1
Vraag
2
Reacties
Tjakko van Eijn

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next en Marantz AVR

Hallo,

heeft iemnd ervaring met het bgebruiken van de Mediabox Next in combinatie met een Marantz AVR receiver? Als ik de resolutie van de Mediabox op 4K zet heb ik beeld dat niet stabiel is (valt steeds weg) en het geluid wordt ook steeds onderbroken. Zet ik de box op 1080p dan is alles OK. Weet iemand een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjakko van Eijn
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met het schaamrood op mijn kaken maar Bert en Robbo hebben de goede oplossing aangedragen. Vanmorgen in de kabelbrei achter ons TV meubel gedoken en de HDMI kabel vervangen door de door Ziggo meegeleverde kabel. Het lijkt nu allemaal te werken.

Wel iets voor anderen om rekening meet te houden; de door mij gebruikte kabels waren destijds niet van de goedkope soort en hebben de markering zoals die hierboven door Bert is genoemd. Vandaar dat ik er niet aan twijfelde maar blijkbaar luistert het erg nauw met de bekabeling tussen de Marantz en de Ziggo Next Box.

Bedankt voor de tips iedereen. Nu eens Netflix op 4K gaan testen 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk model heb je in gebruik?

Hoe is één en ander aan elkaar aangesloten?
Tjakko van Eijn
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bert,

het gaat om een Mediabox Next. Die is aangesloten op een HDMI ingang van mijn Marantz AVR, (type NR 1607), De HDMI uitgang van die reciever (met ARC aan) is aangesloten op mijn TV, een Sony Bravia KD-55X8505B. In deze opstelling heb ik het probleem. Als ik de box direct op de TV aansluit dan doet het probleen zich niet voor (zo heb ik de resolutie ook kunnen wijzigen want via de AVR aangesloten heb je nog geen kwart seconde stabiel beeld, je ziet vaker niets dan wel wat, idem voor het geluid ...). Op dit moment is er natuurlijk nog geen 4K content dus een groot probleem is het nog niet maar ik zou het wel grag draaiend hebben. Interessant genoeg heb ik dit probleem niet met mijn NVIDEA shield Android TV box die op dezelfde maniet via de AVR is aangesloten ....

Bedankt vast voor het meedenken!

Tjakko
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Tjakko van Eijnatten wrote:
het gaat om een Mediabox Next. Die is aangesloten op een HDMI ingang van mijn Marantz AVR, (type NR 1607),


Heb je alle HDMI-ingangen geprobeerd?

https://marantz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5515/~/4k-source-devices-and-4k-avr%2

https://marantz-uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4377/~/hdr-passthrough-not-working
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En gebruik je ook 4k high speed kabels?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Op de juiste kabels staat "High Speed HDMI cable with Ethernet"
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Yep om heel precies te zijn:wink:
Tjakko van Eijn
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Die gebruik ik inderdaad 🙂
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Staat de upscaler aan in de marantz? Die optie kan je beter op auto zetten.
Tjakko van Eijn
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ook met upscaler uit zie ik geen verandering. Ik blijf experimenteren en zal het hier laten weten als ik het aan de praat krijg. Tips zijn nog steeds welkom natuurlijk 🙂
Tjakko van Eijn
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met het schaamrood op mijn kaken maar Bert en Robbo hebben de goede oplossing aangedragen. Vanmorgen in de kabelbrei achter ons TV meubel gedoken en de HDMI kabel vervangen door de door Ziggo meegeleverde kabel. Het lijkt nu allemaal te werken.

Wel iets voor anderen om rekening meet te houden; de door mij gebruikte kabels waren destijds niet van de goedkope soort en hebben de markering zoals die hierboven door Bert is genoemd. Vandaar dat ik er niet aan twijfelde maar blijkbaar luistert het erg nauw met de bekabeling tussen de Marantz en de Ziggo Next Box.

Bedankt voor de tips iedereen. Nu eens Netflix op 4K gaan testen 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Veel kijk plezier maar weer, en thx voor de terug koppeling!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic