1
Vraag
2
Reacties
Kevinprins

Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

mediabox next verliest om de haverklap verbinding met modem

Hallo! Mijn eerste topic op dit forum. Sinds een ruime maand is het tobben: de mediabox verliest , tijdens replay, opname of Netflix kijken, verbinding met het modem. Tegelijkertijd valt de wifi weg(merkbaar op je telefoon) en de huistelefoon is niet te gebruiken. 

Mb en modem zijn met een korte meegeleverde kabel verbonden, zo ook de coax kabels: alles origineel en kort. 

Geen verdere apparatuur dan een draadloze verbindingset voor wifi in de schuur. 

 

Modem is een Technicolor. Ten tijde vd storingen zie je eerst op de tv 'moment', en dan valt de verbinding weg. Diagnose geeft dan wel of geen internet verbinding aan, is het er niet dan doopt de balk bij internet snelheid ook niet op. 

 

Verbinding komt wel wel terug, maar dit is met grote regelmaat geen kijken. Helpdesk heeft een monteur ingepland,maar waar ik bang voor ben ,is dat wanneer hij/zij er is, de storing niet op komt zetten. Iets met een speld in een hooiberg.

Is dit u bekend? 

Ik kijk uit naar een reactie,fijne jaarwisseling!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goodmorning! Gisteravond is er een monteur geweest. Zoals al eerder uitgesproken werd hier is de Technicolor vervangen voor een Arris. We hopen op ongestoorde kijktijden?☑️

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je de next met wifi verbonden of met een netwerkkabel?

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steefb wrote:

Heb je de next met wifi verbonden of met een netwerkkabel?

Met kabel?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je al eens het modem opnieuw opgestart? Zet de next uit met de knop achterop totdat je modem geheel opgestart is.

Probeer anders fabrieksinstellingen eens, Opnames en vrijwel alle instellingen blijven behouden. Wel opnieuw aanmelden bij de apps.

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat advies gaf de helpdesk ook, helpt even, problemen keren terug. Zoals je zegt, mb maar fabrieksinstellingen, en modem gereset(uit,wachten, weer aan) in diverse volgorde van uitvoering. Helaas..

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je wel een goede gewone internet verbinding ?

Nog andere apparatuur aangesloten? Het lijkt erop dat de next geen verbinding vasthoudt.

Gebruik je de Ziggo dns servers?

Edit, je eerste post niet goed gelezen, de next heeft voor alles behalve live tv een goede internet verbinding nodig, dus daar loopt het waarschijnlijk al fout.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Hier ook het probleem gehad, en toen de Wifi kanalen op kanaal 11 2,4 GHz gezet en de 5GHz op 48 sindsdien geen last meer.

 

Als je wifi op automatisch staat, zet deze dan op handmatig wil ook wel helpen.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Dave-  De next is bekabeld aangesloten ,

Waarschijnlijk heeft TS een verbindingsprobleem tussen Ziggo en modem.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Dan denk ik dat zijn modem omgeruild moet worden voor een Arris/Compal Connect Box, dan is de Technicolor toch niet optimaal voor de next.

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Hallo @Kevinprins, welkom op de Ziggo Community,

Ik ben even in het systeem gedoken en zie dat je ook een monteur hebt geregeld via de helpdesk, zover ziet het er ook uit als een probleem in de modem of van buiten je eigen invloed. Mijn excuses daarvoor, maar een monteur is in ieder geval wel de beste oplossing.
 

Gr,

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo allemaal, goed 2020 gewenst! Bedankt voor alle reacties! 

 

Next is bekabeld verbonden inderdaad. 

Hopelijk komt de monteur ook met het idee voor de wissel vd modem. Wat doet een monteur als ten tijde van zijn of haar bezoek de storing niet waarneembaar is? Zal je altijd zien..

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Ook een goed 2020 gewenst 🙂

De monteur zou moeten afgaan op de storingsmelding, maar je moet hem altijd even je ervaring en bevindingen uitleggen als hij er is.
Dat de modem vaak wegvalt is iets wat hij misschien op dat moment niet kan reproduceren, het feit blijft dat dit het probleem is van tijd tot tijd.

De reden dat we een monteur plannen is omdat het niet zeker is waar de storing in zit. Hij kan op locatie meer duidelijkheid geven en het juiste vervangen/vernieuwen.

 

Gr,

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Okido, bedankt so far! Na de vakantie komt de monteur, zal als afsluiter (hoop ik) de bevindingen hier delen komende week. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is de monteur inmiddels geweest, @Kevinprins . Heb je een update voor ons? 🙂 

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goodmorning! Gisteravond is er een monteur geweest. Zoals al eerder uitgesproken werd hier is de Technicolor vervangen voor een Arris. We hopen op ongestoorde kijktijden?☑️

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.@Kevinprins 

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor alle adviezen! Wmb mag het topic gesloten:-)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic