Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

200 Reacties

Jullie van Ziggo weten dit allemaal al
Maar waarom word ons een Horizonbox aangeraden en deze maar te zoeken op marktplaats als wij niet duurder willen bij Ziggo want wij vinden het huidige al duur genoeg
Nu hebben wij een Horizonbox maar dit wil niet werken zeggen ze nu bij Ziggo
Maar ons nu wel een half jaar een filmpakket aansmeren terwijl mijn Horizon niet werkt.
Nu willen wij dit filmpakket annuleren maar hoe wij dit moeten doen weten wij niet


Goedenavond hboxem,

Het is sinds de fusie tussen UPC en Ziggo niet meer mogelijk om een eigen Mediabox/decoder aan te schaffen omdat we zijn overgestapt op het "leenmodel". Uit de contactmomenten zie ik meerdere keren het advies om je pakket te wijzigen, zodat je ook een Mediabox XL van ons kunt afnemen. Mijn collega's hebben een coulance aanbieding gedaan vanwege het feit dat ze het jammer vinden dat er zoveel verwarring bij jou is ontstaan. We kunnen de Mediabox de jij hebt aangeschaft ook niet opnieuw opvoeren, omdat we de verkopers van onze Mediaboxen hier alleen maar mee stimuleren. Ik adviseer je om contact op te nemen met de verkoper omdat hij een onrechtmatige handeling heeft verricht.
Reputatie 2

We leven in 2017. In 1990 was zappen al sneller dan dit. Geen wachten tot een decoder die 8 zenders ertussen die je niet hoeft te zien heeft ontfrutselt. en intussen grijze pagina's met ontbrekende teksten toont. Mijn vraag is dus, gaan jullie hier nu echt eens beter op letten?


Hallo barrystaes,

Dank voor je vraag. Wat jammer dat de Mediabox XL (zo heet de Horizon nu) niet helemaal aan je verwachting voldoet. We werken natuurlijk continu aan het verbeteren van de gebruikservaring, maar sommige dingen hebben tijd nodig. In 1990 waren er behoorlijk wat minder diensten beschikbaar via je tv;-)
Wat in jouw situatie wellicht fijn is om te weten: voor Netflix hoef je het menu van de Mediabox XL niet in. Je kunt gewoon zappen naar kanaal 150 en daar vind je Netflix.

Je geeft ook aan dat je tussenliggende zenders wilt overslaan. Daar kan een favorietenlijst uitkomst bieden. Kijk eens op https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/favorieten-instellen/ en maak een lijst met de kanalen die jij graag bekijkt. Dat scheelt weer wat zapwerk.
Hoe kan ik Ziggo kijken op de camping zonder WiFi


Hallo Jjoop,
De meeste zenders in de Ziggo Go app zijn ook via 3G/4G te bekijken vanaf de camping in Nederland. Alleen BBC en de Belgische zenders niet.

Let op: tv kijken via 3G/4G kost data. Houd je databundel en bijhorende kosten in de gaten.
Reputatie 2
En voor AndroidTV!!!

Hallo CescoAiel,
De vraag van Zonnetjeinhuis is net al beantwoord. Als toevoeging ook nog even wat over Android TV. Hiervoor geldt hetzelfde als voor AppleTV. Vanaf je Android toestel kun je ook streamen via een Google Chromecast dongel.
Zou graag willen dat de horizon mediabox wat meer storingsvrij gaat werken

Goedenavond WillemBosscha,
Ik heb je algemene verbinding op afstand gecontroleerd en het signaal lijkt in orde. Ik zie echter geen melding over storingen in ons klantsysteem. Ik wil je toch adviseren om contact te zoeken met onze helpdesk zodat we je verder kunnen ondersteunen.
Reputatie 2
Wanneer gaat Ziggo Chrome ondersteunen?

Hallo Sogree,
Bedankt voor je vragen. Laat ik beginnen bij je vraag over de ondersteuning van Chrome voor Ziggo Go.
We werken er hard aan om ziggogo.tv (zonder Silverlight plugin) ook weer beschikbaar te maken voor Chrome, Edge en Firefox. Deze browsers ondersteunen namelijk geen Silverlight momenteel. We zitten nu in de testfase. Volg de Community voor het laatste nieuws.

Vraag 2 over de Ziggo Go app afspelen op gerootte tablet. Dit heeft met de beveiliging van de aangeboden content te maken. Ziggo is niet eigenaar van het televisie / On Demand  aanbod dat we aan onze klanten aanbieden. We hebben te maken met veel verschillende content partijen die ieder zijn eigen wensen/ regels hebben waar we ons aan moeten houden. We zijn het ermee eens dat het gebruiksgemak van de klant voorop staat, maar we kunnen dit hierdoor dus niet altijd zo makkelijk mogelijk maken.
ik wil een ipv4 op mijn modem. ik kan geen poort meer openen since ik ziggo heb. in 2017 mag ndit egt niet kunnen met al het domotica in huis

Hoi technoturk,

Het thema van dit vragenuurtje is Televisie en Apps. Desalniettemin een interessante vraag die je stelt. Om een antwoord te krijgen op je vraag, kun je het beste een topic openen. De Community helpt je graag verder.
Reputatie 2
Hallo Experts,
De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV? #durftevragen


Precies! Ik wil die Horizon ergenis helemaal niet, ik hoef ook niets op te nemen, ik kijk al heel weinig tv, voor mij is de app op de iPad prima, en nu stream ik het naar mijn Apple tv... maak ajb die app direct voor de Apple tv, dan heb ik een tv, versterker en Apple tv nodig en meer niet, zelfs geen coax kabel meer, heerlijk!


Hi ehofstede,

Ik snap je coaxkabelfrustratie. We hebben over dit punt nagedacht, maar we hebben nog geen concrete plannen. Het heeft een lagere prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay. Bedankt voor het meedenken.
Wanneer gaat de app eindelijk voor 100% werken? Bijvoorbeeld, de afstandsbediening functie werkt niet.En wanneer kan je, via de app, ook instellen dat je een hele serie wil opnemen? Nu alleen maar 1 aflevering mogelijk.

Hallo Peppes,
De Ziggo GO app hoort uiteraard goed te werken. En als het goed is, geldt dit ook voor de afstandsbediening. Waar loop je precies tegenaan met je afstandsbediening?

Het is inderdaad momenteel via Ziggo GO nog niet mogelijk om opnames voor series in te stellen. Dit omdat we tegen wat technische beperkingen aanlopen. Wij zijn wel bezig om dit in de toekomst wel mogelijk te maken, maar dit zal dat niet op korte termijn zijn. Een opname inplannen voor een serie kan dus nu alleen nog via je Mediabox.
Ik zou graag willen dat ik op mijn computer (windows 10) de Ziggo Go app meerdere keren mag starten.
Zodat ik bijvoorbeeld bij Ziggo Sport alle drie de kanalen tijdens de formule 1 kan zien,


Hi Ton,
Het is niet mogelijk om de Ziggo GO app voor Windows 10 meerdere malen te openen. Wat je wel kunt doen, is op Internet Explorer 10 of hoger naar http://www.ziggogo.tv te gaan. En daar een andere stream te openen. Je moet dan wel Silverlight hebben geïnstalleerd. In totaal kun je op 3 devices/browsers tegelijkertijd live tv kijken vanaf Ziggo GO.

We werken er hard aan om ziggogo.tv (zonder Silverlight plugin) ook weer beschikbaar te maken voor Chrome, Edge en Firefox. Deze browsers ondersteunen namelijk geen silverlight momenteel.
Met de ziggo go app kan ik mijn beeld via AirPlay en de Apple tv bekijken. Dus waarom dan niet meteen een native app op de Apple tv?

Hoi rvab,

Ik kan me voorstellen dat je een ‘native app’ op Apple TV wilt. Zeker als je in een aantal kamers geen tv-aansluiting hebt. We hebben jouw suggestie al eens eerder besproken, maar er zijn nog geen concrete plannen. Het heeft een lagere prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay. Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 2
Abbo's van ziggo weer duurder, en dat alleen om naar reclame te kijken op alle aangeboden TV kanalen, reclame wat meer en meer wordt denk er over om TV op te zeggen en alleen nog internet af te nemen, tv kijken is allang niet leuk meer, Netflix en Videoland heerlijk kijken zonder die onderbrekingen.

Hoi Ruud,

Bij reclames spoel ik het liefst ook door. Het is nou eenmaal zo dat de lineaire TV omroepen nog steeds een verdienmodel hebben door het zenden van reclames. Ook via internet ontkomen we in sommige gevallen niet aan de advertenties. Met Ziggo Movies & Series kun je in ieder geval ongestoord naar films en series kijken.
Wanneer komt er een Ziggo Go app voor de Apple TV

Hi kissie,

Zo te lezen zijn er tijdens het vragenuurtje meerdere klanten nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van de Ziggo Go app op Apple TV. We hebben jouw suggestie al eens eerder besproken, maar er zijn nog geen concrete plannen. Het heeft een lagere prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay. Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 2
Sluit ik mij voor 100% bij aan !
Tot nu toe tegenstrijdige berichten hierover van Ziggo klantenservice medewerkers ontvangen.


Hoi Rob125,
Vervelend dat je hierover tegenstrijdige berichten hebt ontvangen. Op dit moment zijn er geen concrete plannen om interactiviteit aan te gaan bieden op CI+ modules in fUPC gebied. Interactiviteit is een standaard onderdeel van onze ‘Play pakketten’ met een Mediabox. De signalen over de CI+ modules in de Community krijgen we door van de moderators, het heeft onze aandacht.
Na een tijdje wordt mijn mediabox xl automatisch uit geschakeld en tv,kan deze tijd ingesteld worden

Beste Harry egdom,
Ja, dat kan! Hier vind je hoe je dat doet: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/energieverbruik-en-stand-by/
Waarom kan ik wel de ziggo go app op mijn laptop of windows tablet op start en dan bekijken via mijn aangesloten tv, maar als ik mij iPad of iPhone aansluit aan de tv dan kan het niet.

Hallo Masterbas,
Een iPhone, iPad, dan wel Android smartphone en tablet kan inderdaad niet direct (via bijvoorbeeld een HDMI kabel) worden aangesloten op een TV. Dit heeft te maken met de afspraken die we met contentpartijen hebben gemaakt.

Via deze devices kun je wel streamen naar je televisie via een Google Chromecast Dongel of via AirPlay (Apple TV). Je moet dan wel mirroring uitzetten. Succes! Mocht je nog hulp hierbij nodig hebben, kun je altijd een topic openen op de Community.
Reputatie 2
Ik vind het raar dat ik die laatste update nog niet heb, tevens vind ik het nog steeds oervervelend die zwarte balk zo lang in beeld te hebben, 1 a 2 seconden is genoeg.

Hi Windval,
Kun je uitleggen welke update je bedoelt? Gaat het over de Ziggo GO app?
En waarom is het zo moeilijk om - als ik moet inloggen om hier te reageren - mij terug te sturen naar waar ik vandaan kwam in plaats van de nutteloze Ziggo home-page?

Hoi CescoAiel,

Ik begrijp je frustratie. Het is een bekend probleem in de Community. Om een antwoord te krijgen op je vraag, kun je het beste een topic hiervoor openen. De Community zal je helpen met een antwoord.
Waarom kan ik Ziggo Golf wel in replay vooruitspoelen op TV, maar niet op Ziggo Go op tablet, telefoon of pc?

Hallo Norm,
Bedankt voor je melding. Wij gaan dit oppakken. Voor beide platformen (Ziggo GO en Mediabox XL) hoort dit gelijk te staan. Bij Replay uitzendingen voor Ziggo Golf hoor je gewoon vooruit te kunnen spoelen. We gaan dit zo spoedig mogelijk herstellen!
Reputatie 2
Al een paar weken (sinds 18 april - waren ook werkzaamheden tot 30 april) werkt replay tv niet meer op de laptop met de windows10 app

Hoi J. Bos,
Wat een vervelende kwestie! Ik zie dat er inmiddels een monteur bij je is geweest en deze een nieuw modem heeft geplaatst. Daarnaast is er een vergoeding door de klantenservice aangemaakt. De collega's van de klantenservice handelen dit verder met je af dus. Daar kan ik als Product Manager niet veel meer aan toevoegen. Uiteraard wel sorry voor alle ongemak.
Waarom kan je meerdere zenders met de ziggo app niet spoelen?

Hi Quiby,
Of er een Replay uitzending doorgespoeld kan worden, hangt af van de afspraken die we hebben gemaakt met de verschillende content providers zoals RTL en SBS.

De opnames in ons netwerk starten namelijk wat eerder om er zeker van te zijn dat je het begin niet mist. Wij werken momenteel wel hard aan een oplossing zodat je de maximale 5 minuten van de vorige uitzending wel kan doorspoelen in de toekomst.
Ben bijzonder benieuwd wanneer de storing met wifispots wordt opgelost.
Ik betaal (en vele andere gebruikers) al jaren voor een dienst die al jaren niet werkt.

Storing is bekend op het community forum onder https://community.ziggo.nl/wifispots-116/wifispots-geen-gebruikersnaam-wachtwoord-11459#post162843

Ik zou zeggen, fiks eerst dit eens voordat je andere dingen onderneemt.
En hoe gaan jullie al deze vragen in een uurtje kunnen beantwoorden? lol


Hoi NumNum,

We begrijpen je ergernis. Zoals je aangeeft, het is een druk vragenuurtje. Daarom kunnen we alleen vragen over televisieproducten en apps beantwoorden. We moeten helaas nog een beroep doen op je geduld.
Reputatie 2
Al een paar weken (sinds 18 april - waren ook werkzaamheden tot 30 april) werkt replay tv niet meer op de laptop met de windows10 app

Hallo Peter,
Bedankt voor het aangeven van dit probleem. Deze heb ik nog niet eerder gehoord. Als het goed is komt er vandaag of morgen een update van de Ziggo GO app voor Windows 10 beschikbaar in de Microsoft Store. Wil je de app dan downloaden en opnieuw testen?
Wanneer wordt het mogelijk om een 2e Horizonbox op 1 adres / perceel met meerdere gescheiden bewoners aan te kunnen schaffen?

Hallo mh35B,
Bedankt voor je vragen. Ik ga ze hieronder een voor een even af.

'Volledig' zenderaanbod: Je geeft aan dat je het prima vindt als het volledige aanbod zenders (alle) ook via PC en/of app gekeken kunnen worden. Dat snap ik heel goed en dat willen wij ook graag. Echter hebben we niet voor alle zenders de rechten om dit te doen. Ook op Ziggo GO kan ouderlijk toezicht worden ingesteld, dus daar ligt het niet aan.

Verder kunnen we 18+ content / zenders (zoals bv Penthouse) niet via Ziggo GO aanbieden, dit omdat dit niet is toegestaan door onder andere Apple.

Radiokanalen in de app beschikbaar maken: Goed dat je dit noemt! Ik wil dit zelf namelijk ook graag. 🙂 Alleen heeft het gezien wat we allemaal willen en waar vraag naar is helaas nog geen hoogste prioriteit. Maar wie weet komt het nog wel!
Reputatie 2
Vandaar dat ik later een apart modem heb besteld. de Horizonbox - die ik nu nog alleen voor TV gebruik - geeft nog regelmatig haperend beeld.

Hoi Veldhuis P.,
Haperend beeld kan komen door een signaalkwestie, daarnaast kan dit voorkomen wanneer je Mediabox XL is opgenomen in het thuisnetwerk. Dit is een bekende bug in de huidige software. Mocht je box dus zijn verbonden met je modem, verbreek dan deze verbinding. De ventilator blijft inderdaad in standby actief om de box te blijven koelen. Je kan de energiestand Middel eens proberen. Let wel dat je dan niet meer opnames op afstand kan inplannen, wat uiteraard ook niet kan als je zelf handmatig de box volledig van de spanning haalt.