Mediabox foutmelding 1010

  • 28 maart 2019
  • 13 Reacties
  • 1166x Bekeken

Beste Ziggo,

om 17.00 heb ik telefonisch contact gehad met een collega met de klacht dat ik foutmelding 1010 kreeg bij het installeren van mijn nieuwe ontvangen mediabox XL.
Hij verzekerde mij dat de box nog geaccepteerd moest worden en dit binnen 1,5 uur wel gebeurt zou zijn.
Exhter is het nu 23.12 en krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding 1010
Ik heb inmiddels alle snoeren opnieuw gemonteerd en zelf mijn modus opnieuw opgestart. Ook de stroom 30 min. Eraf gehad maar te vergeefs.
Exhter niks mag baten!

Wat nu?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Misschien morgenoctend proberen. En het kan 24 uur duren voor het is verwerkt.

Ik zal dit doorgeven aan een moderator. Dan brengt die het onder de aandacht.
Oke top!
Bedankt voor je snelle reactie...

fijne avond
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je misschien wat aan deze pagina?
Meestal wordt de foutcode 1010 veroorzaakt door materiaal wat niet retourgeschikt is en dan gaat de foutcode pas weg wanneer die bottleneck weggehaald is.

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +26
Oke top!
Bedankt voor je snelle reactie...

fijne avond

U ook fijne avond en laat weten hoe de afloop is.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

ik heb 1 jaar geleden verbouwd, dus alles is nieuw.
Daarnaast heb ik altijd via een CI+ module gekeken zonder problemen
Reputatie 7
Badge +35
Is er toen een nieuw Abonnee Overname Punt geplaatst of is dit nog een oude.

Een CI+ heeft geen retoursignaal nodig om te werken en als je interactief hebt kunnen gebruiken gaat dat via je modem.
Een Mediabox XL heeft een retoursignaal over de coax nodig om te werken.
Dit is mijn punt waar ziggo binnen komt

Dat grijze kastje onderaan lijkt een Coax versterker, waarvan 1 uitgang wordt gebruikt.
Is dat zo? Merk en Type graag. Is niet te lezen. Evt testen zonder versterker.
Heb inmiddels een afspraak gemaakt met de monteur!
Waarschijnlijk idd sterkte verlies ivm splitter.
ik zal jullie informeren als het hopelijk goed is gekomen
Je hebt foutmelding 1010. Heeft te maken met retoursignaal.
Dat grijze kastje onderaan lijkt een Coax versterker, waarvan 1 uitgang wordt gebruikt.
Is dat zo? Merk en Type graag. Is niet te lezen. Evt testen zonder versterker.


Krijg geen antwoord.
Als het inderdaad een Coax-versterker is, dan is het mogelijk dat die niet retourgeschikt is.
Als daar de Mediabox XL op is aangesloten, dan geeft dit een 1010 foutmelding.
Reputatie 7
Hey @De KeiEr . Hoe gaat het nu? 🙂
Ja alles loopt inmiddels,
heb de coax versterker er tussen uit gehaald, en een nieuwe splitter erop gezet die retour geschikt is!