontaan

Ik heb sinds een paar dagen last van een herstartende horizonbox. Ik schakel de box in en na een paar minuten kijken herstart de box, krijg het welkom scherm te zien waarna de box na een paar minuten weer op standby gaat. Als de box weer gestart wordt blijft ie het doen. Het lijkt me raar dat het elke keer een update is.
Alvast bedankt,
Jan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Winbug
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Goedemorgen,
Ik heb de fabrieksinstellingen toegepast en tot nu toe geen herstarts meer gehad.
Lijkt in mijn geval dus de oplossing. :relaxed:
Bedankt voor de tip.

Grt. Jan

Bekijk in context

54 Reacties 54
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hallo Winbug,

Welkom op de Community. Dit is een klant helpt klant forum.

We zullen je (veel) vragen gaan stellen, om tot de bodem van het probleem te komen.

Haal jij de Mediabox helemaal van de stroom af, als je naar bed gaat ?

Staat de Mediabox in ecostand ?
Winbug
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Beeblebrox,

Nee ik haal de box niet van de stroom af als ik naar bed ga.
En de box staat niet in ECOstand.
Ik heb er de laatste 2 dagen last van..weet niet of er een grote update is geweest?

Grt. Jan
Erve

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees graag mee, ik ervaar nl. hetzelfde probleem sinds vandaag.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Winbug wrote:
Ik heb sinds een paar dagen last van een herstartende horizonbox. Ik schakel de box in en na een paar minuten kijken herstart de box, krijg het welkom scherm te zien waarna de box na een paar minuten weer op standby gaat. Als de box weer gestart wordt blijft ie het doen. Het lijkt me raar dat het elke keer een update is.
Alvast bedankt,
Jan


Heb je al even de spanning geheel van het apparaat gehaald? Ik raad dan zo'n 10 minuten aan. Baat dat niet, voer dan even een fabrieksreset uit.
Winbug
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik ga dit proberen je hoort nog.
Bedankt
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Graag gedaan Winbug,

vaak lost dit wel e.e.a. aan issues op.

Succes!
Samantha80

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij doet hij het ook vanaf vanavond
Heel hinderlijk .
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Samantha80 wrote:
Bij mij doet hij het ook vanaf vanavond
Heel hinderlijk .


Ook al de tips hierboven geprobeerd?
Samantha80

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja,
Zet hem zo uit tot morgenochtend
En kijk dan verder
Erve

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook, hier heeft het uitzetten geen zin gehad. Ik ben maar tv gaan kijken via de GO app. Deze werkt wel goed. Internet had ook geen problemen. De helpdesk gaf aan dat er meerdere gevallen waren en dat ze aan het onderzoeken zijn wat het probleem is. Hopelijk is morgen alles weer opgelost.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar Erve,

ik had het ook niet alleen over even geheel spanningsloos zetten (dat is anders als stand-bij zetten) maar ook over het uitvoeren van een fabrieksreset. Is dat ook al gedaan?
Alexander1984

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de laatste week overal waar ik kom is dit probleem... hoe kan dit ziggo? Ik vind het zeer vervelend worden het probleem vorige recorders nooit problemen maar deze is echt drama. Ten eerste is het apparaat super sloom en lijkt sinds de laatste updates vaak opnieuw op te starten zeker wel 1x per dag terwijl je hem aanzet... kunnen jullie niks bij de fabrikant neerleggen? Het is wel heel makkelijk om te zeggen zet hem maar naar fabrieks instellingen... dit moet niet de bedoeling zijn van zo’n duur apparaat...

Graag een goede oplossing in de vorm van nieuwe software wat wel goed functioneert...
clonetrooper

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Alexander1984 wrote:
Sinds de laatste week overal waar ik kom is dit probleem... hoe kan dit ziggo? Ik vind het zeer vervelend worden het probleem vorige recorders nooit problemen maar deze is echt drama. Ten eerste is het apparaat super sloom en lijkt sinds de laatste updates vaak opnieuw op te starten zeker wel 1x per dag terwijl je hem aanzet... kunnen jullie niks bij de fabrikant neerleggen? Het is wel heel makkelijk om te zeggen zet hem maar naar fabrieks instellingen... dit moet niet de bedoeling zijn van zo’n duur apparaat...

Graag een goede oplossing in de vorm van nieuwe software wat wel goed functioneert...

Je bent niet de enige, ik heb er sinds donderdag ook last van. En elke dag weer herstart die automatisch, soms 3 keer :tired_face:
Ik heb de horizon van de stroom gehaald en het internet voor 20 min. Ook voor de zekerheid de kabels bekeken.
Ik ga nu kijken of het opgelost is. Jullie horen nog van me.
Alexander1984

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zelf systeembeheerder als beroep. Werk dus veel met software en hardware. En ik kan ook niet tegen klanten zeggen als iets niet werkt. Zet het maar naar fabrieks instellingen... dan klopt er duidelijk iets niet..
clonetrooper

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Alexander1984 wrote:
Ik ben zelf systeembeheerder als beroep. Werk dus veel met software en hardware. En ik kan ook niet tegen klanten zeggen als iets niet werkt. Zet het maar naar fabrieks instellingen... dan klopt er duidelijk iets niet..

De box draait sneller en valt niet meer uit.
Het is afwachten wat die de komende dagen doet en resetten doe ik nog niet, ik heb opgenomen programmas op de schijf staan. Eerst die kijken en dan kijken of het probleem weer herhaalt.

En werkt dat terugzetten naar fabrieksinstellingen wel bij jou? Is het probleem weg?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Alexander1984 wrote:
Ik ben zelf systeembeheerder als beroep. Werk dus veel met software en hardware. En ik kan ook niet tegen klanten zeggen als iets niet werkt. Zet het maar naar fabrieks instellingen... dan klopt er duidelijk iets niet..


Weet je hoe vaak dit wel soelaas biedt? Ik zeg niet dat dat nu ook 100% zo is, maar geef wel aan dat het vaak kan helpen.

Bij de Humax, waar ikzelf mee werk en ondersteuning voor verleen heeft het al zeer veel klanten geholpen.

Jij zou dat, gezien jou functie, zeker moeten weten. Maar nu het zo vaak word gemeld, lijkt er iets anders aan de hand en zal een van de moderators hier begin volgende week eens naar moeten kijken.
Wij zijn ook klanten en helpen waar het kan, maar kunnen niet alles oplossen.

Lycke Ziggo kun je hier wat mee? Dank alvast.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
clonetrooper wrote:
Alexander1984 wrote:
Ik ben zelf systeembeheerder als beroep. Werk dus veel met software en hardware. En ik kan ook niet tegen klanten zeggen als iets niet werkt. Zet het maar naar fabrieks instellingen... dan klopt er duidelijk iets niet..

De box draait sneller en valt niet meer uit.
Het is afwachten wat die de komende dagen doet en resetten doe ik nog niet, ik heb opgenomen programmas op de schijf staan. Eerst die kijken en dan kijken of het probleem weer herhaalt.

En werkt dat terugzetten naar fabrieksinstellingen wel bij jou? Is het probleem weg?


De programma's blijven bij een fabrieksreset aanwezig, tenzij je ervoor kiest de schijf te wissen/formatteren.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een algemene vraag, aan diegenen met dit probleem, om misschien een oorzaak te kunnen vinden dan wel één en ander wel uit te sluiten?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de afstandsbediening van Mediabox XL en/of een kabel tussen modem en de Mediabox XL, met zeer vreemde reacties van de Mediabox XL.

Voor diegene die dit lezen en willen weten hoe de Mediabox XL uit een thuisnetwerk te kunnen halen:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Zet na wijzigingen aan of in de Mediabox XL de box nog 30 seconden van de stroom voor een verse network startup.
Oos59

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook het zelfde probleem sinds een paar dagen. Hopelijk wordt het snel weer opgelost.

Uitgelicht topic