Vorig weekend bij mijn schoonouders een TV only abonnement eindelijk omgezet naar een triple play pakket. Hierbij zat ook een HUMAX IRHD5300C. Ze keken al via hun Panasonic TX-42AS650E met een @Smith module digitaal.
Na het aansluiten van het internet van ziggo de TV natuurlijk opnieuw verbonden met het nieuwe WiFi netwerk. Direct getest en de TV is speelt eindelijk Netflix films met de in de TV zittende app af op hoge kwaliteit (voorheen een 3Mbit lijn van KPN).
ITV ook geïnstalleerd op de TV en werkte zonder problemen. Hierna de HUMAX aangesloten en verbonden met internet en ook hier werkte ITV zonder enkel probleem.
2 dagen later werden we echter op beide ontvangers verrast met een ITV-587 melding. iTV Zou geen deel meer uitmaken van het abonnement. Vreemd want het staat wel in de omschrijving van het pakket.
Klantenservice gebeld. Ze zouden de kaarten in beide ontvangers updaten en dat zou 4 uur duren. Helaas bood dat geen oplossing. Via mijn Ziggo het zender pakket opnieuw laten inladen in de kaarten maar ook dat bood geen oplossing.
Modem herstart (kwam ergens tegen dat dat ook zou helpen) maar geen oplossing. De HUMAX ontvanger maar een factory reset gegeven maar ook dat bied geen oplossing.
Vervolgens via Facebook hulp gevraagd bij een medewerker van Ziggo en deze stuurt mij vervolgens naar het forum.
Ik zie dat meerdere mensen dit probleem ervaren maar dat er eigenlijk nooit een oplossing gegeven wordt nadat het wel opgelost is.