1
Vraag
2
Reacties
Saiko56

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet opnemen met de Humax 5500?

Ik kon voorheen programma’s opnemen, ik heb inmiddels een ander kastje gekregen waarom is me niet helemaal duidelijk. Maar het kastje kan niet opnemen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het is opgelost!! Coax kabel vervangen, nu doet alles t weer 🙂

Bekijk in context

33 Reacties 33
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Wat voor Media Box heb je gekregen, kan je misschien misschien wat gegevens plaatsen, merk en model.
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Humax dig ontvanger IRHD-5500c/NL
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En ik had een Cisco 8685DVB
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Klopt de Humax 5500c/NL kan je niet mee opnemen, neem aan dat je dit wel wilt, dan leg ik dit voor bij een moderator.
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dat is fijn!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Saiko56 wrote:
Dat is fijn!

Bij deze heb ik hem neergelegd.

Er is echter een storing in het systeem, de moderator komt wel langs en zal vragen wat de wensen zijn, alleen doorvoeren gebeurt als systeem weer online is.
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik wacht het af, krijg ik dan een telefoontje/mailtje?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Met de Humax 5500C kun je opnemen en Live-TV pauzeren. Mbv een extern aangesloten USB Disk.
Omdat er maar 1 Tuner in zit kun je niet tegelijkertijd naar een geheel andere zender kijken.
Wel naar enkele zenders in de DVB-C kabelstream, waarin de zender zit die je opneemt. Bv NPO1, 2, 3 etc zitten bij elkaar.

Dat is dus een achteruitgang tov de Cisco met 2 Tuners en ingebouwde HD.
Maar ja, dat is al een oudje, dat afgeschreven is.
Ik heb een nog een 8485 trouwens. Jouw type kan ik hier niet vinden:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/
Een alternatief zou een MediaBox XL kunnen zijn. Of dat kan hangt af van welk TV abo je hebt & let op: dit beestje kan een probleemkind blijken te zijn.
Je kunt ook overwegen een Humax met 2 Tuners en HD aan te schaffen. Is zeer betrouwbare stuff. Heb er zelf twee.
https://myhumax.info/ Evt op Marktplaats. Tegen een zacht prijsje, met het bekende risico.

Maar .................................
Ik zou wachten tot naar verwachting in de zomer de MediaBox Next op de markt komt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het voelt ook aan als een achteruitgang, het vreemde is: ik heb nergens om gevraagd, en ben ook niet van abonnement veranderd??? Maar krijg wel een downgrade ??
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Was die Cisco dan niet stuk en is dit een mindere vervanging, waar je recht op hebt voor het abo dat je hebt? Die Humax hoort bij TV-Start.
https://www.ziggo.nl/pakketten/
Heb je dan geen contact gehad met Ziggo, en de Humax zomaar ineens toegestuurd gekregen?

Als de Cisco nog werkt dan kun je hem blijven gebruiken. Als je hem ooit in bruikleen kreeg, is hij nu van jou.

Help me uit de droom.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Shit. Ik maakte een grote vergissing.
Verwarde de boel met de Humax 5300c.
Excuus!

De 5500 is een kastje waarmee je het Kabel-TV pakket kunt ontvangen, voor een TV die alleen analoog aankan. Kan worden gebruikt na uitschakeling van het analoge TV Signaal.
Dan 1 gratis en bij meer bijna Euro 30 per stuk. Max 3.
Opnemen is er daarmee niet bij.
xGarfieldx-Dave heeft helemaal gelijk.
Extra sorry, Dave.

Dat moet je toch hebben besteld?
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nee gaf wel een melding nifit ofzo op t schermpje, ik heb contact gehad via de website, maar was in de veronderstelling dat ik een gelijkwaardige apparaat zou ontvangen. Ik kan helaas ziggo niet bellen, vandaar dat ik probeer een antwoord te krijgen op deze forum. Maar ik denk dat ik zo naar een ziggo dealer ga.
Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja ik denk dat ik dat dan heb besteld 😞 maar had me er niet verdiept, mijn fout.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
edit: al opgelost.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Saiko56, welkom hier!

Vreemd verhaal wel, helemaal als je nergens om hebt gevraagd. Ik ben even de systemen ingedoken en ik zie dat het om de digitale ontvanger gaat. Dat is de ontvanger die we nu beschikbaar hebben voor mensen die na de afschakeling van het analoge signaal niet via hun tv digitaal kunnen kijken.

Je hebt zelf niet de digitale ontvanger besteld? Ook niet per ongeluk via Mijn Ziggo of iets dergelijks? Hij kost niks dus dat scheelt. Maar het goede nieuws is dat je je vertrouwde Cisco gewoon kan blijven gebruiken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
De verwarring snap ik wel, want de 5300c is met werkende USB en de 5500c is zonder werkende USB en daar wordt denk ik de verwarring gemaakt.

Excuus aanvaard hanh kan gebeuren en we zijn mensen gelukkig. :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Michael Ziggo
TS weet niet helemaal waarvoor ie iets besteld heeft.
En ik heb hier complete verwarring gezaaid, door twee Humax Boxjes door elkaar te halen.

Dit Topic kan dus op plaats 1 van de zwarte lijst.
Nou ja, je moet ergens de beste mee zijn.

Saiko56
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Heb t net omgewisseld, werkt niet
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat heb je omgewisseld voor wat? En waarom?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic