Beantwoord

Itv-130

Op alle apparaten in huis krijg ik bij opstarten interactieve tv de foutmelding itv-130.
2 tvs. Via humax en 1 via CI+

rik
icon

Best beantwoord door Be rt 9 maart 2019, 21:27

Ziggo storingen site:

Ziggo on demand
Op dit moment zijn er problemen met Ziggo On Demand. Het probleem is bekend en Ziggo stelt alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. On demand via Ziggo Go werkt wel. Onze excuses voor het ongemak.
Status closed
Bekend sinds
Vrijdag 8 maart om 21:02
Wanneer is het opgelost?
Nog niet bekend

** Aangepast door moderator (Mark) **
Deze storing is opgelost op 9 maart in de avond.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +23
Gebeurt het meteen bij opstarten tv en humax of na 5 minuten. Kan even duren voor hij internet pakt.
Reputatie 7
Badge +18
Hoe maak je verbinding met het Internet? Heb je het m.n. bij de Humax al eens bekabeld geprobeerd? Zo nee, doe dat eens, en reset ook even het modem.

Het is raadzaam even na te gaan of alle kabels en aansluitingen in orde zijn. Het probleem kan uiteraard ook buitenshuis zijn oorzaak vinden, maar het is raadzaam eerst alles in huis na te lopen.

Stel vervolgens de decoder even terug naar de fabrieksinstellingen en installeer deze opnieuw, dus ook de instellingen voor ITV. Noot: Laat de decoder even in de energiespaarstand staan. (standaard). Als alle kabels en aansluitingen zijn nagelopen, en goed bevonden, en de Internet instellingen (ITV) zijn geïnstalleerd en werken correct, schakel dan de decoder even een tijdje in stand-by.

Schakel na een minuut of 10 de decoder weer in en kijk dan eens of alles correct blijft werken. Is dat het geval en blijft dat zo, dan kun je decoder weer even uit de energiespaarstand halen als je dat wenst:

-Menu
-Energiebeheer
-Energiespaarstand uitschakelen
-Automatisch uitschakelen uit zetten (tip)

Sluit de Humax tevens met een zo kort mogelijke kabel aan op de huisaansluiting, zonder tussenkomst van splitters en andere apparaten.

Is het euvel ook dan aanwezig, kan het probleem in kabels buiten worden gezocht of gaat er iets mis met de doorgifte. Dat gebeurt nl. vaker. En dan kun je alleen maar afwachten.

Noot: Plaats de Humax niet op of vlak naast een versterker of receiver, want ook dat kan problemen veroorzaken.

Als de Humax naar wens werkt, zou de Tv dit ook weer moeten doen, maar het modem resetten geld uiteraard voor beiden.
Reputatie 7
Badge +18
Gebeurt het meteen bij opstarten tv en humax of na 5 minuten. Kan even duren voor hij internet pakt.

Een Internet verbinding ontstaat meteen bij de Humax, en mocht dat even niet gebeuren zie je niet de melding ITV 130.
Reputatie 7
Badge +23
Mijn Hunax 5300c had gister echt 5 minuten nodig wifi te pakken. Maar jij bent de erkende Humax expert 😉
Hier precies het zelfde probleem, alles al geprobeerd, niets helpt 😳
Reputatie 7
Badge +18
Hier precies het zelfde probleem, alles al geprobeerd, niets helpt 😳

Het issue kan ook bij Ziggo vandaan komen. Al even op hun site gekeken of er een storing gaan de is? Anders Ziggo even bellen, en/of de stappen nemen welke zijn genoemd.
Reputatie 7
Badge +18
Mijn Hunax 5300c had gister echt 5 minuten nodig wifi te pakken. Maar jij bent de erkende Humax expert 😉

Dat is vrij lang. Ik werk bekabeld, en natuurlijk moet ie even verbinding maken en zie je dat ook, maar dat gaat hier eigenlijk altijd erg vlot. Maar zou je even moeten wachten zie je niet de ITV 130 melding. Dat betreft echt een foutmelding.

Zo wat duidelijker meneer? 😉

En ben ik erkend? Nooit geweten... Maar bedankt.
Ook hier al de hele avond problemen. Twee humax-decoders, beide hetzelfde probleem.
De Ziggo modem al herstart, mijn eigen router erachter en de Humax compleet opnieuw ingesteld (fabrieksinstellingen). Helaas nog steeds problemen. Dus lijkt echt een extern probleem...
Reputatie 7
Badge +18
Ik zal het hier straks ook eens testen.

Maar wie weet komen er nog meer reacties en als er sprake is van een storing is het altijd 'fijn' als meerdere mensen het melden, omdat het dan doorgaans sneller word opgepakt.

Zijn er meer en men krijgt het niet voor elkaar met de tips, dan kan ik ook nog even vragen of er een moderator naar kan kijken als men niet verder komt bij de helpdesk. Maar wellicht is het morgen ook alweer opgelost. Dit komt wel vaker voor.
Hier hetzelfde probleem🤔
Reputatie 7
Badge +18
Dan is het geen toeval meer... Nog even afwachten, maar ik zal hierbij toch even vragen of @Michael Ziggo er even naar kan kijken.
Jep, hier ook al de hele avond.
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo storingen site:

Ziggo on demand
Op dit moment zijn er problemen met Ziggo On Demand. Het probleem is bekend en Ziggo stelt alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. On demand via Ziggo Go werkt wel. Onze excuses voor het ongemak.
Status closed
Bekend sinds
Vrijdag 8 maart om 21:02
Wanneer is het opgelost?
Nog niet bekend

** Aangepast door moderator (Mark) **
Deze storing is opgelost op 9 maart in de avond.