Beantwoord

Kan Mediabox XL op RF out Humax 5200C?

• 18 juni 2019
  • 5 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Liefhebber
  • 30 reacties
De RF-out geeft alles door, maar is deze ook retour geschikt voor interactieve (on demand) TV?
RF-out doorkoppelen naar de Horizon box scheelt weer een splitter of versterker.
icon

Best beantwoord door Willem-A 18 juni 2019, 20:22

Nee, is niet raadzaam. De RF uitgang is ook niet retour geschikt, want dat is niet nodig bij de Humax. Daarnaast zal de RF uitgang even worden onderbroken als je de Humax opstart, vooral als deze nog in de energiespaarstand staat.

Niet doen dus en de Horizon/XL apart aansluiten op een zeer goede splitter of een versterker gebruiken.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

5 Reacties

In principe kan het. Proberen. Zelf heb ik tenslotte een externe Splitter gebruikt, toen bleek dat RF out van mijn Humax toch wat blokjes in beeld opleverde hier en daar.
Toeval? Nu beter? Geen idee.
Reputatie 7
Badge +19
Nee, is niet raadzaam. De RF uitgang is ook niet retour geschikt, want dat is niet nodig bij de Humax. Daarnaast zal de RF uitgang even worden onderbroken als je de Humax opstart, vooral als deze nog in de energiespaarstand staat.

Niet doen dus en de Horizon/XL apart aansluiten op een zeer goede splitter of een versterker gebruiken.
Reputatie 1
On demand werkt idd niet. Ik heb nog een Tratec FRA-752/N en een Hirschmann GHV 20M liggen. Welke kan ik het beste gebruiken?
Reputatie 7
Badge +17
Ik denk dat de FRA het beste is in dit geval. De Hirschmann versterkt erg veel en heeft maar 1 retourgeschikte uitgang.
Reputatie 7
Badge +19
@Nick999

je was me voor. Prima. @wwdv was er dus ook al achter dat On Demand niet werkte. Dus @hanh , het kan niet. De ontvangst zou prima moeten zijn als je doorlust vanuit de Humax, maar er zijn ook nadelen. Beter is het dus om dit eigenlijk nooit te doen, al gebruikt(e) men het vaak wel voor een Tv, en dan met name bij het analoge signaal.

Bij de 5050c is er nog een puntje: als deze in de energiespaarstand staat, en niet is ingeschakeld, zal deze geen signaal uitsturen via de RF uitgang. Maar daarbij werkt de energiespaarstand sowieso anders als bij de nieuwere modellen.