Bor sov

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next in plaats van CI module

Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een CI+ module. De laatste 2 jaren gaat mijn tv met grote regelmaat 's avonds op zwart beeldscherm. Dit gebeurt meestal na zappen naar een andere zender, maar ook wanneer je gewoon een tv programma zit te kijken. Na circa 1 á 2 minuten wachten (als ik geluk heb) komt de tv weer bij en als dat niet gebeurt dan trek ik de steker van de TV eruit, wacht 10 sec. en schakel weer in.
Nu heb ik een aantal topics gelezen over de mediabox Next. Zou deze box voor mij ook interessant kunnen zijn zodat ik eindelijk van bovenstaand probleem af ben?
En zo ja, kan ik deze met mijn huidige abonnement, zonder een nieuwe abonnement af te sluiten, aanschaffen?
9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Welkom Bor sov op de community,

De CI+ Module die op zwart beeld gaat is hier ook het geval, je kan hem eventueel even uit je TV halen, de TV even van de Stroom en er weer opnieuw indoen de CI+ module en daarna de TV weer op de stroom zetten, dan is hij weer vers en ben je weer tijdje er van af.

De Media Box Next heb je echt een nieuw abonnement voor nodig zie Ziggo vergelijk Pakketten en alle kortingen vervalen bij het aanschaffen van de Next. De module kan je altijd bewaren die kan je in een 2e TV doen, of als reserve.
Bor sov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dave, bedankt voor je antwoord. Ik zal de (tijdelijke) oplossing m.b.t. de CI+ module vanavond eens uitproberen en hopelijk geeft dit voor mij het gewenste resultaat.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De module kan je altijd bewaren die kan je in een 2e TV doen, of als reserve.

Tenzij die in bruikleen is bij een afgenomen TV-Start abo. In dat geval wordt ie vervangen door de Next, is niet meer geregisteerd in Mijn Ziggo en daardoor niet meer te gebruiken. Module + Card moeten in dit geval retour.
Bor sov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen Hanh,

Ik heb een Internet Complete en TV Start (CI+ Module) abonnement afgesloten in 2013.
Begrijp ik uit jouw verhaal dat Module + card omgewisseld kan worden voor de Next?
In mijn Ziggo staat namelijk het serienummer en het smartcardnummer van de CI module nog wel geregistreerd.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Bor sov wrote:
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een CI+ module. De laatste 2 jaren gaat mijn tv met grote regelmaat 's avonds op zwart beeldscherm.


Ik weet niet of je dit oplost met een los kastje, is het niet de tv die er langzamerhand mee ophoudt?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bor sov
Mijn voorbeeld.
Had TV-Start + Internet Max. Ging naar All-in-1 Complete Next, op een moment dat TV-Complete + Internet-Max nog niet mogelijk was. Nu inmiddels wel.

In Mijn Ziggo stond een Standaard MediaBox (Humax) met een Nr. van een losse bijgeleverde Smartcard. Die waren in bruikleen.
Dit werd vervangen door de Next. Effect: Smartcard niet meer te gebruiken. Standaard Box en Smartcard moesten retour.
Overige Smartcards die ik had bleven te gebruiken.

Bij het TV-Start abo kon je ook kiezen voor een Ci+ Module + Smartcard.in bruikleen.
(op zeker moment verdween de Standard Mediabox optie zelfs uit beeld).
Dat zal dan ongetwijfeld op dezelfde wijze worden afgwikkeld.

Noot. De Combinatie Standaard MediaBox Humax + losse Smartcard was alleen van toepassing in voormalig Ziggo gebied. In voormalig UPC gebied kreeg je een Pace Mediabox met ingebouwde Smartcard functie in bruikleen.
Bor sov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb
Mijn tv is nu 4 jaar oud, ik mag aannemen dat daar het probleem (nog) niet aan mag liggen.
Maar bedankt voor je reactie en meedenken.
Bor sov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh
Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting en voorbeeld.
Ik zal eerst de (tijdelijke) oplossing van Dave- uitproberen en mocht dat niet baten, dan ....................................…… hoop ik dat Ziggo iets voor mij kan betekenen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Bor sov . Hoe gaat het nu? 🙂

Uitgelicht topic