Vraag

Mediabox XL doet het niet na moment van rust in standby

Sinds een aantal dagen vertoont de Horizon Box het volgende:
  1. Als de TV, en dus de Horizon, Box een tijd uit hebben gestaan of in standby, zien we het beeld zoals op de foto te zien is. Om TV te kunnen te kijken, zetten we de Horizon Box helemaal uit. D.w.z. het stroom er helemaal af voor minstens 1 minuut. Dit moeten we ook doen als we bijvoorbeeld 's-avonds TV willen kijken. Immers, de Horizon Box heeft dan minstens 10 uren uit gestaan, ofwel in standby.
  2. Het andere euvel is dat als we Netflix via de Horizon Box zitten te kijken, dan schakelt de Box na ongeveer 10 minuten over naar de TV. Zomaar...
  3. Tot slot, de Nederlandse ondertiteling op Disney Channel is niet uit te zetten. Dat wil zeggen, we zetten het uit, maar na ongeveer 5 minuten is die @!***!!! ondertiteling weer daar.
Iemand een oplossing?

Gegevens Horizon Box
Model: SMT-G7400/XEN

De Horizon Box is met geen enkel IP netwerk verbonden, dus niet met een WiFi noch een bedraad IP netwerk. De enige aansluitingen die worden gebruikt zijn: electriciteit, HDMI-Out en COAX.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 4
Hi gregory, welkom op de Ziggo Community. Ik kan me voorstellen dat deze problemen met de Mediabox XL nogal wat frustratie opleveren!
Be rt stelt een paar nuttige vragen om de oorzaak van het probleem naar boven te krijgen. Kun je deze vragen beantwoorden? Dan zoeken we samen verder naar een oplossing.
Reputatie 7
Badge +11
Bert heeft zekers goede punten opgeschreven, ik vraag me af.

Als je de apparaten die er staan pas als laatste aanzet, dus eerst de Media Box XL, komt deze dan wel meteen Online.

Naar aanleiding van @Be rt zijn vragen kan je zien of het retour signaal wel goed binnen komt.

Reageer