1
Vraag
2
Reacties
Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Installatie OK Tv met CI+ Probleem

Vandaag voor mijn schoonvader een 2e TV gekocht voor op de slaapkamer .

De TV gekocht bij Mediamarkt. Het merk is OK type ODL40642F-DB.

Alleen het instellen van de zenders wil niet echt lukken.

Hij maakt gebruik van een Quantum CI+ module.

De Zenders worden wel gevonden en opgeslagen maar niet op het juiste kanaal.

Alle zenders staan achter elkaar zonder lege kanalen waardoor Film1 bijvoorbeeld op kanaal 60 staat i.p.v kanaal 100.

Medewerker klantenservice had verder ook geen idee waar dit aan kon liggen.

Weet iemand hier op het forum misschien de oplossing want mijn schoonvader is 76 en hij weet nu ongeveer waar de zenders op de 1e TV staan dus zou het mooi zijn als dat op de 2e hetzelfde was.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Het probleem is gelukkig opgelost.

Er stond een optie LCN uitgeschakeld. Na effe google naar de betekenis hiervan was dat Logical Channel Number. Na het inschakelen hiervan staan de zenders op de goede plaats.

Na controle mis ik allen nog enkele zenders zoals bijvoorbeeld Eurosport1 op kanaal 20.

Ik ga nu effe via hun account de zenders van hun smartcard opnieuw ophalen en probeer straks nog eens.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Als ik kijk bij ziggo dan is het type toestel niet gecertificeerd !!. Gaat dan ook niet lekker werken. Neem aan dat je installeert zonder module erin? zo ja , dan is goed.  Gaat het nog niet goed, dan zou je een een ander land kunnen kiezen dan nederland. Wil ook wel eens helpen. kies je wel de juiste netwerk en frequentie? netwerk id 5555 en freq. 474.00. En wat gebeurt er als je de 5555 niet gebruikt maar 4444? Wat ook nog kan, is dat je aansluiting niet lekker is.

 

Teun

Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Ik had toch wel verwacht dat als je bij MediaMarkt in Nederland een tv kocht met CI+ dat die werkt met Ziggo.

Ik heb zelf een Duitse Samsung omdat ik de Mediabox Next gebruik en deze in Duitsland €400 goedkoper was.

Ik heb de televisie met module geïnstalleerd en de juiste gegevens gebruikt. De aansluiting is goed. Heb hem zelfs rechtstreeks op de hoofdaansluiting getest. 

Wat betreft ander land kiezen ga ik morgen eens proberen.

Hij haalt trouwen wel alle zenders op maar zet ze allemaal achter elkaar en door elkaar waardoor je een andere volgorde krijgt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“Ik had toch wel verwacht dat als je bij MediaMarkt in Nederland een tv kocht met CI+ dat die werkt met Ziggo.”

Helaas maakt de Mediamarkt de TV's voor de Duitse en de Benelux markt en houdt geen rekening met een specifieke provider.

Probeer Zweden eens als land, dat wil wel eens helpen met dit soort TV's.

Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Het probleem is gelukkig opgelost.

Er stond een optie LCN uitgeschakeld. Na effe google naar de betekenis hiervan was dat Logical Channel Number. Na het inschakelen hiervan staan de zenders op de goede plaats.

Na controle mis ik allen nog enkele zenders zoals bijvoorbeeld Eurosport1 op kanaal 20.

Ik ga nu effe via hun account de zenders van hun smartcard opnieuw ophalen en probeer straks nog eens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Justin23 TOP, dank voor je update, hier kunnen anderen ook weer verder mee als ze dit tegenkomen met dit of een ander merk met deze instelling.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Top. Mooi dat het voor bijna 100 procent werkt!      Teun

Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Het laatste probleem is na het opnieuw ophalen van de zenders helemaal opgelost.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dus nu 100 procent goed! Houden zo zou ik zeggen.

 

Teun

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic