1
Vraag
2
Reacties
rinusva

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Installatie CI+ module - beeldkwaliteit slecht

Ik heb van de week een nieuwe tv gekocht en had op de oude tv zo'n humax kastje voor de digitale tv. Nu heb ik bij de nieuwe tv een ci+ module gekocht en geïnstalleerd, maar de beeldkwaliteit is slecht (blokken, strepen, haperen van het geluid en ook het beeld komt met horten en stoten, kortom niet om aan te zien). Ik heb de ci+ module er maar uitgehaald en mijn oude humax kastje er maar weer tussen gezet. Die geeft wel goed beeld op alle kanalen. Dit is echter niet een bevredigende oplossing, want nu zit ik nog steeds met 2 afstandsbedieningen op tafel, terwijl als de ci+ module goed zou werken, het kastje er tussen uit kan en ook de afstandsbediening voor het kastje kan dan verdwijnen.
Is er iemand die weet wat het probleem met de ci+ module zou kunnen zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rinusva
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Het probleem is opgelost. Heb de kabel van het muurkastje naar de tv vervangen en heb nu met de ci+ module een prima beeld op alle netten. Conclusie: test al je kabeltjes even, kennelijk had ik op de oude kabel voldoende signaal voor het humax kastje maar niet voor de ci+ module.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een paar stappen om uit te sluiten of het probleem te vinden.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Is dit een verouderde aansluiting, dan kan dit gratis vervangen worden door een Ziggo monteur en kan die gelijk kijken of de rest ook in orde is.

Mochten er meer problemen met stekkers en kabels zijn, dan kan dit tegen kostprijs gerepareerd worden als je dat zou willen.
rinusva
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Misschien een domme vraag van mijn kant, als het aan mogelijke stekkers en aansluitingen zou liggen waarom doet het kastje het dan wel en de ci+ module het niet?
Ik neem aan dat de ci+ module dezelfde technologie bevat als het humax kastje of is dat een foute veronderstelling?
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Wat bedoeld je precies met gekocht?
Ergens als een tweedehandsje?
Ziggo heeft deze CI+ kaartjes immers alleen in de verhuur.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
RobertKoopman wrote:
Wat bedoeld je precies met gekocht?
Ergens als een tweedehandsje?
Ziggo heeft deze CI+ kaartjes immers alleen in de verhuur.

TS geeft aan de module te hebben gekocht, over een insteekkaart deed hij geen mededeling.
rinusva
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Kaartje had ik natuurlijk al, want die heb ik ook nodig in het humax kastje om digitale tv te ontvangen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Een module is geen ontvanger. Hoe is het beeld op NPO 1, 2 en 3. Daarvoor heb je helemaal geen module nodig. Als die ook storingen geven en het signaal komt van de zelfde kabel als die op de humax is aangesloten en waarbij wel alles goed is, is er iets met de tv fout.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Welke CI+ module heeft u gekocht?
rinusva
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@ Jan F. de module is @smit.
@youriy NPO 1, 2 en3 doen het prima zowel op de humax als op de ci+ module, alleen alle andere netten niet dus. Wat je zegt is dus eigenlijk dat de nieuwe tv (uit doos) een kapot ci+ slot heeft?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Zou dan niet aan de CI+-invoer liggen, maar aan de ingang voor de coaxkabel. Kijk eens of 'ie wel helemaal goed erin zit.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De. @smit module werkt alleen in fZiggo, niet in fUPC. Kan dat het probleem zijn?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
rinusva wrote:
Kaartje had ik natuurlijk al, want die heb ik ook nodig in het humax kastje om digitale tv te ontvangen.

Jan F.
Ts woont dus in fZiggo.
Gr Han
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ik zie deze mogelijkheden.
-module zit niet helemaal goed in het slot
-module defect, leest daardoor smartcard niet goed
-module defect, maakt geen goed contact met ci-slot van tv
-ci-slot defect.
-chip smartcard vervuild zodanig dat de humax kaarlezer het nog wel goed doet maar je module niet.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Gevoelsmatig lijkt het dat de kaart omgekeerd ingestoken moet worden.
Zie plaatje uit de gebruiksaanwijzing.
Ook de module zelf zit omgekeerd in de TV. (etiket / opdruk richting muur)

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar het kan ook nog zo zijn dat de Tv een net te laag signaal ontvangt. De Humax kan al goed werken met een sterkte van 20%, al houd ik het minimum op 30%. Nu is dat vaak hoger, maar stel dat het hier net een grensgeval is, en dan kan het desondanks bij bepaalde zenders nog net goed gaan. Ik weet natuurlijk niet of dit speelt, maar het zou zeker geen kwaad kunnen zowel de waarden op de Humax als op de Tv even uit te lezen, en dan met name bij die zenders waarbij het misgaat.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey rinusva . Welkom hier! Super dat je de Community gevonden hebt om deze vragen te stellen. Zoals je ziet zijn er veel mensen met kennis aanwezig die jou hierbij willen helpen.

Hoe gaat het nu? We horen graag van je!
rinusva
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Willem-A Ik denk dat je gelijk hebt, want ik zag op 1 van de storende zenders inderdaad een lager signaal dan bij dezelfde zender op de humax. Ik denk dat ik maar even een monteur van Ziggo langs laat komen om dat probleem te tekkelen, voordat ik zelf weer ga dokteren en allerlei spullen ga kopen die dan misschien ook weer niet werken.
rinusva
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Het probleem is opgelost. Heb de kabel van het muurkastje naar de tv vervangen en heb nu met de ci+ module een prima beeld op alle netten. Conclusie: test al je kabeltjes even, kennelijk had ik op de oude kabel voldoende signaal voor het humax kastje maar niet voor de ci+ module.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Super om te lezen, rinusva . En top dat je het hier ook nog even deelt. Zo kunnen anderen hier ook weer hulp uit halen :-D. #LekkerBezig!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
rinusva wrote:
Het probleem is opgelost. Heb de kabel van het muurkastje naar de tv vervangen en heb nu met de ci+ module een prima beeld op alle netten. Conclusie: test al je kabeltjes even, kennelijk had ik op de oude kabel voldoende signaal voor het humax kastje maar niet voor de ci+ module.


Mooi dat het is opgelost. Dank voor de update ook. We krijgen er nog weleens van langs als we opnoemen dat fouten vaak toch te wijten zijn aan kabels in huis, en zo zie je maar weer.

En ik zie het vaker: Geen probleem met een Humax of andere decoder/ontvanger welke onder een lage sterkte al kan functioneren, maar wel met een Tv met DVB-C tuner, al dan niet met module, of ander model decoder/ontvanger welke nogal eisen stelt aan de sterkte en nét wat meer verlangt.

Veel kijkplezier maar weer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic