Hallo Ziggo Community,
Smartcards is een groot onderwerp op de Community en hier willen we graag wat meer uitleg over geven. We hebben gemerkt dat het erg onduidelijk is en daarom hebben we wat punten op een rijtje gezet.
Er komen veel vragen binnen over het activeren, heractiveren en het kopen van smartcards en hier gaan we antwoord op geven. Zoals jullie weten hebben we twee verzorgingsgebieden bij elkaar gebracht en dit willen we gelijk trekken. Deze informatie (of wijziging) heeft vooral betrekking op onze klanten die gebruik maken van gekochte smartcards/mediaboxen.
Dit is de actuele informatie over het smartcardbeleid: - Je behoudt als klant je huidige situatie, met een maximum van 5 digitale tv producten. Dit kunnen 5 smartcards zijn, maar bijvoorbeeld ook 3 smartcards + Horizon Mediabox + Extra Mediabox of CI+.
- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards die bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.
- Na activatie van de nieuwe mediabox (bijvoorbeeld de Mediabox XL) krijg je kortstondig een E16 melding te zien op de eigen aangeschafte decoder/smartcard, deze melding verdwijnt na enkele minuten.
- Als je smartcard defect/gestolen is, dan vervangen wij de smartcard als deze nog binnen de garantieperiode zit en bij Ziggo zelf is aangeschaft.
- Wanneer een smartcard onterecht is beëindigd, zullen we dit natuurlijk gewoon voor je herstellen.
Wat wordt er gedaan met smartcards die in de winkel worden gekocht?- We activeren geen nieuw aangekochte smartcards.
Er zijn ook veel reacties en topics geplaatst over smartcards die opeens niet meer werken.
Hoe kan het dat meerdere smartcards niet meer werken?Dit had te maken met een storing.
Veel van onze klanten hebben hier last van gehad en dit heeft onduidelijkheid gebracht.
De storing is inmiddels verholpen. Het mag niet meer voorkomen dat je smartcard het opeens niet meer doet.
We zijn nog wel bezig met het herstellen van de nasleep van deze storing en dit heeft absoluut onze hoogste prioriteit.
Val jij met jouw situatie buiten de boot of zijn er nog onduidelijkheden? Reageer dan in het topic of stuur ons een privébericht.
We willen de komende tijd vaker proactieve topics plaatsen over grotere onderwerpen. Zo kunnen we jullie voorzien van heldere informatie en bruikbare, actieve doorverwijzingen naar andere topics op de Community.
Hier hebben we allemaal wat aan! Heb je ideeën over een onderwerp? Laat het ons dan weten!