Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Reputatie 6
Badge
Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

200 Reacties

Reputatie 1
Wanneer wordt er een oplossing gevonden voor de problemen voor mijn horizon box. Al 1,5 jaar kunnevn jullie engineers ons probleem niet oplossen. Als ik dan lees over nieuwe dingen dan denk ik, los eerst de problemen van jullie betalende klanten eens op voordat je verder gaat. Betalen moet ik wel, maar kijk plezier homaar.
Opnames worden afgebroken, ingestelde programma's om op te nemen verdwijnen uit de lijst, afspelen wat wel opgenomen is hapert tijdens afspelen, de lijdt is eindeloos. Doe er eens iets aan.
Reputatie 3
Badge
In het verlengde van Jonathan-458 heb ik de volgende wens:

T.a.v. on-demand kijken zou het ik het enorm waarderen wanneer een Netflix-achtige mogelijkheid wordt gemaakt om films/series die ik volg, te kunnen onderbreken en - onafhankelijk van het apparaat waarop je het bekijkt - verder te kijken vanaf het moment ik eerder aan het kijken was. Zo zou ik bijv. op mijn tablet iets afzien vanaf het punt ik met de Ziggo Mediabox het on-demand materiaal heb onderbroken. Ook seizoenen/afleveringen die al gezien zijn s.v.p. laten onthouden. Daarnaast zo'n service ook voor Replay TV implementeren - dus kunnen switchen tussen verschillende devices en verder kijken - is helemaal fantastisch! 😳
Reputatie 1
Wanneer introduceren jullie een 4k hdr mediabox?
Reputatie 1
Wij hebben het basispakket van Ziggo, maar dat is eigenlijk nog teveel voor ons. Het enige waar we behoefte aan hebben is internet, maar het is onmogelijk om televisie uit te sluiten uit het abonnement. Ik weet dat dit bij kabelaanbieders in het buitenland wel mogelijk is, waarom bij Ziggo niet?

We zouden graag een goedkoper abonnement willen door televisie buiten te sluiten en alleen gebruik te maken van internet. Televisie kijken we nauwelijks en vinden het een beetje zonde om te betalen voor iets dat wij niet gebruiken. Een beetje net als die pizza van Ali-B, hij wil geen ansjovis.

Dus mijn vraag: Waarom is televisie gekoppeld aan een internet abonnement? Is dat niet eigenlijk gewoon koppelverkoop? Iets wat, zeker met jullie monopoly positie, niet helemaal netjes is?
Hallo Experts,

De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV?

#durftevragen
Waarom is de software op de Horizon box na meer dan 5(!) jaar nog steeds zo belachelijk vol met bugs? Schamen de programmeurs bij Ziggo de ogen niet uit hun kop dat ze dat op de markt hebben gebracht en nooit hebben verbeterd?
Reputatie 1
als Ziggo alle problemen binnen redelijke termijn oplost die anderen hier opgeschreven hebben dan ben ik tevreden....Nu ben ik zeer ontevreden over: router, apps, ondersteuning....etc

...en maar blijven ontkennen dat er problemen zijn....welnee, ligt aan uw TV, PC, notebook, telefoon!! We hebben nooit van uw storing gehoord!! Ons niet bekend!! We zetten het door naar ons team van experts........
Abbo's van ziggo weer duurder, en dat alleen om naar reclame te kijken op alle aangeboden
TV kanalen, reclame wat meer en meer wordt denk er over om TV op te zeggen en alleen nog
internet af te nemen, tv kijken is allang niet leuk meer, netflix en, videoland heerlijk kijken
zonder die onderbrekingen.
Goede avond productexperts

Ik heb niet zo zeer een vraag maar meer een verzoek/toekomst visie en feedback.

Graag zou ik willen zien dat in de toekomst de focus verschuift naar Ziggo Go en Apps i.p.v. de traditionele decoder zodat eigenlijk alleen het modem direct op het AOP aangesloten hoeft te worden en vervolgens niks wordt gesplitst, versterkt etc. hoeft te worden, Dit zal de kwaliteit van het Ziggo netwerk goed doen aangezien bijvoorbeeld een verouderd of defect AOP ook invloed kan hebben op CMTS en andere netwerk gebruikers. Het zal zowel voor de gebruiker als Ziggo een hoop storingen weg nemen door slecht of verouderd aansluit apparatuur en kunnen ook problemen m.b.t. tot signaal beter en sneller opgelost worden.

Echter wil ik absoluut geen KPN constructie met VLAN’s m.b.t. tot IPTV, Alles moet nog steeds gemakkelijk in bridge modus of in de toekomst met eigen modem kunnen werken zonder dure hardware aan te schaffen. De huidige methode van Inloggen met username & password zouden gehandhaafd en uitgebreid moeten worden naar profielen met uitgebreide parental control. Streams moeten natuurlijk wel gelimiteerd worden naar een x aantal gebruikers, 3 nu volgens mij, maar het moet wel mogelijk zijn om dit uit te breiden voor een redelijk bedrag per maand.

Ook zou alle content overall gelijk moeten zijn, Replay TV via Apps mag niet meer gelimiteerd worden tot bepaalde content. Het hele DRM verhaal is vrij onzinnig en ook kunnen er op deze wijze alsnog de benodigde statistische data verkregen worden. Ook een striktere houding naar content leveranciers is gewenst, de markt bestaat eigenlijk alleen maar uit Ziggo en KPN, dankzij de toezicht houders, niet de gewenste situatie maar ik zie op korter termijn hierin niks veranderd worden, echter is hierdoor wel het voordeel ontstaan dat er de nodige druk uitgevoerd kan worden op grote content leveranciers welke te veel geld vragen voor hen content maar natuurlijk ook het nadeel voor nieuwere/kleinere content leveranciers. Maar ik dwaal af, want dat is weer een discussie op zichzelf.

Momenteel kan alles in FHD geript worden met of zonder HDCP of andere bescherming methodes, 4K volgens mij inmiddels ook.

Dit alles kan natuurlijk niet van de een op andere dag besloten worden, dit moet natuurlijk geleidelijk gebeuren, echter zal dit inhouden dat VodafoneZiggo en Liberty Global steeds minder in decoders hoeft te investeren en dit in haar infrastructuur kan stoppen, waarschijnlijk zullen de initiële kosten om dit geheel goed op te zetten best flink zijn omdat er dan een forse uitbreiding van het data center nodig zal zijn en ook meer app developers nodig zijn. Echter is hier al mee begonnen dus ik weet niet in hoeverre het meer kosten met zich mee gaat brengen.

Kort om meer naar Netflix achtig model maar dan voor traditioneel TV.

En toch nog een vraag;
Wanneer wordt er onderzoek gedaan naar het aantal gebruikers van analoge tv en in welke mate de gebruiker analoge TV zou willen opgeven voor een hogere upload snelheid?

MVG
Reputatie 1
Heb sinds kort een extra mediobox. Helaas kun je hiermee dus (nog) geen netflix kijken op kanaal 150. Komt hier nog een oplossing voor (en zo ja, wanneer) of kan ik de extra mediabox terugsturen?
Reputatie 1
Ik zou ten eerste willen weten wanneer de box eindelijk eens automatisch naar een zender gaat op een door mij ingestelde herinnering.
Dat werkte altijd zo mooi op de Humax en ik mis het nog steeds...

Ten tweede wanneer de capaciteit van het netwerk dusdanig wordt uitgebreid dat ik van die vervelende "hick-ups" in beeld en geluid af ben. Vooral bij opnames wordt het steeds erger, zeker als ik tijdens het opnemen langs het betreffende kanaal zap.
Is het mogelijk om qua zenders meer persoonlijke voorkeuren te hebben als consument? Ik zou de zenders waar ik nooit naar kijk bijv. de Franse en Turkse zenders graag inruilen voor de Engelse zenders zoals BBC 3 en 4.

Hartelijke groet,
Edith
Reputatie 7
Badge +24
Hier ook een wens/vraag Een app voor mijn ziggo? Is dit uberhaupt te realiseren? Niet alleen voor de kosten voor bv mob tel etc maar ook waar je alles kan benaderen. Producten, etc etc
Reputatie 7
Badge +25
Heeft Ziggo wel of geen serieuze plannen om interactief CI+ in fUPC-regio aan te gaan bieden, of is dat überhaupt niet aan de orde en ook niet te verwachten?
Er zijn veel vragen over binnen dit forum en vaak onduidelijke antwoorden van de Ziggo-helpdesk.
Dus graag duidelijkheid!
Ik zou graag willen dat ik op mijn computer (windows 10) de Ziggo Go app meerdere keren mag starten.
Zodat ik bijvoorbeeld bij Ziggo Sport alle drie de kanalen tijdens de formule 1 kan zien,
Waarom kan je meerdere zenders met de ziggo app niet spoelen? Sommige beginnen 5 minuten van de vorige uitzending en die kan je dan niet vooruitspoelen, zeer frustrerend.
Ook geregeld de melding dat ik een replay abbonement nodig zou hebben terwijl je 1 minuut ervoor gewoon aan het kijken bent.
Reputatie 1
Waarom ondersteunt horixon Tv silverlight niet meer op de meeste browsers zoals Chrome, safari en Mozilla Firefox ?
Ik kan op mijn oudere Windows laptop geen horizontv meer kijken.
Wel wordt al maanden na inloggen gemeld dat er "hard" gewerkt wordt aan een oplossing.
er is nog steeds geen oplossing.
Zou graag willen dat de horizon mediabox wat meer storingsvrij gaat werken. Hij heeft veel spontane resetten en de interface werkt stroperig zoals een msx computer uit de jaren 80.
Ik wil graag via mijn Horizon box:
1. Een Pathé thuis app geïnstalleerd zien
2. Een Videoland app geïnstalleerd zien
3. Ik kan nu een week terugkijken naar programma's. Soms heb ik dat gemist en zou ik graag willen dat ik achteraf alsnog een opname kon maken van een programma dat al uitgezonden is geweest (ik zou het immers ook gedurende een week alsnog kunnen zien, dus waarom dan niet alsnog opnemen, voor láter....?)
4. Ongestoord (zonder een hapering) beeld willen hebben: altijd.
5. Bij terugkijken van TV-programma, de mogelijkheid hebben om het programma vooruit te spoelen.
1. Waarom 'stottert' en 'hikt' mijn horizon box altijd als ik op replay iets wil bekijken? Dat gaat nu al maanden zo. Zelfs nadat ik met het speciale test programma heb mee gedaan.
2. Waarom kan ik maar een wek terugkijken in het Ziggo archief? Dat geldt helemaal voor de publieke omroepzenders. Die betalen wij toch van ons belastinggeld, dus moet dat vrij toegankelijk zijn en blijven.
Waarom krijg ik steeds vaker en op meer zenders de mededeling dat "het programma niet is vrijgegeven voor replay"? Ik kan nu,donderdag 11 mei om 20.49 uur geen programma's terugkijken op Fox,Comedy Cental en niet op Comedy Cental Family. Het is niet dat ik niet de hele dag programma's niet kan terugkijken maar wel regelmatig. Probeer ik het over een uur of 2 weer,lukt het wel.
Wanneer gaat de Ziggo Go app eens goed functioneren? Replay TV is nu uiterst beperkt: iedere keer stoot je je neus opnieuw bij een zender die niet kan worden doorgegeven. Rechtenkwestie? Doe er wat aan, we betalen genoeg (zeker na alweer een prijsverhoging).

En wanneer wordt de doorgifte vanaf de ZiggoGo app via HDMI eens vrijgegeven? Alweer: Rechtenkwestie? Doe er wat aan!
Reputatie 1
Wanneer porteert Ziggo eindelijk de Ziggo Go Android App naar Android TV? Niet alle TVs staan automatisch bij een antenne kabel... ;)

En het heeft niets met TV of Apps te maken, maar wanneer komt Ziggo nou eindelijk eens naar deze eeuw, en geeft ons native IPv6? Bij XS4All heb ik al 10 jaar IPv6!... 😮
Laten we eerst de belachelijke prijsverhoging terug draaien. Dan mogen jullie wat doen aan de instabiele ziggo go app. Verder de horizon box. Tja echt slecht en traag apparaat, onmogelijk dit te verbeteren. Zoals je ziet zo'n fusie heeft niet echt geholpen. Rommelproducten van UPC. Interactieve tv met alleen maar oude meuk. Klanten lopen weg, ondanks het max kanaal. Blijkbaar kak je in als monopolist. Fusie met vodaphone, zit geen hond op te wachten, ik blijf lekker bij tmobile. Dus Ziggo Geen bedrijf om trots meer op te zijn. Dus vertel mij maar eens. ik ben benieuwd, wat jullie aan al jullie slechte producten gaan doen?
In Mijn Media - Mijn Opnamen van de Horizonbox blijven programma's staan terwijl de opname al is gewist. De titel blijft dus staan en krijg ik niet weg. Zo wordt de lijst in Mijn Opnamen ongewenst wel heel lang...