Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

200 Reacties

Waarom ondersteunt horixon Tv silverlight niet meer op de meeste browsers zoals Chrome, safari en Mozilla Firefox?

Hallo tommasso,
Wat vervelend te horen dat je op je oude Windows computer geen tv meer kunt kijken via ziggogo.tv. Chrome en Firefox zijn beide gestopt met de ondersteuning van Silverlight. Op dit moment hebben we Silverlight nog nodig om de uitzendingen goed te kunnen beveiligen. Hier hebben we afspraken over gemaakt met onze content providers zoals RTL en SBS. Wij werken echter hard aan een nieuwe oplossing waarbij Silverlight niet nodig is. Deze laat onverwachts langer op zich wachten. Ik hoop dat deze snel beschikbaar komt. We zitten hiermee nu in de testfase. Ik hoop dat je nog even geduld kunt hebben.

Kun je Internet Explorer 10 installeren op je laptop? Daar zou het met Silverlight wel moeten werken.
Vorig jaar heb ik echt heel erg veel TV storing gehad. Standaard antwoord van Ziggo was dat dit aan mijn kabels zou liggen. De laatste 3 maanden heb ik geen storing meer gehad (voor het eerst eigenlijk sinds de overname van multikabel).
Heeft men mij nou zitten voorliegen over de storingen?

Beste Wijnands,
Helaas kunnen wij op basis van deze informatie niet aangeven waardoor je nu opeens weer goed beeld hebt. Het kan wel zijn dat het probleem er nog is, maar nu op een andere zender. Wij werken voortdurend aan ons netwerk waardoor het probleem nu misschien op een andere zender zit. Eentje waar je minder naar kijkt. Misschien is het handig dat je toch nog onze klantenservice belt, zij kunnen dan samen met je verder kijken.
Wanneer kunnen we de GO app in het buitenland gebruiken?
Snap niet dat het al kan
Nu moeten we 2.50 p/m meer gaan betalen om producten te verbeteren dus mijn verwachtingen zijn hoog"

Hoi Richard,

Ik snap dat je ook in het buitenland van de Ziggo GO app gebruik wilt maken. Dit heeft te maken met rechten, waardoor Ziggo GO niet in het buitenland beschikbaar is. Wie weet verandert dit in de toekomst.
"Was ik nog vergeten te vragen waneer komt er een ziggo Go app voor op de smart tv (samsung)
Dan hoef ik niet overal een kabel te trekken"

Hoi Richard,

Op dit moment hebben we geen plannen om de Ziggo GO app beschikbaar te stellen voor een Smart TV. Dit omdat er veel verschillende TV merken (Samsung, LG, Philips, etc) zijn met ieder zijn eigen specificaties. Daardoor is het erg lastig om alle apps goed te onderhouden en te beheren. Uiteraard blijven we kijken naar de mogelijkheden om dit in de toekomst waar te maken.
komen er nieuwe zenders bij bv commercieel

Hoi Slangen12,

We nemen regelmatig onze zenderpakketten onder de loep. Suggesties zijn altijd welkom. Welke zenders mis je?
Reputatie 2
Wanneer gaat ziggo eens de problemen met horizon oplossen.

Hoi JBW,
Dit klinkt als een signaalkwestie. Er is geen recent contact met onze klantenservice te zien. Als we niet weten dat je een storing ervaart kunnen we het ook niet oplossen. Het is advies is dus contact op te nemen met de klantenservice. Zie http://www.ziggo.nl/contact voor alle mogelijkheden om met ons in contact te komen.
Waarom werkt de ziggo app wel in de internet explorer en waarom werkt de Windows 10 app niet naar behoren.

Hallo karelp,
Vervelend dat je veel problemen ervaart met de Ziggo GO app voor Windows 10. Kun je mijn collega Serkan Ziggo jouw klantgegevens toesturen in een persoonlijk bericht (klantnummer en gebruikersnaam Mijn Ziggo), dan kunnen we dit laten onderzoeken. Dankjewel.
Reputatie 2
Kan ik ook in het buitenland ziggo op mijn laptop bekijken

Ha emr,

Dank voor je vraag. Het is helaas niet mogelijk om in het buitenland te kijken naar televisie via Ziggo GO. Dat heeft te maken met rechten. Wij mogen de zenders alleen in Nederland aanbieden.
Mijn Ziggo Go doet sinds een paar weken helemaal niks op mijn PC's en laptop. Zowel Internet Explorer 11 en Edge met Windows 7 Enterprise en Windows 10 en alle andere browsers doen het niet.

Beste bbe0,

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met Ziggo Go. Het klopt dat dit niet meer te bekijken is vanaf browsers die geen Silverlight plugin ondersteunen. Zoals Chrome, Firefox en Edge.

Maar je geeft aan dat je Windows 10 hebt. Klopt dat? Heb je dan onze nieuwe Ziggo GO app voor Windows 10 al geprobeerd? Deze is gratis te downloaden uit de Microsoft App store.

Verder zijn we bezig met een verbeterd platform voor ziggogo.tv. Hiervoor is geen silverlight plugin meer nodig. We zitten momenteel in de testfase en ik hoop dat we deze zo spoedig mogelijk kunnen aanzetten. Een exacte datum kan ik helaas nog niet geven.
Reputatie 2
In het verlengde van Jonathan-458 heb ik de volgende wens:

T.a.v. on-demand kijken zou het ik het enorm waarderen wanneer een Netflix-achtige mogelijkheid wordt gemaakt om films/series die ik volg, te kunnen onderbreken en - onafhankelijk van het apparaat waarop je het bekijkt - verder te kijken vanaf het moment ik eerder aan het kijken was.

Hoi Bozz,

Bedankt voor je input en feedback. We zijn constant bezig om onze producten en dienstverlening te verbeteren en waardering jouw inbreng. Dankjewel!
Ik zou ten eerste willen weten wanneer de box eindelijk eens automatisch naar een zender gaat op een door mij ingestelde herinnering.

Hick-ups in beeld en geluid hebben niets te maken met capaciteitsbeperkingen in het netwerk. In veel gevallen is de kern van de oorzaak een probleem in het signaal. Dit kan vanuit het netwerk ontstaan, maar door een minder goede bekabeling in de woning.

Vooral bij opnames wordt het steeds erger, zeker als ik tijdens het opnemen langs het betreffende kanaal zap.

We zijn op zoek naar de beste technische oplossing voor dit probleem. Op dit moment kan ik je alleen maar adviseren om de zender over te slaan tijdens het zappen, want dan weten wij dat het probleem niet voor komt.
Zou graag de melding ITV-130 op een Smit CI+ aktieve module behandeld hebben jullie zijn daar nu al 5 maanden mee bezig en koppelen totaal niets terug.
......
Heel simpel misschien de modules omruilen we hebben het tenslotte over (een ziggo gecertificeerde module)
daar het jullie niet lukt om met Smit de software te updaten.

Hoi TvD1963,

We snappen je ontevredenheid in deze kwestie en we zijn nog steeds bezig om samen met @Smit een update voor deze kwestie te ontwikkelen. Het staat op de kaart en er wordt aan gewerkt!
Reputatie 2
Het wordt inderdaad tijd dat er een update voor de @Smit CI+ 1.3 module verschijnt. Het probleem met de foutmelding ITV-130 bij interactieve televisie doet zich al voor sinds begin december 2016.

Hoi Arjan,

Net als TvD1963 snap ik dat je gewoon een oplossing voor deze storing. We werken samen met @Smit aan een update die dit probleem verhelpt.
Reputatie 2
Dus mijn vraag: Waarom is televisie gekoppeld aan een internet abonnement? Is dat niet eigenlijk gewoon koppelverkoop? Iets wat, zeker met jullie monopoly positie, niet helemaal netjes is?

Hoi wustenveld,
Terechte en goede vraag die je stelt.
We kunnen deze vraag helaas niet direct beantwoorden. Daarom hebben we jouw vraag intern uitgezet bij de juiste personen en afdelingen. Zodra wij hier een reactie op hebben ontvangen, zullen wij het met je delen. Houd het topic in de gaten!
Reputatie 1
Richard heeft op 3 mei geen contact opgenomen en ook vandaag niet. Mijn probleem bestaat al 1,5 jaar. Doe er iets aan, mijn gefild raakt op en niet lang meer of ik ben weg bij jullie.
Reputatie 2
waarom doet de horizonbox elke dag updaten (overnieuw opstarten)

Hi emr,
Dagelijkse vastlopers zijn natuurlijk niet de bedoeling! Staat je Mediabox XL vrij zodat deze kan 'ademen'? Ik heb daarnaast enkele instellingen geoptimaliseerd op je box. Ik ben benieuwd of dit verbetering brengt.
Hallo,

Kan ik met mijn TV Standard abonnement (i.c.m. Humax 5200C mét Smartcard) gebruik maken van TV Gemist? Op jullie site staat dat ik op de rode knop van de afstandsbediening moet drukken, maar dan gebeurt er niets.

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Nog steeds worden bij de o.a. duitstalige zenders en bbc first, niet de instelling dolbydigtaal onthouden. ( mediabox xl) Je moet deze nog steeds handmatig instellen op de desbetreffende zender. En dit wordt dan ook niet wederom onthouden. Dit speelt al heel lang. En bij herhaalde vragen krijgt men steeds te horen: is in onderzoek. ... Dit duurt wel erg lang. Waarom is dit zo moeilijk? Hoewel niet specifiek een vraag over een product maar technische vraag, hopende dat deze ook hier thuis hoort. Gr Rob.

Hoi robbo,

Daar komen we bij je op terug!
1) graag ondersteuning voor Chrome bij Ziggo Go. (Je zal maar een Chromebook hebben.)
2) Opnames afspelen van mediabox xl hapert heel veel. (bederft mijn kijkplezier volkomen.)

Hoi WvOostveen,

Bedankt voor je vragen. Laat ik beginnen bij je vraag over de ondersteuning van Chrome voor Ziggo Go.
We werken er hard aan om ziggogo.tv (zonder Silverlight plugin) ook weer beschikbaar te maken voor Chrome, Edge en Firefox. Deze browsers ondersteunen namelijk geen Silverlight momenteel. We zitten nu in de testfase. Volg de Community voor het laatste nieuws.

2e vraag: Hapering bij het afspelen van opnames is een bekend probleem. Voor meer informatie zou je even dit topic kunnen bekijken: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/waarom-haperen-mijn-opnames-op-de-horizon-8486
Wanneer worden Ziggo mediaboxen voorzien van een Firmware-Update waarin IPV6 wordt ondersteund?

Hallo Ozz,

Onze mediaboxen gebruiken geen IP voor de doorgifte van de reguliere tv-zenders. Daarvoor gebruiken we een ander protocol: DVB-C.
Daarom weet niet of IPv6 wel een oplossing zou zijn voor je probleem. Wanneer je last hebt van freezes/vastlopers dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Reputatie 2
Nog steeds heb ik geen goed antwoord gekregen waarom ik via mijn Horizon box art.no. 21014536 ongeveer een half jaar geleden door de monteur samen met het laatste nieuwe modem ( wit ) is geïnstalleerd.

Hoi Woef,
De Humax is een generieke ontvanger die je overal kunt aanschaffen en kunt inzetten voor meeredere doeleinden. De fabrikant van de decoder heeft ervoor gekozen om de USB interface in te schakelen en te kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Daar hebben wij verder geen invloed op.

De Mediabox XL sluit op dit moment optimaal aan op de diensten die wij aanbieden. Daarnaast heeft de Mediabox XL wel de mogelijkheid om andere content af te kunnen spelen, als je hem hebt opgenomen in het thuisnetwerk. In feite kun jij een film/foto op je telefoon, ook delen met de Mediabox XL.
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor al jullie vragen. We zijn niet aan alle berichten toegekomen, maar we komen er volgende week op terug.
Ik wil graag via mijn Horizon box:
1. Een Pathé thuis app geïnstalleerd zien
2. Een Videoland app geïnstalleerd zien
3. Ik kan nu een week terugkijken naar programma's. Soms heb ik dat gemist en zou ik graag willen dat ik achteraf alsnog een opname kon maken van een programma dat al uitgezonden is geweest (ik zou het immers ook gedurende een week alsnog kunnen zien, dus waarom dan niet alsnog opnemen, voor láter....?)
4. Ongestoord (zonder een hapering) beeld willen hebben: altijd.
5. Bij terugkijken van TV-programma, de mogelijkheid hebben om het programma vooruit te spoelen.

Hoi John,
leuk dat je met ons meedenkt.
1. We zijn constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden om nieuwe apps te implementeren. Of Pathé op korte termijn door ons wordt aangeboden, kan ik helaas niet beantwoorden. De toekomst zal het leren.
2: Videoland wordt al aangeboden i.c.m. een Mediabox XL.
3. Er zijn contractuele afspraken gemaakt met de verschillende zenderleveranciers en dit beperkt ons momenteel om het aanbod langer dan 7 dagen aan te bieden.
4. Als je problemen ervaart met het beeld en geluid is het verstandig om contact te zoeken met onze helpdesk zodat we jouw verbinding kunnen controleren.
5. We hebben te maken met beperkingen van content partijen waardoor het niet mogelijk is om met alle zenders vooruit te mogen spoelen. Deze afspraken zijn gemaakt tussen Ziggo en de zender leveranciers. We bekijken natuurlijk de mogelijkheden om dit in de toekomst eventueel wel mogelijk te maken.
Reputatie 2
1. Waarom 'stottert' en 'hikt' mijn horizon box altijd als ik op replay iets wil bekijken? Dat gaat nu al maanden zo. Zelfs nadat ik met het speciale test programma heb mee gedaan.
2. Waarom kan ik maar een wek terugkijken in het Ziggo archief? Dat geldt helemaal voor de publieke omroepzenders. Die betalen wij toch van ons belastinggeld, dus moet dat vrij toegankelijk zijn en blijven.

Hoi Henk,
1. Je doet nog steeds mee met "het speciale test programma". Als je problemen ervaart, dan is het de bedoeling dat je jouw ervaringen deelt en/of contact zoekt met de Moderators die deze tests leiden. Ik verwijs je dan ook graag door naar hen.
2. Er zijn contractuele afspraken gemaakt met de verschillende zenderleveranciers en dit beperkt ons momenteel om het aanbod langer dan 7 dagen aan te bieden.
"Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?

Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.

Hoi Cyber Ruud,

1. Nieuwe klanten krijgen tegenwoordig standaard de Mediabox XL waarbij wij het 2,4 GHz netwerk hebben uitgeschakeld, en 5GHz op hidden staat. Dit is alleen van toepassing wanneer je een gedeconsolideerde situatie hebt (een apart modem).
2. Ik heb je Mediabox op afstand uit proberen te lezen maar we krijgen geen terugkoppeling. Het advies is om de energieverbruik instellingen op "hoog" in te stellen, als dat nu niet het geval is.
3.De problemen zijn bekend en we werken aan een oplossing.