Beantwoord

Mediabox Next ECO stand blauw LED

• 20 augustus 2019
  • 9 Reacties
  • 370x Bekeken

• Gedreven Meedenker
  • 19 reacties
Mijn Mediabox Next heb ik in de eco stand staan. Nu zie ik dat mijn Mediabox Next overdag af en toe gewoon aan staat. Dit zie ik omdat er een blauw lichtje brandt. Is dit normaal en wat is hiervan de reden ?
icon

Best beantwoord door Marije Ziggo 21 augustus 2019, 15:23

Hoi @Ad68 ,

Ik kan mij voorstellen dat je heel graag wilt weten waarom jouw box dit gedrag vertoont terwijl deze écht in de ECO stand staat. Gelukkig kan ik je daar een heel duidelijk antwoord op geven 😉

@Evert super bedankt voor het meedenken. De informatie die je verder hebt gegeven is helemaal correct! In alle standen is de betekenis van de lampjes hetzelfde:
  • Blauwe lampje is stand-by
  • Witte lampje is aan
Wanneer je de Mediabox Next in de ECO stand hebt staan, dan gaat je box bij het uitschakelen eerst 1 minuut in stand-by (blauwe lampje), daarna gaat het lampje uit. Over de dag heen krijgt de Mediabox Next af en toe signalen vanuit ons netwerk, waardoor deze kort in stand-by gaat staan. Bijvoorbeeld wanneer deze een update ontvangt voor de tv gids. Om ervoor te zorgen dat de tv gids up to date blijft, schakelt de box naar stand-by om die te verwerken. Na de verwerking gaat deze na een minuut weer uit.

Het is dus geen spook-gedrag, maar logisch verklaarbaar. Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust!
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als het lampje blauw brandt, dan staat hij in standby. Wanneer de box aan staat, is het lampje wit.
Het lampje hoort echter alleen blauw te zijn in standby wanneer de box is ingesteld op de stroomverbruikstand Normaal of Hoog.

Zou je daarom willen dubbelchecken of de box inderdaad op Eco staat?

Groet,
Evert
Evert, volgens mij heb je mijn vraag NIET goed gelezen. heb toch duidelijk aangegeven dat de Mediabox Next WEL in de ecostand staat!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb je vraag wel degelijk goed gelezen. Ik geef aan hoe het zou moeten zijn. Bij jou is het blijkbaar anders. Vandaar dat ik even zeker wil weten hoe de energiestand staat ingesteld. Een foutje/vergissing is namelijk snel gemaakt. Anders krijg je wellicht allerlei oplossingen voor je kiezen die niet helpen.
En controleren welke energiestand ingesteld staat is ook zo gebeurd.
Evert,

alsnog op jou verzoek nog een keer gecheckt. Staat wel degelijk op ECO stand,
Reputatie 4
Hoi @Ad68 ,

Ik kan mij voorstellen dat je heel graag wilt weten waarom jouw box dit gedrag vertoont terwijl deze écht in de ECO stand staat. Gelukkig kan ik je daar een heel duidelijk antwoord op geven 😉

@Evert super bedankt voor het meedenken. De informatie die je verder hebt gegeven is helemaal correct! In alle standen is de betekenis van de lampjes hetzelfde:
  • Blauwe lampje is stand-by
  • Witte lampje is aan
Wanneer je de Mediabox Next in de ECO stand hebt staan, dan gaat je box bij het uitschakelen eerst 1 minuut in stand-by (blauwe lampje), daarna gaat het lampje uit. Over de dag heen krijgt de Mediabox Next af en toe signalen vanuit ons netwerk, waardoor deze kort in stand-by gaat staan. Bijvoorbeeld wanneer deze een update ontvangt voor de tv gids. Om ervoor te zorgen dat de tv gids up to date blijft, schakelt de box naar stand-by om die te verwerken. Na de verwerking gaat deze na een minuut weer uit.

Het is dus geen spook-gedrag, maar logisch verklaarbaar. Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust!
Marije, dit is pas een goed antwoord. Hier kan ik wat mee. Bedankt voor je info.☺
Ik heb in de slaapkamer ook een box staan en dat blauwe lampje geeft ontzettend veel licht, kan die niet uit?
Reputatie 3
Badge +1
@David1000 Zie het antwoord hierboven. In de ecostand is het ledje meestal dus gewoon uit. Anders doet een stukje tape wonderen!
Hi fastbiker, dat had ik al gelezen. Mijn ervaring is dat het lampje anders regelmatig aan staat en ook voor een langere tijd. Mijn vraag is dan ook of dat lampje niet gewoon helemaal uit kan. Een stukje tape is natuurlijk niet echt een oplossing

Reageer