1
Vraag
2
Reacties
wonsojc

Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Mediabox Next HDMI ARC met Soundbar over 1 AB

Hallo
Ik heb sinds kort een mediabox next. Prima ding.
Heb echter een paar vraagjes.
wil nu ook een soundbar aansluiten. Meeste Soundbars hebben maar 1 HDMI dus evt rechtstreeks op tv. Nu kun je dus via Optical Sound bar ook aansluiten op Next. Werkt dan echter ook nog steeds de AB van NEXT voor geluid met aan en uit zetten en volume.?

Bij mij zitten kabels in de muur gefreesd dus niet zomaar even een extra kabeltje bijtrekken.
Als ik dan een CD (via DVD speler met HDMI) af wil spelen over de zelfde Soundbar kan dat dan als ik deze weer aan zou sluiten aan de HDMI .?
Ik lees vaak dat NEXT redelijk agressief is na aansluiten. Kan ook IDD geen PLEX meer afspelen.

Is daar een oplossing voor..

Veel vragen maar ik hoop er een antwoord op te krijgen.

Alvast bedankt.

Jo
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wonsojc
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Bert
Dank voor je reactie Ik had ook Yamaha maar probeer ook andere uit. Mooier geluid,
Alleen merk Nedis.... komt dus niet in de mediabox voor. dus geen directe verbinding mogelijk.
MAar ga nu maar voor Samsung. Die komt er in voor en heeft dubbele HDMI
En kan dus in de lus met Mediabox next

dank

Jo

Bekijk in context

6 Reacties 6
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
wonsojc Optisch regelt ALLEEN audio. in tegenstelling van bv cec/hdmi.

volume via ab wordt weer apart ingesteld. via menu beeld en geluid van de Next . kies daar de merk van de soundbar en selecteer dit bij: "bepaal je volume" en maak de keuze tussen tv of audio sys. in het menu koppel je AB .>merk van de soundbar

Verder: en maak eerst de keuze tussen tv of audio sys. in het menu koppel je AB , en kies daar uiteraard ook het merk van de soundbar.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
wonsojc Inz mijn vorige reactie mijn tekst wat aangepast.
wonsojc
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Robbo

Dank voor je reactie. Ik heb idd via instellingen voor geluid geprobeerd om soundplate te koppelen
Ik had een soundplate met HDMI in en HDMI uit (Met ARC.) Probleem was dat deze niet in de lijst voorkomt van Mediabox Next. (Merk Nedis) dus Volume moest weer met aparte AB.
Ik dacht dus... als ik nu de Soundbar aansluit op Next met Optical. werkt deze dan ook op de AB van mediabox. (Ik heb ook enkele tientallen merken geprobeerd om te kijken of deze iets deden met NEDIS maar helaas.
Medibox is een superding voor TV en opnemen. Maar zodra je er iets anders mee wil is dat nog niet ontwikkelt. HEt zal tzt wel komen maar je geduld he. (Plex en andere apparatuur)

In ieder geval alvast bedankt voor je reactie

MvG

Jo
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
wonsojc wrote:
Hallo Robbo

Dank voor je reactie. Ik heb idd via instellingen voor geluid geprobeerd om soundplate te koppelen
Ik had een soundplate met HDMI in en HDMI uit (Met ARC.) Probleem was dat deze niet in de lijst voorkomt van Mediabox Next. (Merk Nedis) dus Volume moest weer met aparte AB.
Ik dacht dus... als ik nu de Soundbar aansluit op Next met Optical. werkt deze dan ook op de AB van mediabox. (Ik heb ook enkele tientallen merken geprobeerd om te kijken of deze iets deden met NEDIS maar helaas.
Medibox is een superding voor TV en opnemen. Maar zodra je er iets anders mee wil is dat nog niet ontwikkelt. HEt zal tzt wel komen maar je geduld he. (Plex en andere apparatuur)

In ieder geval alvast bedankt voor je reactie

MvG

Jo


Gewoon testen. Optical aansluiten en dan op de Next 'Instellingen', 'Beeld en geluid', 'Koppel je afstandsbediening aan andere apparaten'.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt de soundbar proberen te koppelen met de Next.
Ik zie in je profiel: Yamaha yas 106
Lukt het om die harder en zachter te zetten?

Heeft de soundbar in de instellingen een auto aan zodra er geluid op komt en auto off als er een tijd geen geluid aangeboden wordt?
Hier werkt de soundbar op die manier met een optical kabel aan de Next.
wonsojc
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Bert
Dank voor je reactie Ik had ook Yamaha maar probeer ook andere uit. Mooier geluid,
Alleen merk Nedis.... komt dus niet in de mediabox voor. dus geen directe verbinding mogelijk.
MAar ga nu maar voor Samsung. Die komt er in voor en heeft dubbele HDMI
En kan dus in de lus met Mediabox next

dank

Jo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic