Sinds een tijdje heeft mijn (oude) Cisco mediabox moeite met opnames. Als ik via Ziggogo een opname wil inplannen kan deze de mediabox niet meer vinden.
Als ik op de box zelf een opname start van iets met meerdere afleveringen bv F1 cafe, dan word niet altijd gevraagd of ik alle afleveringen wil opnemen en als ik wel alle afleveringen kan selecteren, zijn de komende afleveringen niet zichtbaar in geplande opnamen.
Er word aangegeven dat de informatie nog niet beschikbaar is, ook al is de uitzending over 10 minuten.
Dat maakt op zich niet uit als de opname maar plaatsvind. Helaas is dat niet altijd meer het geval.
Een complete reset en herinstallatie heeft helaas niet mogen helpen, dus ik heb contact gezocht met de helpdesk. Daar word aangegeven dat het beter is om de box om te wisselen.
Men vroeg of ik een andere box (XL) wilde nemen, maar dan moet ik wel een abonnement nemen. Daar heb ik geen zin in, want een vergelijkbaar abonnement met een XL box is 20 euro duurder.
Ik was dan ook erg verbaasd dat ik vandaag gebeld werd door een dame die aangaf dat het omwisselen van de box niet mogelijk was omdat dit model niet meer voorradig was.
Zij gaf aan dat de enige mogelijkheid was dat ik of een duurder abonnement kon nemen, of een goedkoper abonnement met een andere box!.
Volgens mij huur ik de huidige mediabox van Ziggo en is bij storing Ziggo de partij die een oplossing hoort te verzorgen. Ik vind het onbeschaamd dat men een abonnementswijziging bij trouwe klanten door de strot probeert te duwen.
Buiten de wijze van aanspreken (Jij moet, je kan niet anders etc.) is dit echt te zot voor woorden.
Ik vraag mij af of er geen klantvriendelijker oplossing mogelijk is.
Groeten,
Eric