Beantwoord

Kan niet opnemen met de Humax 5500?

• 18 maart 2019
  • 33 Reacties
  • 1294x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

33 Reacties

Reputatie 7
Waar ik op doelde is dat er verder niks aan het abonnement is veranderd. Er is een aanvraag geweest voor de gratis Digitale Ontvanger, die je kan krijgen wanneer wij het analoge signaal hebben uitgeschakeld. Dus je oude box zou nog gewoon moeten werken aangezien deze nog actief staat.
Ik zal t eventjes samenvatten:
het was zaterdagavond, ik wilde voor het eerst tv kijken, toen kreeg ik de melding (zie foto) en op t kastje stond nifit ofzo iets.
Dus ik ging vervolgens naar de website van ziggo, via mijn ziggo stond er iets in van analoog naar digitaal, en btw had ik ook post ontvangen.
Dus ik dacht (dus oa mijn fout) ik moet een nieuw kastje hebben, en ik heb dus op het eea gedrukt, en kreeg vervolgens de melding dat er een kastje mijn kant op zou komen.
Ik had beter moeten opletten, maar goed je zou verwachten dat je een soortgelijke kastje zou ontvangen, want er stond niet bij dat mijn maandbedrag verlaagd zou worden of dat er iets gewijzigd is.
maar ik ben inmiddels bij een ziggo dealer, misschien kan hij me verder helpen.
maar ik ben inmiddels bij een ziggo dealer, misschien kan hij me verder helpen.

Dat lijkt me een hele goede zet. Ik snap het nog niet zo.
Het is opgelost!! Coax kabel vervangen, nu doet alles t weer 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Shit. Ik maakte een grote vergissing.
Verwarde de boel met de Humax 5300c.Excuus!

De 5500 is een kastje waarmee je het Kabel-TV pakket kunt ontvangen, voor een TV die alleen analoog aankan. Kan worden gebruikt na uitschakeling van het analoge TV Signaal.
Dan 1 gratis en bij meer bijna Euro 30 per stuk. Max 3.
Opnemen is er daarmee niet bij.
@xGarfieldx-Dave heeft helemaal gelijk.
Extra sorry, Dave.

Dat moet je toch hebben besteld?

Ik wilde net al gaan zeggen dat er iets erg mis ging. De 5300c is een PVR, welke werkt met een externe schijf. De 5500c is de simpele decoder welke word uitgegeven als het analoge signaal vervalt en het verbaast mij daarom dat men de Cisco heeft vervangen voor de 5500c. Maar vooruit, we vergeven het je maar weer @hanh ... Al begint dit nu wel erge vormen aan te nemen ... 😁
Reputatie 7
Badge +19
De verwarring snap ik wel, want de 5300c is met werkende USB en de 5500c is zonder werkende USB en daar wordt denk ik de verwarring gemaakt.

Excuus aanvaard @hanh kan gebeuren en we zijn mensen gelukkig. 😉

Dat is niet het enige verschil. Al zou de USB aansluiting wel werken op de 5500c (doet deze overigens wel, maar stuurt alleen spanning uit, en is er verder alleen voor fabrieksdoeleinden) zal er nog niet mee kunnen worden opgenomen. De 5500c is geen PVR. Daarnaast kan er ook geen smartcard in, en maakt Ziggo geen verschil tussen fZiggo en fUPC gebied als het om de 5500c gaat, welke zonder smartcard werkt en alleen de vrije zenders kan weergeven, ter vervanging van het analoge signaal.

Maar ja, al die typenummers lijken natuurlijk ook wel veel op elkaar dus vergissing ligt op de loer. En Hanh is ook al wat ouder... 😉
Reputatie 7
Badge +19
Het is opgelost!! Coax kabel vervangen, nu doet alles t weer :)

Dat zijn berichten. Dat zien we vaak, dat het met kabel toch beter werkt als zonder ... 😉
Reputatie 7
Fijn dat alles weer werkt, @Saiko56. Bedankt voor de publieke terugkoppeling 🙂