ThijsMabon

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next - Logitech Harmony one - TV gaat uit bij switch

Hallo

Ik heb net een Mediabox next gekregen en ingesteld. Dat ging prima. Nu koppel ik mijn Logitech Harmony one en ik merk dat als ik van TV kijken switch naar de activiteit "Apple tv" of naar de activiteit "BluRay kijken" dat mijn TV (Sony bravia) uit gaat.

1) In de logitech staat al aangeven dat de TV niet uit mag gaan bij switch tussen activiteiten 2) in de TV is de optie dat de TV uitgaat tegelijk met andere apparaten (HDMI CEC), uitgezet (off).
3) Als ik switch tussen Apple TV en BluRay blijft de TV aan. < dus die werkt.

Omdat de Logitech wel zijn werk doet tussen andere activiteiten, lijkt het bijna zeker te liggen aan het uit zetten van de Mediabox die leidt tot het uitzetten van de TV.

Ik heb ook al geprobeerd de officieel afstandsbediening van de Mediabox te koppelen aan een ander merk TV (paar at random geprobeerd), maar als ik dan op de officielle afstandsbediening op "uitzetten" druk gaat de TV ook mee uit (en weer aan als ik op "aan" druk). Iemand een idee welk merk TV niet hetzelfde IR signaal heeft voor "uit/aan" als de Sony?

Iemand een ander idee?
Ik heb al even lopen zoeken in dit forum, maar zie niemand die hier last van heeft.

Thijs
6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk eens bij HDMI-cec problemen.
Dit forum heeft er talloze.

Een cec-killer is vaak de oplossing.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Goedemiddag!

Ik denk ook dat een CEC-killer de oplossing is. Waarschijnlijk doet de afstandsbediening ook meteen de mediabox uit. Op zich geen probleem maar vanuit de mediabox krijgt de TV via CEC de opdracht om dan ook de TV uit te zetten. Dit kan je met een CEC-killer oplossen. Bedenk wel dat het automatisch koppelen van de afstandsbediening aan eigen apparatuur dan ook niet meer werkt hoewel dit waarschijnlijk geen probleem is als je toch de Logitec afstandsbediening gebruikt.

Groeten, Christiaan
ThijsMabon
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank jullie wel. Had al wel die topics gelezen... maar vind het wonderlijk dat er geen andere oplossing zou zijn en had gehoopt op een andere optie..
Zeker omdat het wisselen tussen andere activiteiten en van andere activiteiten naar de mediabox toe wel goed gaat...

Ik ga nog even kijken of de optie "mediabox aan laten staan bij wisselen tussen activiteiten" goed gaat.. Dan moet er niets uitgaan..
(heb niet zo'n zin nog andere zaken aan te schaffen).

nogmaals thnx..
w.heijden432

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees net op Tweakers dat alleen nieuw klanten de nieuwe mediabox next krijgen, en dat bestaande klanten zich eerst aan moeten melden om het apparaat het krijgen, beetje vreemd! Ik zit al zo lang bij jullie en vraag me af waar ik me dan aan moet melden. m.vr. gr. Wilco van der Heijden
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Blijkbaar oud nieuws op Tweakers... ik zou gewoon even de klantenservice bellen.

Groeten, Christiaan
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
w.heijden432 wrote:
Ik lees net op Tweakers dat alleen nieuw klanten de nieuwe mediabox next krijgen, en dat bestaande klanten zich eerst aan moeten melden om het apparaat het krijgen, beetje vreemd! Ik zit al zo lang bij jullie en vraag me af waar ik me dan aan moet melden. m.vr. gr. Wilco van der Heijden


Hey w.heijden432 . Sinds gisteren is de Mediabox Next voor alle klanten en niet-klanten te bestellen. Ik weet niet wat je precies waar op Tweakers gelezen had, maar ik denk dat dit een oud bericht is geweest (hoewel de situatie nooit zo is geweest dat enkel nieuwe klanten kunnen bestellen, dus sowieso een vreemd bericht).
Mag ik vragen waar je dit precies gelezen hebt?

Je moet hem in elk geval gewoon kunnen bestellen ^^. Mocht je hulp nodig hebben, hoor ik het graag!

Uitgelicht topic