PascalV

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next - ik wil hem ook!

Ik hoor allemaal positieve verhalen over deze nieuwe mediabox van iedereen die er eentje van ziggo heeft gekregen, hoe kom ik ook in aanmerking voor deze box?
19 Reacties 19
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je kunt zelf een pakket samenstellen en bestellen:https://www.ziggo.nl/pakketten/
Eventuele kortingen op je huidige abonnement komen te vervallen en je krijgt een nieuw contract van 12 maanden. Daarna maandelijks opzegbaar. Maandelijks wijzigen blijft wel mogelijk.
PascalV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat vind ik raar, hun hebben als vaste klant wel zo’n box gekregen. Hun werden zelfs benaderd door een ziggo-medewerker hiervoor.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Er is een moment geweest dan men zich kon laten inschrijven op een lijst voor de Next. Ook het soort abonnement speelde een rol of men persoonlijk of per mail werd benaderd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
PascalV wrote:
Dat vind ik raar, hun hebben als vaste klant wel zo’n box gekregen. Hun werden zelfs benaderd door een ziggo-medewerker hiervoor.


Hey PascalV . Welkom hier! Wat vind je precies raar? Volgens mij begrijp je het antwoord van KBX458 niet helemaal. Vaste klanten kunnen dus juist ook wel kiezen voor een nieuwe mediabox, dus jij ook :-).
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik denk dat het gaat om het feit dat sommige klanten benaderd werden door Ziggo om kostenloos een Next te krijgen, terwijl andere klanten dit zelf moeten opzoeken/uitvinden en dan vervolgens een nieuw abo af te sluiten met de bijbehorende activatiekosten.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Men werd benaderd door Ziggo met de vraag of men de Next wilde. Niemand heeft hem "gratis en voor niks gekregen", maar altijd onder de voorwaarden zoals eerder genoemd.
Dus "hun" , wie dat ook mogen zijn, hebben niks zomaar gekregen.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
KBX458 wrote:
Men werd benaderd door Ziggo met de vraag of men de Next wilde. Niemand heeft hem "gratis en voor niks gekregen", maar altijd onder de voorwaarden zoals eerder genoemd.
Dus "hun" , wie dat ook mogen zijn, hebben niks zomaar gekregen.


U heeft helemaal gelijk. De voorwaarden zijn waarschijnlijk exact hetzelfde. Blijft wel dat er een periode was waarin er geen activatiekosten gerekend werden. Tevens zijn er klanten waaronder mijzelf die niet benaderd zijn door Ziggo en via toeval op het bestaan van de Next achter komen.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Die actieperiode liep tot en met 31 maart 2019 en door onwetendheid heb ik er dan ook geen gebruik van gemaakt.
En, als schrale troost, ik ben ook niet benaderd. Desondanks ben ik gelukkig met de Next en had ik die activatiekosten er graag voor over.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
EnolaB29 wrote:
U heeft helemaal gelijk. De voorwaarden zijn waarschijnlijk exact hetzelfde. Blijft wel dat er een periode was waarin er geen activatiekosten gerekend werden.


Nou er valt nog steeds veel meer te halen dan die 19,95 activatiekosten, zie bijvoorbeeld deze posing van vandaag

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59185028#59185028
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb de next gisteren ontvangen en ik kijk er naar uit om deze vanavond te installeren. De horinzon box is zo'n drama dat ook ik graag die activatiekosten betaal om er vanaf te zijn. Andere discussie is of dit netjes is van Ziggo of niet.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
EJSmit wrote:

Nou er valt nog steeds veel meer te halen dan die 19,95 activatiekosten, zie bijvoorbeeld deze posing van vandaag

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59185028#59185028


Dat bedoel ik nu. Ik ben niet een person die graagt loopt te dreigen met opzegging, maar je betaald wel letterlijk de rekening ervoor.
Gelukkig krijg ik volgend jaar glasvezel. En dan neem ik met plezier afscheid van Ziggo, want ik ben dan die afgelopen Jaren met die horizon box en die activatiekosten voor de Next zeker niet vergeten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EJSmit schreef: "Nou er valt nog steeds veel meer te halen dan die 19,95 activatiekosten, zie bijvoorbeeld deze posing van vandaag"

Vrijwel alle gevallen van de mensen die een korting of een tegemoetkoming krijgen is naar aanleiding van het niet goed werken of werkend krijgen van hun huidige apparatuur wat te zien is in de klantenservice logs bij Ziggo, zie ook de reactie op Tweakers.

Iedereen kan het altijd proberen natuurlijk als alles verder goed werkt, maar de kans is groot dat je geen korting krijgt, dus verheug je niet te vroeg.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Be rt wrote:

Vrijwel alle gevallen van de mensen die een korting of een tegemoetkoming krijgen is naar aanleiding van het niet goed werken of werkend krijgen van hun huidige apparatuur wat te zien is in de klantenservice logs bij Ziggo, zie ook de reactie op Tweakers.


Zei jij niet eerder dat klagen geen nut heeft, en nu zeg je eigenlijk iedereen die heeft geklaagd over het niet goed werken of werkend krijgen van hun huidige apparatuur grote kans op korting maken want dat staat in de logs van de klantenservice.

Maar zoals je zelf ook aangeeft proberen kan altijd, vandaar ook mijn advies...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EJSmit Daar stond deze uitzondering ook bij.

En eerder klagen over niet goed werken van de apparatuur en verbinding is uiteraard iets heel goeds, dan kan er mogelijk een verbetering in het werk gesteld worden en is iets geheel anders dan alleen klagen over de prijs van de abonnementen en de prijsverhoging.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Be rt

Nou hier even een paar voorbeelden dat ook te vrede klanten gewoon korting krijgen, maar dat zal je wel onder uitzonderingen bestempelen ben ik bang:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/50947495#50947495

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/51202409#51202409

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55198109#55198109

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55284133#55284133

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/56273623#56273623

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/51224179#51224179

Ik zou zeggen zoek is op kortingen in onderstaande topic, je zal dan meer dan 30 pagina's krijgen. En lees die is rustig door, dan zal je zien dat er nog veel meer voorbeelden te vinden zijn als hierboven. Ik ben dan wel benieuwd of je dan nog van mening bent dat Ziggo bijna alleen korting geeft aan klanten, naar aanleiding van het niet goed werken of werkend krijgen van hun huidige apparatuur.

Misschien dat je na het lezen van die 30 pagina's je toch een iets ander beeld zal krijgen over hoe Ziggo korting geeft....

Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1757253
PascalV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk, dat bedoel ik.... ik ben ook niet van het dreigen met opzeggen type, ik vraag al trouwe klant gewoon wat service. Ben ik tevreden, op zich wel, alleen had ik dus vanaf het begin wifi-problemen, oplossing van ziggo : externe route kopen!!!! Daarover wel geklaagd en dan komen ze je tegemoed met 20 euro!!! Goed router kocht je (toen) niet onder de 100 euro. Dus dat moesten we maar voor lief nemen. Nu hebben ze iets waarmee ze de klant tevreden en blij kunnen houden, moeten we 20 euro activatiekosten betalen.... beetje raar niet. We hoeven voor een "slimme" meter van onze energie leverancier toch ook geen installatie kosten te betalen??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EJSmit Ik zie daar nog nergens de Next box genoemd.
Het gaat in dit topic over de Next krijgen met korting.

De rententieafdeling is altijd min of meer actief.
PascalV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
EJSmit Ik zie daar nog nergens de Next box genoemd.
Het gaat in dit topic over de Next krijgen met korting.

De rententieafdeling is altijd min of meer actief.


Nee dat klopt, maar het principe is toch hetzelfde. Als ik als klant aangeef interesse in de box te hebben, en aangeeft dat ik al vanaf het begin af aan vaste klant ben, nooit ben geswitched en er expliciet naar vraag om als soort van tegemoet-koming zonder activatie kosten deze box te ontvangen, dan zou er toch iets geregeld moeten kunnen worden lijkt mij? Ook als ik dan opper dat ze mijn contract best mogen verlengen voor een jaar.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Be rt , Ach natuurlijk je hebt helemaal gelijk, het beleid met kortingen weg geven is bij de Next heel anders geregeld. Vaste klanten die daar korting op willen en dreigen met opstappen is Ziggo liever kwijt dan rijk. Stom, stom, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht, bedankt voor deze verheldering....

Uitgelicht topic