jojo69

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox op z'n kant

Ivm ruimte creëren in de kast willen we de mediabox evt op zn kant zetten, mag de mediabox idd op zn kant gezet worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik raad altijd af een mediabox op zijn kant te zetten. Vaak zie je dan toch dat de warmte zich op een 'verkeerde' plaats ophoopt. Maar ik zie soms wel dat men het wel doet waarbij de eventuele koelopeningen ook nog eens worden afgesloten. Iedereen weet, of moet weten, dat dit niet bepaald handig is.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Hoi jojo69 welkom op de community.

Dit is best een leuke vraag, beste is de Media Box XL gewoon op zijn pootjes te houden. Maar als je hem wel op de zijkant zet, doe het niet op de rechter zijkant vooraanzicht daar bevind zich de ventilator. Tenzij je een model hebt waar de ventilator aan de onderkant zit. Deze beste gewoon neerzetten zoals het hoort. Maar dat is de keus.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik raad altijd af een mediabox op zijn kant te zetten. Vaak zie je dan toch dat de warmte zich op een 'verkeerde' plaats ophoopt. Maar ik zie soms wel dat men het wel doet waarbij de eventuele koelopeningen ook nog eens worden afgesloten. Iedereen weet, of moet weten, dat dit niet bepaald handig is.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Willem-A wrote:
(...) Maar ik zie soms wel dat men het wel doet waarbij de eventuele koelopeningen ook nog eens worden afgesloten. Iedereen weet, of moet weten, dat dit niet bepaald handig is.

Precies! Mocht het om de Mediabox XL gaan, aan de ene kant wordt warme lucht eruit geblaasd, aan de andere kant wordt koele lucht de box in getrokken. Beide kanten moeten dus niet bedekt worden.
jojo69
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank jullie wel voor t antwoord. Vanwege t luchtcirculatie verhaal laten we m toch maar op zn pootjes staan

Uitgelicht topic