1
Vraag
2
Reacties
Vindoes

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox Next icm Ziggo C7 Extra WiFi punt

gebruikte de zogenaamde C7 van Ziggo (TP Link) naar tevredenheid icm de Mediabox XL. Zo had ik in heel het huis WiFi. Heb nu een nieuwe modem van Ziggo en de Mediabox Next. Deze laatste heeft enkel een ethernet IN kabel. Hoe kan ik de C7 dan aansluiten?? Mag deze ook tussen modem en de Mediabox Next staan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Modem -> UTP kabel -> C7 -> UTP kabel -> Mediabox Next zou perfect moeten werken.
De C7 is een verlenging van het modem, het modem blijft de baas over de verbindingen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Modem -> UTP kabel -> C7 -> UTP kabel -> Mediabox Next zou perfect moeten werken.
De C7 is een verlenging van het modem, het modem blijft de baas over de verbindingen.
Vindoes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Klopt. Bedankt. Dit werkt prima zo! Een klein nadeel is dat ik 1 uitgaande internet poort moet missen op de C7.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Je kunt, als het mogelijk is, ook een UTP verbinding maken tussen het modem (deze 4 UTP uitgangen zijn ook allemaal te gebruiken) en de Mediabox Next.

Daarnaast kun je de Wifi van het modem ook gebruiken voor je internetverbindingen.
De C7 is niet meer dan een verlengstuk van je modem, maar wel een heel affectief verlengstuk.:relaxed:
Vindoes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
De modem staat een eind uit de buurt van de C7 en de randapparatuur die ik bedraad wil aansluiten (PS4, Sonos, Apple TV, Hue Bridge). Ik heb er nu voor gekozen de Sonos apparatuur dan toch maar draadloos via WiFi te verbinden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Mocht je UTP aansluitpunten tekort komen, dan is een netwerk switch mogelijk nog een optie. Vindoes

Hier wat ervaringen met netwerk switches op Tweakers:
https://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic