plroodnat

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kwaliteit sterkte matig op aantal zenders waardoor bevriezing beeld

Op een aantal kanalen waaronder kanaal 14 (ziggo sport) en kanaal 19 (SBS 9) is de kwaliteit sterkte matig waardoor het beeld stil blijft staan of helemaal weg valt , de signaalsterkte is op alle kanalen goed. er is al een monteur van ziggo bij mijn thuis geweest om de aop en de kabels te controleren en die volgens hem in orde waren. Toch blijft het probleem zich voordoen en verergert in de avonduren en als ik elektrische apparaten in de keuken gebruik.
Ik maak gebruik van de Horizon box.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
op 13 november heeft ziggo onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd bij mij in de wijk en het signaal op kanaal 14 en 19 is nu uitstekend.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je ook een foto van je situatie, dus aansluitingen e.d. Ben vorige week ook bij een klant geweest waar alles goed zou zijn volgens 2 monteurs. Maar niet dus, zie foto van de aansluiting die de ellende veroorzaakte. Goed gemonteerd en alles werkt weer perfect zoals het hoort.

Teun
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @plroodnat. Welkom hier! Top dat je de Community gevonden hebt om je vraag te delen. @Teun wil je graag verder helpen. Lukt het om fotos te plaatsen van de aansluitingen? 🙂
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
Heb je ook een foto van je situatie, dus aansluitingen e.d. Ben vorige week ook bij een klant geweest waar alles goed zou zijn volgens 2 monteurs. Maar niet dus, zie foto van de aansluiting die de ellende veroorzaakte. Goed gemonteerd en alles werkt weer perfect zoals het hoort.

Teun
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanuit de AOP een korte kabel naar de versterker en vanaf de versterker naar de mediabox.
zie foto's
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Is die geel/groene kabel goed verbonden aan de aarde?
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
op de foto is de geel/groene draad links die van de AOP.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ziet er op zich goed uit. Is de massa ook goed aangesloten op de plug die in de box gaat?? Eerste foto. Daar wil het wel eens aan schorten. De kabel wordt weliswaar met een goede stripper aangesneden, maar dan heb je veelal te weinig massa.Dus wit kapje losdraaien en kijken of er voldoende massa is aangesloten.

Teun
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
de plug is goed aangesloten en ook nagemeten door monteur, ook diverse andere kabels gebruikt maar helpt niet.
Als ik de aardedraad van het AOP afhaal wordt het wel beter, veel minder storingen.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan zou je zeggen dat ergens de aarde sluiting maakt. Zal wel meten worden denk ik.

Teun
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
plroodnat wrote:
verergert in de avonduren en als ik elektrische apparaten in de keuken gebruik.
Ik maak gebruik van de Horizon box.


Kun je dit aantonen/uitsluiten door ze in of uit te schakelen?
Ook (led)verlichting kan stoorsignalen afgeven.
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
wij koken op inductie als die aanstaat staat is het beeld constant verstoord gaat die uit wordt het minder maar blijft aanwezig.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
plroodnat wrote:
wij koken op inductie als die aanstaat staat is het beeld constant verstoord gaat die uit wordt het minder maar blijft aanwezig.



Die versterker kastje met die lijkt op een X op de voorzijde ? wat is dat voor merk ? en kan je de deksel er af halen en dan nog ff foto plaatsen ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ronihd Dat is de Technetix FRA-752X.

  • Geschikt voor 4K televisie
  • Frequentiebereik: 85-1218 MHz
  • Impedantie: 75 Ohm
  • Versterking: 0 tot 8 dB

FRA-752/X datasheet
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @plroodnat. We zijn inmiddels bijna 2 weken verder. Hoe gaat het nu? WE horen graag van je of de situatie is veranderd en zo ja; wat hiervoor is gedaan!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @plroodnat. We zijn inmiddels bijna 2 weken verder. Hoe gaat het nu? WE horen graag van je of de situatie is veranderd en zo ja; wat hiervoor is gedaan!



Ik zeg niks meer.... :grin::wink:
plroodnat
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
op 13 november heeft ziggo onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd bij mij in de wijk en het signaal op kanaal 14 en 19 is nu uitstekend.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat zijn berichten! Weer veel kijkplezier gewenst plroodnat!

Uitgelicht topic