Beantwoord

Kanalen installeren Samsung Q Led QE 75Q6F 2018 3J

• 19 augustus 2019
  • 17 Reacties
  • 294x Bekeken

Na installatie kanalen op : Samsung Q Led QE 75Q6F 2018 3J
komen eerst de analoge en pas bi 923 de HD kanalen . hoe komtv dat en kan ik er wat aan doen?
icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 13 november 2019, 16:16

Hoi@Videootje, goedemidddag!

Ik neem het roer even van Anne en Serkan over :blush: Ik ben erachter, waardoor je de zender National Geografic Wild niet ontvangt. Deze zender valt onder het uitgebreide zenderpakket van Movies en Series XL. Je kunt dit terugzien in ons zenderoverzicht. Op dit extra zenderpakket heb je geen abonnement. 

Het pakket wat je bij ons afneemt is namelijk, Internet Complete en TV Complete Next. Dit is inclusief Movies en Series, maar met deze variant heb je enkel en alleen toegang tot Movies en Series via On Demand. Je hebt hierbij dus geen toegang tot het uitgebreide zenderpakket, welke onderdeel is van de XL variant. Wanneer je de factuur in Mijn Ziggo download als PDF, dan kun je ook terugzien dat je niet betaalt voor het abonnement op Movies en Series XL.

Het blijft dus gek waarom je deze zender wel via de CI+ module ontvangt, omdat je hier op basis van je abonnement dus geen recht op hebt. Houdt er dus wel rekening mee dat als je de zenders vanuit Mijn Ziggo opnieuw ophaalt voor de CI+ module de zenders komen te vervallen. Dit zal op den duur sowieso gaan gebeuren. 

Wil je ook via de Mediabox Next graag toegang tot National Geografic Wild, dan moet je dus Movies en Series XL toevoegen aan je abonnement. De prijs van dit abonnement is € 11,95 per maand. Ik kan je een leuke actie hierbij aanbieden voor 50% korting op dit zenderpakket voor de duur van 4 maanden. Geef maar een gil als je graag wilt dat ik dit voor je in orde maak.

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Volgens mij kun je bij de installatie aangeven dat je alleen digitaal wil installeren. Analoog heeft neem ik aan toch geen toegevoegde waarde.
Reputatie 7
Badge +11
Klopt helemaal, dus even opnieuw installeren.

Teun
Reputatie 7
Hallo @frisiana, mooie televisie zeg! 🙂 Kom je er zo uit met deze tips van onze toppers?
Zal mijn broertje in Assen er van op de hoogte brengen. Weetje dat Ziggo om gecertificeerde TV's vraag? Raar dat deze TV niet in de list voorkomt dus problemen geeft ?
Op de winkelwebsite van "TV reus" in Wijchen wordt hij aangeboden met de vermelding dat hij gecertificeerd is door Ziggo.
Zo maakt je je klanten toch horendol ?
De TV gebruik je iedere dag en daar wil je dus geen problemen mee hebben.
KPN meld dat deze TV bij hun wel gecertificeerd is. Dus ........
Groet van Romke Kroondijk in Koudum. Woont in Koudum en gebruikt ook de diensten van Ziggo
Reputatie 7
Hallo @frisiana de certificering is hier bekend. Ongeacht wat de verkoper adverteert vind je hier de echte check of de TV gecertificeerd is voor een CI+ module. Als de tv niet gecertificeerd is kan het nog steeds werken, maar kom je hier en daar wel gekke dingen tegen. Bij twijfel kun je bij ons ook een mediabox krijgen, dan werkt het altijd en zonder problemen :)

Ondertussen zal de eerder gegeven tip voor je broer de oplossing zijn.
Reputatie 6
Badge +8
" Door een storing is het niet mogelijk om te controleren of je tv geschikt is voor Digitale TV van Ziggo. Onze techneuten zijn druk bezig het probleem te verhelpen. "
Reputatie 1
Badge

Bij het gebruik van de mediabox next constateer ik dan ik een aantal zenders mis t.o.v de ci plus kaart o.a. National Geografic Wild waar ik vaak naar kijk. Is dit aan te passen, zodat de zenders gelijk zijn die ik ook via de smartcard omvang ?

Grt. Paul Rovers (videootje)

Reputatie 7
Badge +24

@Videootje Haal eens deze zenders opnieuw op in mijn "mijn ziggo” tv diensten> scroll naar desbetreffende smartcard( apparaat) en haal de zenders opnieuw op.

De next moet wel aanstaan bij deze procedure. Succes gr Rob

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de tip !

Ga het direct uitproberen !

Grt.Paul

Reputatie 1
Badge

Heb de mediabox next gereset, maar zie de zenders die ik via de c+ module extra ontvang niet opkomen. Wat ik wel zie dat het serienummer via “mijn Ziggo” van de box niet overeenkomt met het nummer wat bij instellingen staat bij de mediabox ?

Ben een tijdje tester geweest...moest deze box toen inleveren en kreeg een nieuwe.

Zou het hier mee te maken kunnen hebben ?Lijkt mij wel raar, want de gegevens worden dan toch overgezet ?

Grt.Paul (videootje)

Reputatie 7
Badge +24

Je zou denken van wel ja. @Serkan Ziggo Jij een Idee .. ( even een moderator er bij gehaald:relaxed:  @Videootje )

Reputatie 7

Wat ik wel zie dat het serienummer via “mijn Ziggo” van de box niet overeenkomt met het nummer wat bij instellingen staat bij de mediabox ?

@Videootje 

Wat zie je staan in Mijn Ziggo en welke CA-ID zie je op de Mediabox Next?

Reputatie 1
Badge

Hallo Serkan,

Bedankt voor je reactie.

mijn CA BOX ID is 22 5915 2230 32

In mijn Ziggo is het nr serienr. 2259152230

dus bijna hetzelfde, dus dit zal wel kloppen.

smartcardnummer is 0017744284

Via de de andere kaarten via CI+ ontvang ik meer kanalen. Is dit aan te passen via de next box? Heb al een zenderaanbod ophalen gedaan, maar dit verandert niets.

Mogelijk weet jij een oplossing?

Vast bedankt !

Grt. Paul

Reputatie 7

Hallo @Videootje dank voor de gegevens. De laatste 2 cijfers van de CA BOX ID zijn de controle getallen. Dit klopt dus met wat je in je Mijn Ziggo ziet. In onze systemen staat dit serienummer goed, en ook het aanvullende zenderpakket staat goed ingeregeld. Ik heb de Mediabox Next vanaf deze kant ook een update van het zenderpakket verstuurd. Mogelijk moet je nog een keer een reset (naar fabrieksinstellingen) van je Next uitvoeren, laat je ons weten hoe dat gaat?

Reputatie 1
Badge

Beste Anne,

Ik heb de box naar opnieuw ingesteld via fabrieksinstellingen. Helaas is er niets veranderd. Ook niet na een uurtje wachten. Hierna ook het zenderaanbod opnieuw proberen in te stellen, maar ik krijg de melding “Je hebt al een verzoek ingediend Een moment geduld a.u.b. “ 

Misschien weet je nog een mogelijkheid.

Groeten,

Paul

Hoi@Videootje, goedemidddag!

Ik neem het roer even van Anne en Serkan over :blush: Ik ben erachter, waardoor je de zender National Geografic Wild niet ontvangt. Deze zender valt onder het uitgebreide zenderpakket van Movies en Series XL. Je kunt dit terugzien in ons zenderoverzicht. Op dit extra zenderpakket heb je geen abonnement. 

Het pakket wat je bij ons afneemt is namelijk, Internet Complete en TV Complete Next. Dit is inclusief Movies en Series, maar met deze variant heb je enkel en alleen toegang tot Movies en Series via On Demand. Je hebt hierbij dus geen toegang tot het uitgebreide zenderpakket, welke onderdeel is van de XL variant. Wanneer je de factuur in Mijn Ziggo download als PDF, dan kun je ook terugzien dat je niet betaalt voor het abonnement op Movies en Series XL.

Het blijft dus gek waarom je deze zender wel via de CI+ module ontvangt, omdat je hier op basis van je abonnement dus geen recht op hebt. Houdt er dus wel rekening mee dat als je de zenders vanuit Mijn Ziggo opnieuw ophaalt voor de CI+ module de zenders komen te vervallen. Dit zal op den duur sowieso gaan gebeuren. 

Wil je ook via de Mediabox Next graag toegang tot National Geografic Wild, dan moet je dus Movies en Series XL toevoegen aan je abonnement. De prijs van dit abonnement is € 11,95 per maand. Ik kan je een leuke actie hierbij aanbieden voor 50% korting op dit zenderpakket voor de duur van 4 maanden. Geef maar een gil als je graag wilt dat ik dit voor je in orde maak.

Reputatie 1
Badge

Beste Cecilia,
Beetje jammer weer ☹️
Deze zenders via de c+ Module maakte altijd deel uit van het ziggo complete pakket!

Jammer dat dit nu verdwijnt want de kosten lopen op die manier aardig op als je de zenders alsnog wil. 11 euro per maand heb ik hier niet nog eens extra voor over … ☹️☹️☹️

Jij kan er ook niets aan doen, maar ik verneem dat nu ook de mediabox next ook uit het Ziggo Complete programma is verwijderd. Vrienden van mij willen nl ook graag deze box ipv de Horizon box, maar dit gaat niet (meer)☹️
De service en uitstraling van ZIGGO gaat hierdoor weer naar een dieptepunt… Jammer dat er alleen gekeken wordt naar het VERDIEN model !!!!!!

Groeten,

Paul (videootje)

Reageer