Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

200 Reacties

Laat smtp verkeer over poort 25 gewoon door naar buiten, in mijn beleving is het zo achterhaald om het dicht te zetten, poorten 465 en 587 kunnen wel gewoon gebruikt worden...
Wanneer komt er een betere versie van de Horizon box ? De huidige reageert soms niet of bevriest.
Reputatie 1
En waarom is het zo moeilijk om - als ik moet inloggen om hier te reageren - mij terug te sturen naar waar ik vandaan kwam in plaats van de nutteloze Ziggo home-page?
Link naar reacties werkt niet
Zie dat er reacties zijn
Zet de reacties er gewoon onder
Wat slecht wie bedenkt dit?
Reputatie 3
Badge
Wanneer worden Ziggo mediaboxen voorzien van een Firmware-Update waarin IPV6 wordt ondersteund?
Daarmee los je een hoop technische problemen op, zoals bijvoorbeeld bevriezen/vastlopen, omdat er op IPV6 netwerk veel meer bandbreedte aanwezig is, t.o.v. het overvolle IPV4 netwerk.
Tevens kan men direct op het apparaat routeren, want het MAC-adres zit standaard verwerkt in een IPV6 IP-adres.
IPV6 ondersteund tevens standaard Q.o.S. (Quality of Service)

http://ipv6.com/articles/general/Top-10-Features-that-make-IPv6-greater-than-IPv4-Part6.htm
Heeft Ziggo wel of geen serieuze plannen om interactief CI+ in fUPC-regio aan te gaan bieden, of is dat überhaupt niet aan de orde en ook niet te verwachten?
Er zijn veel vragen over binnen dit forum en vaak onduidelijke antwoorden van de Ziggo-helpdesk.
Dus graag duidelijkheid!
Sluit ik mij voor 100% bij aan !

Tot nu toe tegenstrijdige berichten hierover van Ziggo klantenservice medewerkers ontvangen.
ik heb alweer een tijdje een Horizon Box, ik ben er blij mee maar heb nog steeds klachten. ik heb al 3 of 4 keer een monteur gehad. regelmatig valt het geluid weg even op andere zender geluid weer terug.
teletekst valt de hele dag weg en komt weer terug. regelmatig geen beweging in de Horizon box vast dus weer uit en weer aan of stroom eraf. dit heb ik al de hele tijd. ik heb nog een horizonbox UPC. volgens monteur legt het daar niet aan. beeld is goed. alleen de box doet raar ook haperend beeld interactief of gewone tv haperend beeld. hij doet het in ieder geval nooit de hele dag goed. altijd probleempjes. aan monteur gevraagd of een andere horizon box zo een ziggo horizon box. monteur zegt daar ligt het niet aan. Maar ik blijf die klachten houden !!!! Zijn er meer mensen die hier last van hebben. ? van deze specifieke problemen. ???? groetjes John Dierx
Ik heb de Ziggo Mediabox nu zo`n 1,5 jaar en alleen maar klachten! Ingestelde opnames die afgebroken worden. Opnames die afgebroken worden. Replay tv wat niet werkt. Keer op keer. Aan en uit zetten helpt soms maar vaak ook niet! Zenders die zich niet aan de tijden houden. Dus als je replay tv start heb je net het begin niet! Zorg er eens voor dat je achteruit en vooruit kan spoelen en dat commerciele zenders het toestaan dat je vooruit mag spoelen! En ik wil EEN en CANVAS met replay tv hebben want ik ben het zat steeds schade te lijden door de incompetentheid van Ziggo en Samsung wat de fabrikant is van de mediabox prul! Moet ik hier 83 en straks 90 per maand voor betalen! En nou komt Ziggo weer met een prijsverhoging aanzetten!!! Los eerst maar eens de problemen op! Bij achterstallig onderhoud mag je ook de huur achterhouden!
Dus eerst problemen en achterstallig onderhoud oplossen en dan praten we over een prijsverhoging en niet eerst geld willen hebben om die problemen op te lossen! IK WEIGER DE PRIJSVERHOGING VAN 2,55 EURO en stap desnoods naar de rechter!
Reputatie 3
Badge +3
Het wordt inderdaad tijd dat er een update voor de @Smit CI+ 1.3 module verschijnt. Het probleem met de foutmelding ITV-130 bij interactieve televisie doet zich al voor sinds begin december 2016.
De service van Ziggo is bedroevend slecht geworden en er wordt in juli ook nog een prijsverhoging doorgevoerd.
Reputatie 7
Badge +25
Nog steeds worden bij de o.a. duitstalige zenders en bbc first, niet de instelling dolbydigtaal onthouden. ( mediabox xl) Je moet deze nog steeds handmatig instellen op de desbetreffende zender. En dit wordt dan ook niet wederom onthouden. Dit speelt al heel lang. En bij herhaalde vragen krijgt men steeds te horen: is in onderzoek. ... Dit duurt wel erg lang. Waarom is dit zo moeilijk? Hoewel niet specifiek een vraag over een product maar technische vraag, hopende dat deze ook hier thuis hoort. Gr Rob.
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer gaat de app eindelijk voor 100% werken? Bijvoorbeeld, de afstandsbediening functie werkt niet.En wanneer kan je, via de app, ook instellen dat je een hele serie wil opnemen? Nu alleen maar 1 aflevering mogelijk.
Waarom kan ik wel de ziggo go app op mijn laptop of windows tablet op start en dan bekijken via mijn aangesloten tv, maar als ik mij iPad of iPhone aansluit aan de tv dan kan het niet. Zou dit toch graag recht getrokken zien worden.
Reputatie 2
Waarom kan ik Ziggo Golf wel in replay vooruitspoelen op TV, maar niet op Ziggo Go op tablet, telefoon of pc?
Jullie van Ziggo weten dit allemaal al
Maar waarom word ons een Horizonbox aangeraden en deze maar te zoeken op marktplaats als wij niet duurder willen bij Ziggo want wij vinden het huidige al duur genoeg
Nu hebben wij een Horizonbox maar dit wil niet werken zeggen ze nu bij Ziggo
Maar ons nu wel een half jaar een filmpakket aansmeren terwijl mijn Horizon niet werkt.
Nu willen wij dit filmpakket annuleren maar hoe wij dit moeten doen weten wij niet
Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik heb sinds kort een Connectbox. In principe wil ik de firewall opties zo veilig mogelijk instellen, maar we moeten nog wel kunnen internetten en gamen. In de firewall settings van de Connectbox zijn 'Block fragmented IP packets' en 'Port scan detection' standaard uitgeschakeld. Ik begreep dat ik 'Port scan detection' gerust kan inschakelen voor de veiligheid en dat dit de performance niet zou aantasten.

Kortom: ik ben benieuwd naar de aanbevolen instellingen van de Firewall en wat ze betekenen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd-Jaap Westra
Elektronische tv gids op TV, hoe ga je naar de datum als je terug wil kijken?
Nu moet ik steeds op de treug knop drukken.
Dankjewel.

Vriendelijke groet Jos Bergers
1 Sinds we geen UPC meer hebben maar Ziggo geeft de Horizon decoder standaard bij het opstarten een melding over een verbindingsprobleem. Die gaat vanzelf weer weg, maar met dezelfde decoder bij UPC was het er niet. Dus gaat het gewoon om een bug.

2 Waarom is de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken of replay TV zo slecht? Het kwaliteitsverschil was bij UPC stuk minder erg. Op een 4K tv wordt dit vooral zichtbaar en dan in kleurverlopen met grijs. Gewoon wat minder compressie gebruiken, zo duur zijn die harde schijven nu ook weer niet.

3 Zelfde als gebruiker Dusdat hierboven; 4K ondersteuning zou best welkom zijn. Is toch een mogelijk upsell?

4 Chromecast ondersteuning in de app. Als dat vanwege een rechtenprobleem, of dure rechten niet wordt gedaan, zeg dat dan gewoon eerlijk.

5 Mn vriendin en ik geven niet om sport, hebben geen kids en hebben al het XL zenderpakket. Nu zitten we allebei ook nog bij Vodafone. Kaching dachten we, toen aangekondigd werd dat Ziggo en Vodafone ook pakketkorting ging geven zoals KPN en telfort dat al voordeden. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar wat hebben wij aan een gratis upgrade naar het zenderpakket L als we al XL hebben?

6 Ik ging ooit bij UPC zakelijk, puur om een betere service te krijgen dan bij home en daar wilde ik best voor betalen. Jarenlang was ik zo enthousiast over de dienstverlening dat ik een ambassadeur geworden was voor UPC zakelijk. Ik raadde het aan al mn connecties aan. Nu heb ik Ziggo zakelijk. Na ettelijke contacten met de zakelijke klantenservice vind ik het jammer dat ik geen glasvezel kan krijgen op mijn adres. Ik snap dat fusies wanorde veroorzaken in het begin, dus laten we hopen dat Ziggo zakelijk een zelfde servicepeil gaat bereiken als UPC zakelijk dat had. Je weet wel, met max 3 minuten wachttijd als je de hotline belt.
Ziggo pff breek me de bek niet open.
Ik ben al klant vanaf Multi-cable waar ik dik tevreden over was.
Nu met Ziggo niks dan ellende ik hoor 150 mb te hebben en kom niet verder dan 38 mb.
3 monteurs verder maar zit al 7 maanden met het zelfde gezeik maar ondertussen wel 59 euro betalen he.
Horizon box word bloed heet en verbruikt veel stroom.
Tv signaal valt elke keer weg.
Het enige positieve over Ziggo kan ik zeggen dat ik per 14-7-2017 geen klant meer ben van deze waardeloze internet provider

Met vriendelijke groet,
Bos
Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
Experts,

Ik zou graag willen weten waarom de extra mediabox xl de ene keer wel en de andere keer geen verbinding maakt met de horizon box. Ik heb drie keer een nieuwe extra box gehad en er zijn twee monteurs geweest. Het werkt dan weer wel en dan weer niet. Volgens de klantenservice, in mijn ogen onkundig, komt het omdat het signaal de ene keer te zwak en de andere keer te sterk is. Dat is toch te gek voor woorden, dus een Russische roulette? Volgens beide monteurs was het signaal prima, zo ook de bekabeling etc. Als ik zo'n auto had ging deze direct de deur uit, daarom heb ik nu geen extra mediabox xl meer.

Voor mij had het een uitkomst kunnen zijn omdat ik 's middags vanwege mijn lichamelijke beperkingen boven op bed lig en dan opgenomen programma's die mijn vrouw niet interesseren kon kijken.

Als ik de garantie krijg dat het werkt, wil ik graag weer een extra mediabox xl, maar als ik zo op internet kijk is het een groot probleem kind.

Ben erg benieuwd naar de reactie van een expert.
Ik heb naar alle tevredenheid al weer enkele jaren internet+tv+bellen van Ziggo.

Voordat ik bij Ziggo kwam, had ik KPN waarbij ik de telefoon automatisch kon laten doorschakelen na een x-aantal keren overgaan. Bij Ziggo kan je de telefoon wel doorschakelen, maar dan gaat hij direct door.
Zouden jullie die optie mogelijk willen maken? Bijv. na 4 of 5x overgaan.

Alvast bedankt!
Toen ik de horizon nam was dat omdat die sneller zou zijn. Nou dat bleek dus niet het geval, zappen naar 10 zenders verder kost bijna 1 seconde per zender. En in die tijd staat de tekst niet in beeld, die juist daarvoor bij hetzelfde zender/programma blokje wel getekend was.

We leven in 2017. In 1990 was zappen al sneller dan dit. Geen wachten tot een decoder die 8 zenders ertussen die je niet hoeft te zien heeft ontfrutselt. en intussen grijze pagina's met ontbrekende teksten toont.

Mijn vraag is dus, gaan jullie hier nu echt eens beter op letten? En niet alleen beloven he, ik trap er niet nog eens in. Want dit is gewoon zo frustrerend traag, ik start liever Netflix op een Chromecast TV dan dat ik op een Horizon menu ga zitten wachten. Kijk naar Netflix.

EN ik sluit me aan bij wat Jonathan-458 vraagt.
Reputatie 1
Waarom ondersteunt horixon Tv silverlight niet meer op de meeste browsers zoals Chrome, safari en Mozilla Firefox ?
Ik kan op mijn oudere Windows laptop geen horizontv meer kijken.
Wel wordt al maanden na inloggen gemeld dat er "hard" gewerkt wordt aan een oplossing.
er is nog steeds geen oplossing.

Dat ligt aan de browsers... SilverLight is al jaren niet meer ondersteund, en omdat de providers (incl. Ziggo) er niets aan doen, hebben de browser-bouwers gewoon besloten die oude technologie niet meer te ondersteunen (mede omdat die een oude, onveilige inteface gebruikte) om overstap naar HTML5 te 'forceren', en dat zou ook de oplossing voor Ziggo moeten zijn: overstappen naar HTML5!
Hallo experts, sinds de update in november 2016 van de horizon box zijn er problemen; haperend geluid, soms flitsen van andere zenders door het beeld heen. Het enige wat hielp was de netwerkkabel loskoppelen, maar dan kun je de box niet meer als accespoint gebruiken. Het probleem is volgens mij bij jullie bekend. Wanneer kunnen we een software update verwachten, die van de horizon box weer een volwaardig apparaat maakt?