Vraag

iTV op Humax gaat regelmatig naar zwart beeld

• 19 augustus 2019
  • 32 Reacties
  • 655x Bekeken

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @CaptainD en nogmaals veel succes.

PS: de Humax kan warmer worden als deze veel moet werken, bv. herstellen. Eerst dus afwachten wat de kabels gaan doen, maar ik hoop dat @Anne H Ziggo zich meldt, en daar je nu minder aanwezig bent, wachten we het eerst maar even af. Maar van buiten komend onheil, kan ook via de kabels binnenkomen als deze niet voldoende zijn afgeschermd. Houd je wel goed aan de installatieregels van de nieuwe kabel. Niet scherp buigen etc. want daar zijn de kabels niet tegen bestand. Overigens geld dat ook al voor de Coax kabels van nu.

Ik blijf hopen op een goede afloop.

Mvg. Willem
Reputatie 2
Als geschreven, zondagavond 8/9-19 zijn er een nieuwe coax+UTP getrokken vanaf de meterkast naar de woonkamer (pfffft). Daar een Hischmann WCD voor beide geplaatst. De aansluiting op de Tratec zit nu met een schroefconnector vast. De coax bleek ongeveer 20 meter lang en zat dus op de verkeerde poort van de Tratec. Was niemand opgevallen. Ook de monteur van Ziggo niet. Wellicht ook een bron van ellende geweest. Alles doet het. Het lijkt erop dat het TV beeld beter is, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn. De Humax hangt niet meer aan de Wifi maar aan een draadje.
Voor de èchte test moeten we wachten tot de eerste week oktober, tenzij het weer heel veel slechter wordt. Ik meld me wel. Laterrr.............

Dirk
🤞🏾🤞🏾🤞🏾
Reputatie 7
Badge +19
Dag @CaptainD

goed aangepakt zo te zien. 20 meter kabel is wel een aardig stukje, dus ja dan is aansluiten op de juiste uitgang wel aan te bevelen😉 Ik kon het op de foto's niet zien...

Ik hoop dat het nu allemaal naar wens blijft werken en hoop wat dat betreft dus niets meer te lezen. Goed nieuws mag natuurlijk altijd worden geplaatst ... ☺
Reputatie 7
De coax bleek ongeveer 20 meter lang en zat dus op de verkeerde poort van de Tratec. Was niemand opgevallen. Ook de monteur van Ziggo niet. Wellicht ook een bron van ellende geweest. Alles doet het. Het lijkt erop dat het TV beeld beter is, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn. De Humax hangt niet meer aan de Wifi maar aan een draadje.

Daarom moet je altijd een test zonder splitters en versterkers proberen. 20 meter is erg lang. Ik heb je eerder dit gevraagd: "Heb je een versterker? Probeer dan ook je tv eens anders aan te sluiten, misschien eens zonder splitter en versterker en met een korte kabel." Als dat was getest dan waren we er sneller bij geweest denk ik 😉 In ieder geval is het fijn dat er nu een duidelijke oorzaak is gevonden, met kans dat het probleem gewoon echt helemaal weg is. Daar was je ook wel aan toe denk ik!
Reputatie 2
Ter info aan @Willem-A en @Anne H Ziggo en wie verder geïnteresseerd is.

Alhoewel één zwaluw nog geen zomer maakt..... Na anderhalve avond iTV kijken, zonder storingen c.q. zwart beeld, ga ik ervan uit dat het is opgelost.

Overigens moest ik de Humax5300C na 3 weken stroomloos nog wel tot de orde roepen. Geen actie op de rode knop. Pas na stekkertje-er-uit-en-weer-er-in en opnieuw connecten via het menu (toepassen) was het ding bereid mij iTV te verschaffen. Kijklijst kwijt en meer van dat soort ongemak. Oh ja, en ook geen Netflix via kanaal 200. Moet ik een duurder abootje voor nemen. Een chromecast is goedkoper al is dat een beetje een klungelige oplossing.

Nou ja, laten we hopen dat het definitief is opgelost en dat ik hier niet opnieuw moet posten.

Cheers,

Dirk
Reputatie 7
Kijk aan! Dat begint de goede kant op te gaan 🙂 Geniet er van Dirk, en dank voor je update.

Reageer