Schrip-11

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL stoort, loopt vast en is oververhit

De monteur zei afgelopen zomer dat de box oververhit was en ik er een ventilator voor moest zetten , dan zou de box niet meer vastlopen..3 weken geleden toen het zo koud was , liep deze net zo vast..en tussen de zomer en winter ook.
We hebben een tijd niet meer met Ziggo gebeld , omdat ze hier al zo vaak zijn geweest en nog altijd niet tot een goede oplossing heeft geleid. Ook moesten we iedere keer ook nog 's €40,- betalen voor de monteur omdat ie was geweest. Onze box loopt vast onder het kijken van een film , neemt programma's niet vanaf het begin op , er komen tussendoor blokjes op het beeld , er wordt vaak 2X hetzelfde gezegd. Op fabrieksinstellingen zetten , stroom even uit zetten of het knopje aan de achterkant uit en aan zetten. Dit alles heeft totaal geen nut. We zijn ten einde raad.
45 Reacties 45
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Een ventilator ervoor zetten tegen het vastlopen? Dat is nog eens advies... :thinking:

Natuurlijk is wat je noemt niet goed en ik denk dat het goed is als hier even een moderator naar kijkt. Bij deze vraag ik daar even om: Lycke Ziggo ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Schrip-11 Dat is een niet goed.
Betalen en de storing niet opgelost, dat zal zeker bekeken gaan worden.

Ik zet hier vast een paar vragen neer die zeker gaan komen om één en ander te vinden of juist uit te sluiten, als je die beantwoord kan alweer sneller een oplossing in beeld komen.

Plaats ook je adres gegevens in je profiel op de aangegeven plaats, dan kan een Ziggo moderator direct je gegevens zien en mogelijk in je apparatuur kijken.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als de tekst klopt, moet deze monteur de schoolbanken nog maar even in Be rt ... Dit zijn natuurlijk geen adviezen. Ik zou er niet eens op zijn ingegaan. :neutral_face:
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er komt nog een probleem bij merk ik nu. Ik was op demand iets aan t terugkijken.
Wilde na een kleine pauze verder kijken , dus klik ik op verder kijken waar u gebleven bent , begint de film helemaal opnieuw kon toen doorspoelen tot de reclame en toen gaf ie aan dat er tijdens de reclame niet doorgespoeld mag worden. Het is te gek voor woorden. Ik vul straks mijn adres gegevens e.d in. Nu even geen tijd voor 😞
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Schrip-11 schreef: "Ik was op demand iets aan t terugkijken.
Wilde na een kleine pauze verder kijken , dus klik ik op verder kijken waar u gebleven bent , begint de film helemaal opnieuw kon toen doorspoelen tot de reclame en toen gaf ie aan dat er tijdens de reclame niet doorgespoeld mag worden. Het is te gek voor woorden."

Dit heeft te maken met het feit dat RTL commerciëel is en eisen mag stellen een hun eigen programma's, hoe deze terug te kijken zijn en wat je gratis van hen mag terugkijken, ze hadden ook replay uit kunnen zetten en alles achter de betaalmuur kunnen stoppen.
RTL heeft RTL XL als je alles zonder reclame terug wilt zien.

Maar als je het programma opneemt op de box, dan kun je doorspoelen.
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is op SBS 9 Be rt , doen die dat ook zo ?
Mss een stomme vraag , maar waar vind ik mijn profiel ?
Waarschijnlijk kijk ik erover heen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Schrip-11 Stomme vragen bestaan niet, niet vragen is niet slim..

Alle commerciëlen hebben dit, alle RTL zenders en alles van Talpa = SBS6, Veronica, Net5 en SBS9.

Welk mijn profiel bedoel je?
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier is ook al 2x gegraven ter hoogte van de aansluiting.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Schrip-11 Waar zit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Is dat vlak bij je modem of is dit een eerdere plaats in je huis?
Kun je van die eerste aansluiting ook een foto plaatsen?
En als er een 2e coax stekkerdoos is, ook een foto hiervan?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt schreef:

"Waar zit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?"

Bij mij is dat doorgaans de voordeur ... :grin:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem-A Pas dan maar op dat je niet over de kabel struikelt.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Willem-A Pas dan maar op dat je niet over de kabel struikelt.:relaxed:



maar die ligt niet voor de deur he... Maar als 'Ziggo' binnenkomt, dan is dat door de voordeur....
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bedoel het profiel waar ik mijn adres kan invullen voor de moderator.
Wat kan ik nu het beste doen ?
Als ik Ziggo alweer bel , en de monteur komt weer , dan kan ik weer € 40,- voor niks betalen , tot nu toe is het probleem nog altijd niet opgelost.
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee echt niet bij voordeur , daar hebben ze niet gegraven. Dat hebben ze gedaan , rechts onder het raam.
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja..Ziggo komt door de voordeur...???
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Schrip-11, welkom op de Ziggo Community! Wat balen dat de problemen met de Ziggo Mediabox XL zich voor blijven doen, ondanks het monteursbezoek, waar je ook nog voor betaald hebt. Het advies van de monteur over de ventilator is vrij 'bijzonder' te noemen. Goed dat je de situatie hier voorlegt, want voor deze problemen moet nu natuurlijk wel eens een oplossing komen!

Ik heb je gegevens al in je profiel gevonden en een kijkje genomen. Ik kan het signaal op je Mediabox XL niet meten. Dat is in ieder geval opvallend (tenzij je de Mediabox XL volledig uitschakelt), want je modem is wel probleemloos te bereiken en heeft een prima signaal. Kun je alsnog een foto sturen van je hoofdaansluiting? Oftewel, het aansluitpunt waar het signaal van Ziggo je woning binnenkomt. Vaak is dit in de meterkast of in de woonkamer. Betreft het de meterkast? Stuur dan daarnaast ook een foto mee van de aansluiting in de woonkamer, zodat alle eventuele splitters e.d. voor ons inzichtelijk zijn en we met je verder mee kunnen denken naar een oplossing 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Schrip-11 Je profiel kun je verder invullen als je op je Avatar klikt helemaal rechts bovenin deze pagina, dan opent een menu en daar klik je op Profielinstellingen.
Schrip-11
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic