Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

200 Reacties

- Ik wil graag zien een goed werkend Ziggo Go app die werkt op Android TV's of Android-achtige media boxen, waarbij scaling en navigatie fatsoenlijk werken, zonder muis of touchpad te moeten gebruiken.
- Hierdoor dus de mogelijkheid om geen mediabox, horizonbox of iets dergelijks te moeten huren tegen woekerprijzen.
- De mogelijkheid om vooruit te spoelen bij Replay TV op alle zenders. Reclames zijn de meeste mensen meer dan beu. Dus geen meldingen als: deze optie wordt niet ondersteunt bij deze zender
- Verbetering van Mijn Ziggo website: inzicht in bel-geschiedenis, doorschakelen van nummer, instellen voicemail, doorsturen van voicemail berichten naar e-mail (even goed bij XS4ALL afkijken)
- Verbetering van het signaal. Al jaren heb ik zo nu en dan kleine korte onderbrekingen in het geluid. Bij muziekprogramma's duidelijk te merken. Met de Horizon box (die ik gelukkig heb terug gestuurd) was dit helemaal drama. Zowel storingen op beeld en geluid.
- Als Ziggo toch een Mediabox wil aanbieden moet deze foutloos werken, niet haperen of of crashen. Snelle tv-gids, laag stroomverbruik ook in stand-by. Abonnees niet misbruiken om slechte producten te moeten gebruiken en ongeteste firmware in de maag splitsen, zonder een goed alternatief (Ziggo Go app of kijk bijvoorbeeld eens naar zoiets als de Amazon Fire TV)
- Meer mogelijkheden om Router of mediabox te configureren. Niet alles dichttimmeren zodat meer ervaren gebruikers zaken zoals bijvoorbeeld DNS zelf kunnen instellen.
- Zorgen dat bij het bestellen van een product dit ook meteen functioneert zonder uren met de helpdesk te moeten bellen
- Zorgen dat de facturering direct klopt bij wijziging van producten. Niet dat pas na 3 maanden de factuur klopt en ondertussen allerlei hoge kosten voor zaken die niet gebruikt worden in rekening zijn gebracht.
- En nogmaals een goed werkende ZIGGO GO APP
Hallo Experts,

De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV?

#durftevragen

Precies! Ik wil die Horizon ergenis helemaal niet, ik hoef ook niets op te nemen, ik kijk al heel weinig tv, voor mij is de app op de iPad prima, en nu stream ik het naar mijn Apple tv... maak ajb die app direct voor de Apple tv, dan heb ik een tv, versterker en Apple tv nodig en meer niet, zelfs geen coax kabel meer, heerlijk!
Reputatie 1
Badge
1) graag ondersteuning voor Chrome bij Ziggo Go. (Je zal maar een Chromebook hebben.)
2) Opnames afspelen van mediabox xl hapert heel veel. (bederft mijn kijkplezier volkomen.)
WiFi in alle modems die door Ziggo uitgegeven worden werkt gewoonweg belabberd, eigen router met WiFi functionaliteit achter je bridged ziggo modem werkt zoveel beter!
Los dat probleem eens op, of... voorheen kon je je modem direct in bridge laten zetten, nu wordt WiFi eerst uitgezet en dan moet je 24 uur later nog eens terugbellen om het modem daadwerkelijk in bridge mode te laten zetten... Dat is er niet echt klantvriendelijker op geworden!
Daarnaast heb ik ooit een poging gedaan om van de WiFi spots gebruik te maken, ook kansloos, want de helft van de apps op je telefoon doen het niet meer, via de wifispots wordt er een heleboel gefilterd, voor mij dus een onbruikbare dienst...
Met de ziggo go app kan ik mijn beeld via AirPlay en de Apple tv bekijken. Dus waarom dan niet meteen een native app op de Apple tv? Zijn er plannen voor zo een. Voordeel dat ik niet in alle kamers een tv kabel aansluiting heb.
Betreft drm zaken: indien het niet via Apple tv mag: maak die programma's grijs en zeg dat deze niet beschikbaar zijn en dat men wel op iPhone iPad bekeken kunnen worden.
Wanneer komt er een Ziggo Go app voor de Apple TV
Zo te lezen een hoop klachten over Ziggo-Horizon, -Go, etc.
ZIGGO heeft nog wel wat op te lossen...
Het ergste wat wij ervaren: opnamen bekijken is soms een ramp door vastlopen van beeld en geluid. Het vastlopen gaat gepaard met een enorm schrikbarend hard krakend geluid. Soms gaat de weergave na 30 sec tot anderhalve minuut weer door, soms moet de Horizon uit- en aangezet worden. Software-fout of harddisk-probleem ???
Kan programma in beeld niet naar 1 seconden ipv minimaal 5 seconden.
Badge
Ik lees weinig over de digitale radiozenders.
De tv gids is prachtig, maar waarom staat de programmering bij de digitale radiozenders er niet op.
Reputatie 1
Een paar vragen over de Horizonbox:
Waarom reageert de box zo traag op de afstandsbediening. Nieuwe batterijen ingedaan, helpt niet. Telefonisch nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Zou bezorgd worden, maar na een week nog niets ontvangen.
Waarom schiet het menu, als ik op afstandsbediening druk, niet 1 plaats naar boven of naar onderen maar gelijk meerdere plaatsen?
Waarom heb ik heel vaak, wanneer ik een opgenomen programma op de box wil afspelen, geen geluid en moet ik het programma eerst stoppen en dan opnieuw afspelen?
ik heb alweer een tijdje een Horizon Box, ik ben er blij mee maar heb nog steeds klachten. ik heb al 3 of 4 keer een monteur gehad. regelmatig valt het geluid weg even op andere zender geluid weer terug.
teletekst valt de hele dag weg en komt weer terug. regelmatig geen beweging in de Horizon box vast dus weer uit en weer aan of stroom eraf. dit heb ik al de hele tijd. ik heb nog een horizonbox UPC. volgens monteur legt het daar niet aan. beeld is goed. alleen de box doet raar ook haperend beeld interactief of gewone tv haperend beeld. hij doet het in ieder geval nooit de hele dag goed. altijd probleempjes. aan monteur gevraagd of een andere horizon box zo een ziggo horizon box. monteur zegt daar ligt het niet aan. Maar ik blijf die klachten houden !!!! Zijn er meer mensen die hier last van hebben. ? van deze specifieke problemen. ???? groetjes John Dierx
ik kan me volledig aansluiten bij dit verhaal. Wij hebben hetzelfde probleem echter hebben we geen upc horizon box maar van ziggo dus daar kan het niet aan liggen.
Dit probleem doet zich al maanden voor en begint behoorlijk te irriteren!

Mvg Denise
- De koppeling tussen Horizon Go app en Horizon box komt nog steeds gammel over. Het programmeren van opnames vanuit de TV gids gaat vaak mis. Er staat een minuut lang een draaiend rondje... opname ingesteld... maar helaas. Dit moet toch beter kunnen?
- De Horizonbox zelf reageert traaaag op elke toets. Er lijkt meer aandacht voor leuke animaties en vormgeving dan voor functionaliteit en responsiveness. Apps op de Horizonbox crashen, lopen vast, starten niet op... Ik heb het kastje niet voor het mooie, maar voor de functionaliteit.
- Recent waren er 'werkzaamheden aan het netwerk in mijn omgeving' het gevolg lijkt dat op meer zenders het signaal naar 'redelijk tot goed' gegaan is, waar ze voorheen 'uitmuntend' waren. Bellen met de helpdesk levert alleen maar het standaard 'stekker eruit, stekker erin, gebruikt u wel de goede kabels' ritueel op. Vermoeiend.
- de samenwerking met vodafone lijkt leuk, maar via vodafone betaal je aansluitkosten (ik ben al abonnee!!), en zit je aan 12 of 24 maanden contract vast (voorheen per maand opzegbaar), de paketten zijn iets groter, maar ook duurder, ik wil een goedkoop mobiel abonnement! - het voordeel is hier overduidelijk voor Ziggo/ en niet voor de klant.
* Heel veel van de reacties die ik hierboven lees hebben dezelfde strekking: er worden regelmatig nieuwe diensten bedacht, maar de kwaliteit blijft op het randje en er lijkt weinig aandacht voor echte prestatieverbetering.
Met enkele miljarden omzet per jaar moet het opzetten van een echt goed software ontwikkelteam toch geen onoverkomelijk probleem zijn?
Hoe kan ik Ziggo kijken op de camping zonder WiFi

Hallo Jjoop,
De meeste zenders in de Ziggo Go app zijn ook via 3G/4G te bekijken vanaf de camping in Nederland. Alleen BBC en de Belgische zenders niet.

Let op: tv kijken via 3G/4G kost data. Houd je databundel en bijhorende kosten in de gaten.
Reputatie 6
Badge
De resterende vragen beantwoorden de Product Managers volgende week 🙂
Zou graag de melding ITV-130 op een Smit CI+ aktieve module behandeld hebben jullie zijn daar nu al 5 maanden mee bezig en koppelen totaal niets terug.

Zijn veel mensen die hier hinder van ondervinden en we mogen toch wel verwachten dat jullie nu met een oplossing komen.

Heel simpel misschien de modules omruilen we hebben het tenslotte over (een ziggo gecertificeerde module)
daar het jullie niet lukt om met Smit de software te updaten.
Ik heb een vraag over onze media box van HUMAX.
Hij neemt niet meer op en nu zou ik willen weten of deze kosteloos door Ziggo vervangen word door een horizon box of iets vergelijkbaar.

Mvg
Ik heb twee nieuwe smart TV's (4maanden oud). Beide zijn Philips. De ene laat bij hoge uitzondering Youtube een keer niet door. De andere doet dat geregeld, d.w.z. de helft van de keren dat Youtube wil kijken.
Mijn vraag : ik weet niet of ik bij Philips of bij Ziggo moet zijn voor deze klacht.
M.vr.gr.
ik wil een ipv4 op mijn modem. ik kan geen poort meer openen since ik ziggo heb. in 2017 mag ndit egt niet kunnen met al het domotica in huis
Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?

Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.
Hoe komt het dat bij het kijken van een online film via de google store of netflix de internet snelheid het af laat weten? Vaak vastlopend beeld en herladen. Zonde van het kijkplezier!
Display van mijn HorizonBox gaat steeds op zwart. Ziet dan als hij op zeg maar op standbye staat niet meer de tijds aanduiding en zie op de display ook niet de zender(s) waar ie op dat moment opstaat.
Als ik hem uit/aan zet via de achterkant, gaat het weer een paar dagen goed
Op mijn ubee evw321b brandt soms een blauw lampje op poort us. Waar komt dat door, en wat betekent dat?
***aangepast ivm verzoek Kirsty - Ziggo***

Ben benieuwd....
Reputatie 1
Hallo Experts,

De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV?

#durftevragen
En voor AndroidTV!!!
Net zoals tommasso: Wanneer gaat Ziggo Chrome ondersteunen? Met 45% market share vele male groter als Edge of IE.

2e vraag: Waarom weigert de Horizon App content af te spelen op gerootte tablets? Er zijn vele content aanbieders waarbij dit géén restrictie is!

Samengevat: Wanneer gaat Ziggo met z'n tijd mee en zet het niet het belang van content protection voorop maar het gebruiksgemak van haar klanten?