clieuwasie

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding valt steeds weg

sinds afgelopen dinsdag valt de internet verbinding steeds weg. Alhoewel de verbinding voorheen niet altijd super was, was het nog acceptabel. Nu is het echt dramatisch. Moet regelmatig de ziggo box resetten. Wordt morgen wederom een dagje naar de Ziggo store.

Een advies aan Ziggo : zorg eerst dat jullie de zaakjes op orde hebben voordat jullie de prijzen verhogen. Dit is echt knudde.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank.

Het blijkt inderdaad aan de bekabeling te liggen die vanuit de meterkast naar de kamer loopt. Als ik de modem direct aansluit op de AOP in de meterkast dan wordt de download snelheid van 200 idd gehaald.

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke Ziggo box gebruik je voor internet?
De Mediabox XL of de Connect box?
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de mediabox xl
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi clieuwasie,

Kun je de up- en downstreamwaardes hier posten?
Je kunt die vinden als je inlogt op de Mediabox XL bij Status > Connectie.
Valt de internetverbinding ook wel op een pc/laptop die bekabeld verbonden is?

Groet,
Evert
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de afbeeldingen toegevoegd. En ja de internetverbinding valt ook weg als mijn laptop bekabeld verbonden is.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Op de mediabox krijg ik sinds dinsdag regelmatig de melding dat het offline is. De wifi & telefoon icoontjes zijn dan oranje gekleurd. Als ik de mediabox aan en uit doe, dan is er weer verbinding. Het is echter sinds gisteren verergert. De verbinding valt nu bijna elke uur weg. Afgelopen 4 uur is dit al 6x gebeurd.
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bovendien is de internetverbinding trager. Ik heb net een ( bekabeld) speedtest gedaan, de hoogste waarde die ik meet zijn :
upload 20 mbps
download 5 mbps
Terwijl ik een abo heb voor upload 20/ download 200.
Ps: ik heb een signaal versterker
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er lijkt wat ruis te zitten op je signaal.

Kun je de waarden eens laten zien door de kabel van de Mediabox XL direct aan te sluiten op de AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Welke versterker heb je in gebruik?
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dit is de versterker die ik gebruik
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bedoel je dit met de AOP ( ik heb de versterker even afgehaald om de waarde te meten bij een directe aansluiting
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
upstream waarde bij een directe verbindingen met AOP
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
en nu de downstream waarde
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community clieuwasie. Bedankt voor je uitgebreide verslaggeving. Rechtstreeks op de wandcontactdoos zijn de upstream waarden slechter dan je eerdere screenshot. Dat is eigenlijk niet mogelijk in theorie, maar dat is het mooie van theorie dat het theoretisch is. Het kan zijn dat een connector of kabel in huis niet meer goed is en afwijkende resultaten geeft elke keer dat het aangeraakt wordt.

- Deze wandcontactdoos lijkt niet het eerste aansluitpunt van ZIggo. Zit er in de meterkast ook een aansluiting (wit kastje, groene kabel)?
- Verder zie ik dat je geen losse modem gebruikt, mogelijk is de versterker niet meer nodig als alles op de goede AOP word aangesloten. Dit zou je ook kunnen proberen.

Ik heb de modem in de box uitgelezen, er zit enorme ruis op de downstream. Deze ruis is alleen zichtbaar op jouw modem en niet op die van de buren. Op sommige momenten moet 100% van de data gereconstrueerd worden door de modem. Ergens in huis is er een probleem in de coax installatie ontstaan. Helaas hangt er geen kaartje bij waar dat precies is, kun je eerst aandacht aan bovenstaande punten besteden? Dan weten we al heel wat meer.
clieuwasie
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank.

Het blijkt inderdaad aan de bekabeling te liggen die vanuit de meterkast naar de kamer loopt. Als ik de modem direct aansluit op de AOP in de meterkast dan wordt de download snelheid van 200 idd gehaald.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Graag gedaan! 🙂 Wanneer je tips en adviezen nodig hebt over het vervangen van de bekabeling dan staan wij hier ook voor je klaar! Mocht je spullen moeten aanschaffen, let er dan op dat het materialen zijn met het kabelkeur keurmerk. Die blijven jaren goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
clieuwasie wrote:
bedoel je dit met de AOP ( ik heb de versterker even afgehaald om de waarde te meten bij een directe aansluiting

Op deze foto heb je de kabel in de radio aansluiting zitten, probeer eens de andere aansluiting waar TV op staat en plaats SVP hier ook even de downstream en upstream waarden?

Dan kan Anne H Ziggo ook nog even meekijken zodra hij weer aanwezig is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik snap trouwens toch niet hoe een tv-kabel in een radio-aansluiting past, of ts moet de stekkers aangepast hebben?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Wanneer er in de meterkast 200Mb gehaald wordt dan heeft clieuwasie het meeste aan tips om de modem daar aangesloten te krijgen. Volgens mij focussen we nu een beetje teveel op de woonkamer aansluiting 😉
Haring

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goede avond allemaal,

Sinds enkele maanden ook paar keer per avond uitval van Wifi en bekabeld netwerk (boze zoon naar beneden omdat hij Fortnite weer heeft verloren daardoor ?)

Te merken dat Wifi en Bekabeld gelijk uitvalt en dat dan ook even het tv beeld slechter is.

Na diverse topics gelezen te hebben kom ik er nog niet uit maar heb wel de veel gevraagde info vast toegevoegd. ?

Wat kan dit kan zijn ?

Connectionbox ziggo (zie foto)
OAP (zie foto)
Up-downstream (zie foto)
Netwerkhistorie !! (Zie foto) !!
Tv's met Ci+ module

Gtz Robin
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Allereerst een nieuwe AOP = Abonnee Overname Punt waar de groene kabel in aangesloten is. Haring

De signaalwaarden zien er goed uit, maar het beeld wat je schetst kan ook komen doordat de AOP niet van de huidige generatie is of de inkomende groene kabel niet geheel goed bevestigd is.
Dan krijg je kort onverwachte uitval van het signaal die je later niet meer ziet in de cijfers van het signaal.

Met Ziggo bellen of chatten en als het goed is wordt er een monteur ingepland om de AOP te vervangen, dit valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.
Na de AOP is het je eigen invulling van kabels en stekkers enz.

Uitgelicht topic