Beantwoord

ITV-587 error op Humax 5400C

  • 17 april 2019
  • 21 Reacties
  • 709x Bekeken

Hoi,

Heden veelvuldig telefonisch kontakt gehad met de helpdesk, alles zit hier prima aangesloten maar ik krijg de itv 587 foutmelding.
Ik lees op verschillende topics dat de moderator dit op kan lossen.
Please help..
icon

Best beantwoord door LucienS 23 april 2019, 18:24

@LucienS www.ziggo.nl/chat kan mogelijk nog uitkomst bieden.
Kan even duren tot er iemand beschikbaar is.

En opgelost via de chat. Ziggo heeft de smartcard nogmaals gereset. (Helpdeskmedewerkers vorige week meldden dat zij dit ook zouden doen, echter zonder resultaat)

@allen: Bedankt voor de input
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

21 Reacties

Reputatie 7
Fijn dat alles nu weer werkt, @LucienS. Veel kijkplezier weer!
Hoi @LucienS,

Zo'n foutcode kan natuurlijk het bloed onder je nagels vandaan halen. Helemaal als je al zo vaak contact hebt gehad. Hoe staat het er nu voor? We zijn benieuwd want we horen hier niks meer van je.
De foutcode gaat over dat iets niet in je abonnement zit, maar in de logs van de klantenservice lees ik dat je Humax geen contact krijgt met het internet, dat klinkt als een ander probleem. Hoe zit de vork precies in de steel?


Hoi Michael,
Kunnen jullie bij Ziggo mijn probleem eens oppakken?
Dag @LucienS

dan word het weer even wachten op @Michael Ziggo

Ik denk dat dit toch de kortste klap is, daar je bij de helpdesk helaas vastliep.

Ik hoop dat hij, of een andere moderator z.s.m. reageert.

Goed weekeinde en succes.


Pfff, net aangekomen in vakantiehuisje Veluwe. Ik start Ziggo Go op de laptop, error 587...
Ik word nu behoorlijk verdrietig. Vooral omdat de helpdesk mij voor gek verklaarde toen ik zei dat het probleem toch echt bij Ziggo ligt.

Bedankt iig Willem-A, ook fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +35
@LucienS www.ziggo.nl/chat kan mogelijk nog uitkomst bieden.
Kan even duren tot er iemand beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @LucienS

Jammer inderdaad dat men zo reageert, want deze melding word niet voor de eerste keer getoond. Men zou dan dus moeten weten wat er speelt. Ik snap dit dus niet helemaal.

Maar ik werk al zeer lang met de Humax modellen en kom dit helaas regelmatig tegen, en te vaak schuift men dat af.

Kun je dat eens opperen bij de helpdesk @Michael Ziggo ?

En @LucienS , graag gedaan. Ik zou alleen willen dat ik meer voor je kon doen....
Reputatie 7
Badge +19
Is nu pas een dag geleden hoor @Michael Ziggo , dus dat valt nog onder het kopje: "oké, dat vergeef ik je..." 😉

Maar het moet natuurlijk ook niet veel langer gaan duren ... 😁
Reputatie 7
Badge +19
Ik hoop het @Be rt

Want elke keer zien we toch weer hetzelfde geduvel en daar heb ik toch wel wat moeite mee. Men zou er toch van moeten leren...
Hoi @LucienS,

Zo'n foutcode kan natuurlijk het bloed onder je nagels vandaan halen. Helemaal als je al zo vaak contact hebt gehad. Hoe staat het er nu voor? We zijn benieuwd want we horen hier niks meer van je.
De foutcode gaat over dat iets niet in je abonnement zit, maar in de logs van de klantenservice lees ik dat je Humax geen contact krijgt met het internet, dat klinkt als een ander probleem. Hoe zit de vork precies in de steel?



Hoi Michael,
De Humax heeft wel degelijk kontakt met internet. Kan hem vanaf deze pc ook zien in het netwerk.
Het lijkt mij eerder iets wat administratief niet is afgerond. Ook het aanzetten van Secret Cirle lukt namelijk niet en geeft een foutmelding in de trant van er is iets misgegaan..
Reputatie 7
Badge +24
@LucienS Komt de ip adres/standaardgateway inz Humax overeen met het modem? dit lijkt mij ok te zijn....en heeft ook eigenlijk niet zo met probleem te maken.. dit is iets ziggo, Maar wil het toch even benoemen.
@LucienS www.ziggo.nl/chat kan mogelijk nog uitkomst bieden.
Kan even duren tot er iemand beschikbaar is.

En opgelost via de chat. Ziggo heeft de smartcard nogmaals gereset. (Helpdeskmedewerkers vorige week meldden dat zij dit ook zouden doen, echter zonder resultaat)

@allen: Bedankt voor de input
Reputatie 7
Badge +19
@LucienS

bij geen verbinding zie je ook iets anders en niet deze foutmelding. Maar is alles gedaan wat er gaan kan worden? Ik heb daarvoor eerder een link geplaatst.

Zo ja, en blijft ook dan de ITV 587 melding langskomen, dan kan alleen Ziggo dat oplossen. Dat kan @Michael Ziggo ook voor je doen, maar dat kan nu, vanwege het langere weekeinde, wel wat langer gaan duren. Misschien is de helpdesk nog wat vlotter, al weet ik niet of dat een succes word, gezien het feit dat je daarmee al meerdere keren contact hebt gehad.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @LucienS

klasse! Mooi dat het nu wel voor elkaar is. Heeft al lang geduurd ook. Ik wens je veel kijkplezier toe en graag gedaan.
Reputatie 7
Badge +19
@LucienS Komt de ip adres/standaardgateway inz Humax overeen met het modem? dit lijkt mij ok te zijn....en heeft ook eigenlijk niet zo met probleem te maken.. dit is iets ziggo, Maar wil het toch even benoemen.


Dat kan alleen van belang zijn als er geen verbinding is. Maar bij ITV 587 is deze er wel, en kun je dus alleen deze stappen nemen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/ITV-587-melding/

Werkt dat niet, is Ziggo aan zet.
Reputatie 7
Badge +19
@LucienS schreef:

"De Humax heeft wel degelijk kontakt met internet. Kan hem vanaf deze pc ook zien in het netwerk".

Het zien van de Humax in je netwerk, en de verbinding voor ITV staan los van elkaar. Het is dus niet zo dat wanneer je de Humax ziet in je netwerk, ook ITV automatisch zal werken. Maar zoals gezegd, wijst ITV 587 niet op een verbindingsfout.
Humax is bedraad aangesloten op het internet, zenders opnieuw ingeladen op smartcard. Humax terug naar fabrieksinstellingen gezet, internet wizard opnieuw succesvol doorlopen, smartcard erin en eruit genomen, Humax spanningsloos gehad, Modem gereset.
Reputatie 7
Badge +26
Heb je al contact gehad met de helpdesk?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Rechts onderin de pagina komt vaak de chatknop.

Moderators zijn zeker buiten kantooruren maar beperkt aanwezig
Reputatie 7
Badge +19
Heb je al contact gehad met de helpdesk?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Rechts onderin de pagina komt vaak de chatknop.

Moderators zijn zeker buiten kantooruren maar beperkt aanwezig


Eerder schreef @LucienS al dit:

"Heden veelvuldig telefonisch kontakt gehad met de helpdesk".
Reputatie 7
Badge +19
Dit dus allemaal gedaan @LucienS ?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/ITV-587-melding/

Zo ja, dan kan alleen moderator nog wat doen.

Ik zal hierbij vast vragen of @Lycke Ziggo er even naar kan kijken.

succes!

@LucienS Komt de ip adres/standaardgateway inz Humax overeen met het modem? dit lijkt mij ok te zijn....en heeft ook eigenlijk niet zo met probleem te maken.. dit is iets ziggo, Maar wil het toch even benoemen.
Dat kan alleen van belang zijn als er geen verbinding is. Maar bij ITV 587 is deze er wel, en kun je dus alleen deze stappen nemen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/ITV-587-melding/
Werkt dat niet, is Ziggo aan zet.


Hoi Willem,

Uiteraard zijn deze stappen ook doorlopen, denk idd dat Ziggo aan zet is.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @LucienS

dan word het weer even wachten op @Michael Ziggo

Ik denk dat dit toch de kortste klap is, daar je bij de helpdesk helaas vastliep.

Ik hoop dat hij, of een andere moderator z.s.m. reageert.

Goed weekeinde en succes.
Reputatie 7
Hoi @LucienS,

Zo'n foutcode kan natuurlijk het bloed onder je nagels vandaan halen. Helemaal als je al zo vaak contact hebt gehad. Hoe staat het er nu voor? We zijn benieuwd want we horen hier niks meer van je.
De foutcode gaat over dat iets niet in je abonnement zit, maar in de logs van de klantenservice lees ik dat je Humax geen contact krijgt met het internet, dat klinkt als een ander probleem. Hoe zit de vork precies in de steel?