Welkom op onze
Community clieuwasie. Bedankt voor je uitgebreide verslaggeving. Rechtstreeks op de wandcontactdoos zijn de upstream waarden slechter dan je eerdere screenshot. Dat is eigenlijk niet mogelijk in theorie, maar dat is het mooie van theorie dat het theoretisch is. Het kan zijn dat een connector of kabel in huis niet meer goed is en afwijkende resultaten geeft elke keer dat het aangeraakt wordt.
- Deze wandcontactdoos lijkt niet het eerste aansluitpunt van ZIggo. Zit er in de meterkast ook een aansluiting (wit kastje, groene kabel)?
- Verder zie ik dat je geen losse modem gebruikt, mogelijk is de versterker niet meer nodig als alles op de goede AOP word aangesloten. Dit zou je ook kunnen proberen.
Ik heb de modem in de box uitgelezen, er zit enorme ruis op de downstream. Deze ruis is alleen zichtbaar op jouw modem en niet op die van de buren. Op sommige momenten moet 100% van de data gereconstrueerd worden door de modem. Ergens in huis is er een probleem in de coax installatie ontstaan. Helaas hangt er geen kaartje bij waar dat precies is, kun je eerst aandacht aan bovenstaande punten besteden? Dan weten we al heel wat meer.