Eric180

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox (Cisco) werkt niet goed, Ziggo verplicht tot duurder abonnement

Sinds een tijdje heeft mijn (oude) Cisco mediabox moeite met opnames. Als ik via Ziggogo een opname wil inplannen kan deze de mediabox niet meer vinden.

Als ik op de box zelf een opname start van iets met meerdere afleveringen bv F1 cafe, dan word niet altijd gevraagd of ik alle afleveringen wil opnemen en als ik wel alle afleveringen kan selecteren, zijn de komende afleveringen niet zichtbaar in geplande opnamen.
Er word aangegeven dat de informatie nog niet beschikbaar is, ook al is de uitzending over 10 minuten.
Dat maakt op zich niet uit als de opname maar plaatsvind. Helaas is dat niet altijd meer het geval.

Een complete reset en herinstallatie heeft helaas niet mogen helpen, dus ik heb contact gezocht met de helpdesk. Daar word aangegeven dat het beter is om de box om te wisselen.

Men vroeg of ik een andere box (XL) wilde nemen, maar dan moet ik wel een abonnement nemen. Daar heb ik geen zin in, want een vergelijkbaar abonnement met een XL box is 20 euro duurder.

Ik was dan ook erg verbaasd dat ik vandaag gebeld werd door een dame die aangaf dat het omwisselen van de box niet mogelijk was omdat dit model niet meer voorradig was.
Zij gaf aan dat de enige mogelijkheid was dat ik of een duurder abonnement kon nemen, of een goedkoper abonnement met een andere box!.

Volgens mij huur ik de huidige mediabox van Ziggo en is bij storing Ziggo de partij die een oplossing hoort te verzorgen. Ik vind het onbeschaamd dat men een abonnementswijziging bij trouwe klanten door de strot probeert te duwen.
Buiten de wijze van aanspreken (Jij moet, je kan niet anders etc.) is dit echt te zot voor woorden.

Ik vraag mij af of er geen klantvriendelijker oplossing mogelijk is.

Groeten,
Eric
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Yes, maar dat max pakket heb je niet nodig om gelijk te komen, je hebt nu 250 mbit, en max is 400. De complete is 200 nu en vanaf de snelheidsupdate ook 250. Max zou dus wel overkill zijn.

Belangrijkste is echter dat je tevreden bent met het pakket 😉 Dus dan blijven we gewoon bij de Cisco omruilen.
Ik maak em nu aan voor je, dan ontvang je zeer binnenkort een vervanger. Zodra die werkt kunnen we het hebben over het retour sturen van de oude.

Gr,

Bekijk in context

16 Reacties 16
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
He Eric, koop een humax 5200c op mp. En je bent weer een happy camper!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Darkje wrote:
He Eric, koop een humax 5200c op mp. En je bent weer een happy camper!



Maar dan moet men eigenlijk wel in fZiggo gebied wonen. In fUPC gebied alleen de vrije zenders...
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Ja... Ik google en zie dat upc ook de cisco deed. Ik dacht alleen fziggo. Even checken dus Eric180
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Eric180 Heb je die Cisco ooit in bruikleen gehad of gratis bij een jaarabonnement waar het je eigendom werd na 2 jaar?
Woon je in oud-Ziggo gebied?
Eric180
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi,

bedankt voor de suggesties! Ik ben bang dat ik niet weet of de box uiteindelijk eigendom is geworden. Is er een manier om achter te komen anders dan via de klantenservice ?

Het is hier oud UPC gebied en in het verleden werd er wel eens een defecte box simpel gewisseld.

Ik heb een extra box en daar betaal ik een maandelijks bedrag voor.

Bedankt voor jullie hulp.
Eric
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
"Is er een manier om achter te komen anders dan via de klantenservice ?"

Er komen vrijwel iedere dag Ziggo moderators langs in ieder topic, zij kunnen zien hoe één en ander in elkaar zit bij je. Eric180
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Eric,

Ik heb even nagekeken, maar niet alles van je vorige contacten staat volledig in het systeem.
Dus laat ik alleen even afgaan op wat je hier zegt. Als eerste, één zorg minder, hij is in bruikleen.

Wat betreft het pakket.
Op een gegeven moment zullen alle oude pakketten omgezet worden naar de nieuwe, maar dan nog zijn er twee opties (zoals ik het zie).
Of je gaat inderdaad nu al over op een nieuw pakket (Mediabox XL), maar daarbij ben je niet 20 maar 9 euro duurder uit via het Alles in 1 complete pakket met Movies en series XL.
Een alternatieve optie zou zijn: Als je Vodafone hebt kun je Movies en Series XL omwisselen voor de Movies en Series L en b.v. wel HBO kijken via ZiggoGO. Daarmee ben je juist 3 euro goedkoper uit dan dat je nu bent.

Daarnaast Heb ik gekeken of de Cisco inderdaad niet meer omwisselbaar is, maar ik kan de Cisco nog steeds omwisselen.
Dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.

Wat heb je het liefste?

Gr,
Eric180
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ronald Ziggo wrote:

Daarnaast Heb ik gekeken of de Cisco inderdaad niet meer omwisselbaar is, maar ik kan de Cisco nog steeds omwisselen.
Dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.


Hoi Ronald,

Klopt, het is precies 17 euro als je het max pakket neemt zoals de dame aan de telefoon mij voorrekende (ivm internetsnelheid en movie xl) en bij een pakket met iets lagere internetsnelheid de 9 euro.

Maar eigenlijk ben ik best tevreden met het pakket wat ik heb en de wijze waarop de Cisco het deed. Dus als het kan zou ik die graag omgewisseld zien (uitgaande van het idee dat dit het probleem van het opnemen oplost).

Bedankt voor je hulp!
Eric
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Yes, maar dat max pakket heb je niet nodig om gelijk te komen, je hebt nu 250 mbit, en max is 400. De complete is 200 nu en vanaf de snelheidsupdate ook 250. Max zou dus wel overkill zijn.

Belangrijkste is echter dat je tevreden bent met het pakket 😉 Dus dan blijven we gewoon bij de Cisco omruilen.
Ik maak em nu aan voor je, dan ontvang je zeer binnenkort een vervanger. Zodra die werkt kunnen we het hebben over het retour sturen van de oude.

Gr,
Eric180
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Top Ronald, hartstikke bedankt voor je hulp !:thumbsup_tone1:
Eric180
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi,

Ik heb de nieuwe box ontvangen en geinstalleerd. Ik heb een paar opnames gepland en de eerste ging goed. Inplannen vanuit Horizon Go ging helaas niet goed, hij blijft aangeven dat er geen verbinding met de mediabox gemaakt kan worden.

Het belangrijkste zijn de geplande opnames. Als dit een tijdje goed gaat dan is het wat mij betreft opgelost.

Bedankt voor de hulp!
Eric
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Eric,

Bedankt voor de update.
Dat opnames via de app heb ik even verder nagezocht, opnames inplannen via de Ziggo GO app op je Cisco werkt inderdaad vaak niet.
Dit is ontwikkeld voor de Mediabox XL (en Next). Nu kan het inderdaad werken met de Cisco, maar in de praktijk werkt het vaak niet.
Helaas kan ik daar dus weinig voor doen, het was meer een positieve bijwerking van de app functie voor de Mediabox XL.

Gr,
Spijkers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook in 2021 een herkenbaar verhaal, waarschijnlijk heel logisch voor iemand die (net) bij Ziggo werkt, niet voor iemand die 13 jaar klant is (en de oude Cisco mediabox dus zeer waarschijnlijk ruim heeft afbetaald).

 

Ook onze Cisco mediabox begint kuren te vertonen, ik hoop dat ziggo meeleest en met een andere oplossing kan komen dan “op de website ziggo.nl kunt u een nieuw abonnement kiezen.”

 

Bete Ziggo; ruil de mediabox om en u heeft weer voor jaren een tevreden klant.

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemorgen @Spijkers en welkom op de Community. Wat frustrerend dat de Cisco niet meer naar behoren werkt. Wat is er precies aan de hand? Wil je daarnaast je postcode + huisnummer in je profiel updaten? Op dit moment heb ik helaas geen gegevens van je.

Spijkers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Vincent,
 
Dank voor je reactie, onze Cisco mediabox vertoont kuren, al langer gebeurde het zo nu en dan eens dat het scherm zwart werd of bevroor, de mediabox valt op dit moment dagelijks uit en soms zelfs meerdere malen op een avond. De remedie is compleet uitzetten en opnieuw opstarten
 
Ik heb gebeld met de helpdesk, de mevrouw wilde mij een duurder abonnement verkopen, dat is voor ons niet nodig, we willen echter wel van de diensten van ziggo gebruik kunnen blijven maken.
 
Onze postcode en huisnummer heb ik toegevoegd aan mijn profiel.

Met vriendelijke groet,

 

Jorden

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor de toelichting en aanvulling van je gegevens @Spijkers! Als je zoveel problemen ondervindt, zou het maar wat fijn zijn als er een oplossing komt. Wat betreft je huidige apparaat. Heb je al eens een fabrieksreset geprobeerd? 

Ik heb je huidige abonnement even bekeken. Je hebt nog een oud abonnement uit een oud portfolio met koopapparatuur. De Cisco box is daar dus onderdeel van. Op koopapparatuur zit standaard 2 jaar garantie, wat betekent dat de garantieperiode is verstreken. Omdat je nog een oud abonnement hebt met een koopbox, kan ik je niet zomaar een nieuwe box leveren. Tegenwoordig - sinds de fusie met UPC - leveren we in ons nieuwe/huidige portfolio alleen nog apparatuur in bruikleen uit. Om een nieuw apparaat te ontvangen, is het dus noodzakelijk om je oude abonnement uit het oude portfolio om te zetten naar een pakket uit ons huidige portfolio. Je krijgt dan een box van ons waar natuurlijk garantie op zit, zolang je deze box bij ons in gebruik hebt. Een overzicht van abonnementen en prijzen vind je op deze pagina

Dit is overigens geen verplichting. Je hebt ook de vrijheid om zelf een box te kopen via retailers of Marktplaats, zodat je je abonnement niet hoeft aan te passen. De kaart die in de Cisco box zit, is gewoon over te zetten naar die nieuwe box. 

Uitgelicht topic