Beantwoord

Mediabox Next: Verwijderen apps

• 21 augustus 2019
  • 3 Reacties
  • 274x Bekeken

Hoe kan ik apps verwijderen van de Next?
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 22 augustus 2019, 13:36

Hey @Sjaak13 . Zoals @Evert al aangeeft, kan het niet. Ik heb zojuist gekeken of er manieren zijn om (wanneer je inlogt met een account) specifieke content in de YouTube app te blokkeren. Ook heb ik gezocht naar een manier om de toegang tot YouTube volledig te blokkeren. Heel veel verder kom ik hier helaas niet mee.

Wel heb ik een tip. Maak een YouTube account (kan via Google) aan en log met dit account in op de YouTube app op de Mediabox Next. Zo kan je in elk geval zien wat er onlangs is bekeken, en heb je er dus enige controle achteraf op.

Daarnaast zet ik ook zeker de suggestie door om app's op de mediabox achter een pincode te zetten. Ik begrijp namelijk dat dit een hele fijne optie zou zijn.
Bekijk origineel

3 Reacties

Hoi Evert,

Dank voor je antwoord.
Waarom? Twee redenen.
  1. Ik wil de kat (kinderen) niet op het spek (youtube) binden. Ja, we maken afspraken over gebruik van alle media in huis, maar de toegankelijheid van youtube op de next is te gemakkelijk.
  2. Bij de apps vind ik niet alleen degene die ik gebruik (alleen Netflix), maar ook een heleboel die ik nooit ga gebruiken. Die hoef ik niet voortdurend in beeld te hebben.
Groeten,

Sjaak
Reputatie 7
Hey @Sjaak13 . Zoals @Evert al aangeeft, kan het niet. Ik heb zojuist gekeken of er manieren zijn om (wanneer je inlogt met een account) specifieke content in de YouTube app te blokkeren. Ook heb ik gezocht naar een manier om de toegang tot YouTube volledig te blokkeren. Heel veel verder kom ik hier helaas niet mee.

Wel heb ik een tip. Maak een YouTube account (kan via Google) aan en log met dit account in op de YouTube app op de Mediabox Next. Zo kan je in elk geval zien wat er onlangs is bekeken, en heb je er dus enige controle achteraf op.

Daarnaast zet ik ook zeker de suggestie door om app's op de mediabox achter een pincode te zetten. Ik begrijp namelijk dat dit een hele fijne optie zou zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Sjaak,

Die kun je niet verwijderen. Je kunt ook niet zelf apps toevoegen.
Waarom zou je apps willen verwijderen als ik vragen mag? 🙂

Groet,
Evert

Reageer