Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
200 Reacties 200
TvD1963

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou graag de melding ITV-130 op een Smit CI+ aktieve module behandeld hebben jullie zijn daar nu al 5 maanden mee bezig en koppelen totaal niets terug.

Zijn veel mensen die hier hinder van ondervinden en we mogen toch wel verwachten dat jullie nu met een oplossing komen.

Heel simpel misschien de modules omruilen we hebben het tenslotte over (een ziggo gecertificeerde module)
daar het jullie niet lukt om met Smit de software te updaten.
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Het wordt inderdaad tijd dat er een update voor de @Smit CI+ 1.3 module verschijnt. Het probleem met de foutmelding ITV-130 bij interactieve televisie doet zich al voor sinds begin december 2016.
De service van Ziggo is bedroevend slecht geworden en er wordt in juli ook nog een prijsverhoging doorgevoerd.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Goede avond productexperts

Ik heb niet zo zeer een vraag maar meer een verzoek/toekomst visie en feedback.

Graag zou ik willen zien dat in de toekomst de focus verschuift naar Ziggo Go en Apps i.p.v. de traditionele decoder zodat eigenlijk alleen het modem direct op het AOP aangesloten hoeft te worden en vervolgens niks wordt gesplitst, versterkt etc. hoeft te worden, Dit zal de kwaliteit van het Ziggo netwerk goed doen aangezien bijvoorbeeld een verouderd of defect AOP ook invloed kan hebben op CMTS en andere netwerk gebruikers. Het zal zowel voor de gebruiker als Ziggo een hoop storingen weg nemen door slecht of verouderd aansluit apparatuur en kunnen ook problemen m.b.t. tot signaal beter en sneller opgelost worden.

Echter wil ik absoluut geen KPN constructie met VLAN’s m.b.t. tot IPTV, Alles moet nog steeds gemakkelijk in bridge modus of in de toekomst met eigen modem kunnen werken zonder dure hardware aan te schaffen. De huidige methode van Inloggen met username & password zouden gehandhaafd en uitgebreid moeten worden naar profielen met uitgebreide parental control. Streams moeten natuurlijk wel gelimiteerd worden naar een x aantal gebruikers, 3 nu volgens mij, maar het moet wel mogelijk zijn om dit uit te breiden voor een redelijk bedrag per maand.

Ook zou alle content overall gelijk moeten zijn, Replay TV via Apps mag niet meer gelimiteerd worden tot bepaalde content. Het hele DRM verhaal is vrij onzinnig en ook kunnen er op deze wijze alsnog de benodigde statistische data verkregen worden. Ook een striktere houding naar content leveranciers is gewenst, de markt bestaat eigenlijk alleen maar uit Ziggo en KPN, dankzij de toezicht houders, niet de gewenste situatie maar ik zie op korter termijn hierin niks veranderd worden, echter is hierdoor wel het voordeel ontstaan dat er de nodige druk uitgevoerd kan worden op grote content leveranciers welke te veel geld vragen voor hen content maar natuurlijk ook het nadeel voor nieuwere/kleinere content leveranciers. Maar ik dwaal af, want dat is weer een discussie op zichzelf.

Momenteel kan alles in FHD geript worden met of zonder HDCP of andere bescherming methodes, 4K volgens mij inmiddels ook.

Dit alles kan natuurlijk niet van de een op andere dag besloten worden, dit moet natuurlijk geleidelijk gebeuren, echter zal dit inhouden dat VodafoneZiggo en Liberty Global steeds minder in decoders hoeft te investeren en dit in haar infrastructuur kan stoppen, waarschijnlijk zullen de initiële kosten om dit geheel goed op te zetten best flink zijn omdat er dan een forse uitbreiding van het data center nodig zal zijn en ook meer app developers nodig zijn. Echter is hier al mee begonnen dus ik weet niet in hoeverre het meer kosten met zich mee gaat brengen.

Kort om meer naar Netflix achtig model maar dan voor traditioneel TV.

En toch nog een vraag;
Wanneer wordt er onderzoek gedaan naar het aantal gebruikers van analoge tv en in welke mate de gebruiker analoge TV zou willen opgeven voor een hogere upload snelheid?

MVG
Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes
In het verlengde van Jonathan-458 heb ik de volgende wens:

T.a.v. on-demand kijken zou het ik het enorm waarderen wanneer een Netflix-achtige mogelijkheid wordt gemaakt om films/series die ik volg, te kunnen onderbreken en - onafhankelijk van het apparaat waarop je het bekijkt - verder te kijken vanaf het moment ik eerder aan het kijken was. Zo zou ik bijv. op mijn tablet iets afzien vanaf het punt ik met de Ziggo Mediabox het on-demand materiaal heb onderbroken. Ook seizoenen/afleveringen die al gezien zijn s.v.p. laten onthouden. Daarnaast zo'n service ook voor Replay TV implementeren - dus kunnen switchen tussen verschillende devices en verder kijken - is helemaal fantastisch! :$
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hier ook een wens/vraag Een app voor mijn ziggo? Is dit uberhaupt te realiseren? Niet alleen voor de kosten voor bv mob tel etc maar ook waar je alles kan benaderen. Producten, etc etc
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heeft Ziggo wel of geen serieuze plannen om interactief CI+ in fUPC-regio aan te gaan bieden, of is dat überhaupt niet aan de orde en ook niet te verwachten?
Er zijn veel vragen over binnen dit forum en vaak onduidelijke antwoorden van de Ziggo-helpdesk.
Dus graag duidelijkheid!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog steeds worden bij de o.a. duitstalige zenders en bbc first, niet de instelling dolbydigtaal onthouden. ( mediabox xl) Je moet deze nog steeds handmatig instellen op de desbetreffende zender. En dit wordt dan ook niet wederom onthouden. Dit speelt al heel lang. En bij herhaalde vragen krijgt men steeds te horen: is in onderzoek. ... Dit duurt wel erg lang. Waarom is dit zo moeilijk? Hoewel niet specifiek een vraag over een product maar technische vraag, hopende dat deze ook hier thuis hoort. Gr Rob.
Peppes

Level 2
  • 1453Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
Wanneer gaat de app eindelijk voor 100% werken? Bijvoorbeeld, de afstandsbediening functie werkt niet.En wanneer kan je, via de app, ook instellen dat je een hele serie wil opnemen? Nu alleen maar 1 aflevering mogelijk.
TonVerheij

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou graag willen dat ik op mijn computer (windows 10) de Ziggo Go app meerdere keren mag starten.
Zodat ik bijvoorbeeld bij Ziggo Sport alle drie de kanalen tijdens de formule 1 kan zien,
iwan1974

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vraag over onze media box van HUMAX.
Hij neemt niet meer op en nu zou ik willen weten of deze kosteloos door Ziggo vervangen word door een horizon box of iets vergelijkbaar.

Mvg
Masterbas

Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waarom kan ik wel de ziggo go app op mijn laptop of windows tablet op start en dan bekijken via mijn aangesloten tv, maar als ik mij iPad of iPhone aansluit aan de tv dan kan het niet. Zou dit toch graag recht getrokken zien worden.
DusDat

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wanneer introduceren jullie een 4k hdr mediabox?
N0RM

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Waarom kan ik Ziggo Golf wel in replay vooruitspoelen op TV, maar niet op Ziggo Go op tablet, telefoon of pc?
Lavro

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Heb sinds kort een extra mediobox. Helaas kun je hiermee dus (nog) geen netflix kijken op kanaal 150. Komt hier nog een oplossing voor (en zo ja, wanneer) of kan ik de extra mediabox terugsturen?
Quiby

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waarom kan je meerdere zenders met de ziggo app niet spoelen? Sommige beginnen 5 minuten van de vorige uitzending en die kan je dan niet vooruitspoelen, zeer frustrerend.
Ook geregeld de melding dat ik een replay abbonement nodig zou hebben terwijl je 1 minuut ervoor gewoon aan het kijken bent.
graphelli

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb twee nieuwe smart TV's (4maanden oud). Beide zijn Philips. De ene laat bij hoge uitzondering Youtube een keer niet door. De andere doet dat geregeld, d.w.z. de helft van de keren dat Youtube wil kijken.
Mijn vraag : ik weet niet of ik bij Philips of bij Ziggo moet zijn voor deze klacht.
M.vr.gr.
vandenhaselkamp

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Wanneer wordt er een oplossing gevonden voor de problemen voor mijn horizon box. Al 1,5 jaar kunnevn jullie engineers ons probleem niet oplossen. Als ik dan lees over nieuwe dingen dan denk ik, los eerst de problemen van jullie betalende klanten eens op voordat je verder gaat. Betalen moet ik wel, maar kijk plezier homaar.
Opnames worden afgebroken, ingestelde programma's om op te nemen verdwijnen uit de lijst, afspelen wat wel opgenomen is hapert tijdens afspelen, de lijdt is eindeloos. Doe er eens iets aan.
hboxem

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jullie van Ziggo weten dit allemaal al
Maar waarom word ons een Horizonbox aangeraden en deze maar te zoeken op marktplaats als wij niet duurder willen bij Ziggo want wij vinden het huidige al duur genoeg
Nu hebben wij een Horizonbox maar dit wil niet werken zeggen ze nu bij Ziggo
Maar ons nu wel een half jaar een filmpakket aansmeren terwijl mijn Horizon niet werkt.
Nu willen wij dit filmpakket annuleren maar hoe wij dit moeten doen weten wij niet
Erik51

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik zou ten eerste willen weten wanneer de box eindelijk eens automatisch naar een zender gaat op een door mij ingestelde herinnering.
Dat werkte altijd zo mooi op de Humax en ik mis het nog steeds...

Ten tweede wanneer de capaciteit van het netwerk dusdanig wordt uitgebreid dat ik van die vervelende "hick-ups" in beeld en geluid af ben. Vooral bij opnames wordt het steeds erger, zeker als ik tijdens het opnemen langs het betreffende kanaal zap.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic