1
Vraag
2
Reageer en help mee
De KeiEr

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox foutmelding 1010

Beste Ziggo,

om 17.00 heb ik telefonisch contact gehad met een collega met de klacht dat ik foutmelding 1010 kreeg bij het installeren van mijn nieuwe ontvangen mediabox XL.
Hij verzekerde mij dat de box nog geaccepteerd moest worden en dit binnen 1,5 uur wel gebeurt zou zijn.
Exhter is het nu 23.12 en krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding 1010
Ik heb inmiddels alle snoeren opnieuw gemonteerd en zelf mijn modus opnieuw opgestart. Ook de stroom 30 min. Eraf gehad maar te vergeefs.
Exhter niks mag baten!

Wat nu?
13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Misschien morgenoctend proberen. En het kan 24 uur duren voor het is verwerkt.

Ik zal dit doorgeven aan een moderator. Dan brengt die het onder de aandacht.
De KeiEr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke top!
Bedankt voor je snelle reactie...

fijne avond
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Heb je misschien wat aan deze pagina?
Meestal wordt de foutcode 1010 veroorzaakt door materiaal wat niet retourgeschikt is en dan gaat de foutcode pas weg wanneer die bottleneck weggehaald is.

Groet,
Evert
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
De KeiEr wrote:
Oke top!
Bedankt voor je snelle reactie...

fijne avond

U ook fijne avond en laat weten hoe de afloop is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
De KeiEr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De KeiEr wrote:

Be rt wrote:
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

ik heb 1 jaar geleden verbouwd, dus alles is nieuw.
Daarnaast heb ik altijd via een CI+ module gekeken zonder problemen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is er toen een nieuw Abonnee Overname Punt geplaatst of is dit nog een oude.

Een CI+ heeft geen retoursignaal nodig om te werken en als je interactief hebt kunnen gebruiken gaat dat via je modem.
Een Mediabox XL heeft een retoursignaal over de coax nodig om te werken.
De KeiEr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit is mijn punt waar ziggo binnen komt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat grijze kastje onderaan lijkt een Coax versterker, waarvan 1 uitgang wordt gebruikt.
Is dat zo? Merk en Type graag. Is niet te lezen. Evt testen zonder versterker.
De KeiEr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb inmiddels een afspraak gemaakt met de monteur!
Waarschijnlijk idd sterkte verlies ivm splitter.
ik zal jullie informeren als het hopelijk goed is gekomen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je hebt foutmelding 1010. Heeft te maken met retoursignaal.
hanh wrote:
Dat grijze kastje onderaan lijkt een Coax versterker, waarvan 1 uitgang wordt gebruikt.
Is dat zo? Merk en Type graag. Is niet te lezen. Evt testen zonder versterker.


Krijg geen antwoord.
Als het inderdaad een Coax-versterker is, dan is het mogelijk dat die niet retourgeschikt is.
Als daar de Mediabox XL op is aangesloten, dan geeft dit een 1010 foutmelding.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey De KeiEr . Hoe gaat het nu? 🙂
De KeiEr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja alles loopt inmiddels,
heb de coax versterker er tussen uit gehaald, en een nieuwe splitter erop gezet die retour geschikt is!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic