1
Vraag
2
Reacties
coti

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next in combinatie met andere boxen

Wie kan mij antwoord geven?
Hoe communiceren de tweede en derde box van de media next box met elkaar of
werken ze niet samen, maar “alleen”?
Bij de media XL box moet je ze met elkaar verbinden, moca!
groetjes Cor.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volgens mij gaat het allemaal via de "cloud". Ze communiceren niet rechtstreeks met elkaar.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volgens mij gaat het allemaal via de "cloud". Ze communiceren niet rechtstreeks met elkaar.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Steefb wrote:
Volgens mij gaat het allemaal via de "cloud". Ze communiceren niet rechtstreeks met elkaar.

Dit klopt echter heb je een coax kabel en utp kabel nodig voor on demand
coti
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Steef B, ik vermoede al zo iets.!
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
stophoest wrote:

Steefb wrote:
Volgens mij gaat het allemaal via de "cloud". Ze communiceren niet rechtstreeks met elkaar.
Dit klopt echter heb je een coax kabel en utp kabel nodig voor on demand

Box werkt ook met coax + Wifi 2,4Ghz of 5Ghz.
Als je een profiel aanmaakt kun je ook je favorieten instellen. Dan moet op de tweede box je profiel automatisch zichtbaar zijn. Je kunt dan kiezen voor alle zenders of favoriete zenders. Ook in Ziggo-Go is dan je profiel zichtbaar.
HJLeussink

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is een tweede mediabox next al te bestellen dan? Mij werd gezegd dat dit nog niet mogelijk is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nog niet. Later wel.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik ben eigenlijk benieuwd wat het effect van meerdere Next boxen gaat worden op je internet en met name gamen. En al helemaal als je via de Connectbox QOS ingeschakeld krijgt waardoor de next boxen voorrang gaan krijgen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zover ik weet past KPN QoS voor TV-streams toe op z'n Experia kastje.
Bij abo's met een relatief lage internetsnelheid kan dit belangrijk zijn.
Op de ConnectBox zit zoiets niet.

Veel hangt af van of je abo-snelheid past bij het gebruik van de verbinding.
Next icm met 50/5 kan prima, maar niet met drie kinderen die tegelijkertijd allerlei dingen aan het uitsproken zijn.
Omdat ik TV-Max niet wil, heb ik nu een all-in-1 Complete Next abo 250/25.
Had 500/40, maar dat maakt niks uit als de belasting van je internetverbinding toch nooit meer is dan max 2 gebruikers.
Mocht ik later toch nog voordeel zien in 500/40, dan hoop ik dat ik Internet-Max kan gaan combineren met TV-Complete. Er komen meer abonnementsvormen. Misschien zoals vanouds....
Wat had ik voor de Next? TV-Start icm Internet-Max.
Dwz geen MBXL maar een Standaard MediaBox die ik nooit gebruikte. Had al genoeg decoders met opnamemogelijkheden. Voor de Next is TV-complete nodig & dat snap ik. Hij vervangt immers de MBXL, waarvoor ik nooit betaalde.
Asl ik alle ellende zie met de MBXL dan prijs ik me gelukkig.
Hij schijnt bijna overal prima te werken, zegt Bert. Ik geloof dat niet. Men klaagt te weinig.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
hanh Ik begreep van een van de mods dat er in de CB een vorm van QOS wordt toegepast waarbij het Next verkeer voorrang krijgt en niet ten koste van je internet verbinding gaat.
Maar aangezien mensen ook hun eigen routers/netwerk mogen gebruiken, ben ik benieuwd hoe dat gaat.

Ik weet ook niet of er testers voor de multi-next (zoals ik het maar even simpel noem) die ook enthousiast gamer zijn.
Want het zou erg lullig zijn als pa en dochter beide naar VOD gaan kijken op 2 Next boxen en zoonlief vervolgens tegen 100+ ms pingtijden gaat aankijken. Ik voorzie dan wel de nodige huiselijke ruzies... :sunglasses:

Dus ik hoop dat dat ook goed wordt meegenomen in de testfase.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Pfff, daar noem je wat. We zullen zien. Laten we maar niet vooruitlopen op wat nog langs zou kunnen komen. De ConnectBox is m.i een kansloos apparaat. Ik moest hem recent nemen omdat mijn Technicolor TC 7210 stuk ging. Had hem toch wel gekregen bij de bestelling van een Next, die ik later deed. Hij doet het op zich wel goed, maar als ik hem wil beheren krijg je de meest idiote dingen te zien. Dat zal wel op te lossen zijn met een Restart, maar dat wil ik nog niet. Etc.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic