Info: Wat moet je weten over smartcards

• 23 december 2016
  • 117 Reacties
  • 25556x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

117 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Dealers mogen hun restvoorraden smartcards verkopen en activeren in oud-Ziggo-gebied, zie onderstaande link:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/dealers-kunnen-nieuwe-ziggo-smartcard-nog-tijdelijk-activeren/
Reputatie 7
Badge +19
Maar worden of zijn de dealers daar ook over ingelicht? En gaat Ziggo marktplaats etc. inlichten over het feit dat gebruikte smartcards niet meer mogen worden gebruikt? Want geloof maar dat er weer veel mensen de dupe worden van deze handel...
Dealers mogen hun restvoorraden smartcards verkopen en activeren in oud-Ziggo-gebied, zie onderstaande link:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/dealers-kunnen-nieuwe-ziggo-smartcard-nog-tijdelijk-activeren/

Maar wat heeft de voormalige UPC klant hieraan? Toch apart Ziggo voor de ene klant geheel andere voorwaarden hanteert dan voor de ander.
Beide Ziggo klant maar de ene kan zonder meerkosten naar het play pakket kijken en de andere moet hier extra voor gaan betalen.

Is dat wel eerlijk? In mijn optiek niet. Daar zal de voormalig UPC klant nu ook zo over denken. Het heet nu Ziggo en eigenlijk is het vreemd dat er deze ongelijkheid nog steeds in stand wordt gehouden nu.
Badge
Dat Ziggo lekker communiceert over de smartcard's werd vandaag wel weer duidelijk, al maanden bezig om een film pakket op te zeggen wat maar bleef staan, wij bellen komen ze er nu mee aan dat de opzegging wordt tegen gehouden door teveel smartcard's, waarom word je als klant hier niet over aangesproken, en moet je overal zelf achteraan of zelf achter zien te komen!? :@

en owja, de medewerker aan de telefoon wilde je graag wel helpen, met opzeggen en overstappen, kritiek boeide hem niet.
Wacht even, je moet dus nu 24 euro per jaar betalen voor het huren van een (extra) smartcard (zonder module) welke effectief minder dan een euro (inclusief verzendkosten) kost? Het coderingssignaal is vrij simpel geregeld en kost vrijwel niets op de schaal waar Ziggo op functioneerd, zeker geen 24 euro/gebruiker/kaart/jaar.

Kan iemand mij van ziggo uitleggen waarom dit is gedaan (en 'gratis geld voor ziggo' is eigenlijk het enige argument dat ik kan bedenken), en niet gewoon in het abonnement zit dat voor TV al duur zat is?
Reputatie 7
Badge +35
Je betaald € 2,00 voor de module per maand, de smardcard krijg je erbij.
De module is je digitale ontvanger.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen
Reputatie 7
Badge +19
Inderdaad gaat het niet alleen om de smartcard, waarvoor je trouwens in de winkel meer betaalde dan een paar euro. Je huurt dus incl. module of standaard mediabox, te weten de Humax 5300c.

Voorts worden vragen hier veelal beantwoord door andere klanten. Maar moderators pakken ook het e.e.a. op, maar met dit topic moet er toch al veel, zo niet alles, duidelijk zijn.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +25
Kan Ziggo de schriftelijke voorwaarden niet eens aanpassen met betrekking tot maximum aantal decoders en smartcards. In Totaal TV zou eind vorig jaar een verhaal hebben gestaan dat het toewijzen en maximeren voor fUPC en fZiggo grotendeels gelijk getrokken is, nog niet helemaal i.v.m. het eigendomsbeginsel dat voor de fusie gold in fZiggo-gebied.
Zelf gebruik ik een Pace-decoder en 1 CI+kaart, volgens de aanvullende voorwaarden het maximum voor mijn regio. Maar ik zou nu toch nog 1 of 2 CI+kaarten en/of decoders erbij kunnen huren???
Ben benieuwd naar een reactie van Ziggo.
Zit sinds gister met een e19 melding,heb 3 smartcards.
Op dit moment kan ik in de woonkamer geen tv kijken.
Gister webcare aangesproken maar dat schiet niet op.
Stappen volgen via ziggo werkt niet omdat ik maar een smartcard in mijn abbo zie.....
Reputatie 7
Badge +19
Dag Theike, zet dat gewoon even op de site. Staat er volgens mij al? Een van de moderators pakt het dan wel op.

Mvg. Willem
Ik kijk zojuist in mijn Mijn Ziggo profiel en ik zie daar dat ik blijkbaar maar 1 smartcard actief heb.

Dat is raar want ik heb er toch echt drie en ook nog allemaal in gebruik.

Hoe kan dit en waarom zie ik niet alle drie de smartcards?
Reputatie 7
Badge +19
Dag Jan20

Soms zie je ze niet in 'mijn Ziggo' maar werken ze wel. Is dat nu ook aan de orde?

Anders even eachten tot een van de moderators reageert, want als medeklant kunnen we helaas niets voor je betekenen in deze.
Ze werken alle drie. Tenminste ik heb op via alle drie de apparaten (2x tv en 1x Humax 5200) beeld.

Nou kijk ik niet met grote regelmaat naar de settings maar de laatste keer dat ik keek was de pagina nog in oude stijl en toen stonden ze er wel gewoon allemaal.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Jan

Dat gebeurt dus wel vaker. Als ze blijven werken, gewoon even afwachten. Dat ze werken is het belangrijkst 😃
Reputatie 5
Badge +5
Hallo Jan

ik heb 5 smardcards en ik kan ze nog steeds zien in mijn ziggo.
als je naar digitale tv gaat zie je twee keer staan beheer je tv diensten.
als je de eerste aan klikt zie je 1 smardcard staan en daar na op terug aan klikken en dan de onderste beheer je tv diensten en daar moeten als het goed is je andere 2 kaarten staan.
ik hoop dat je hier wat aan hebt;)vrg honda
Reputatie 7
Badge +19
Ja Honda

Is ook zo. Kan inderdaad ook nog. Wist dat eigenlijk wel, maar heb er even niet aan gedacht...
Reputatie 5
Badge +5
Ja Honda

Is ook zo. Kan inderdaad ook nog. Wist dat eigenlijk wel, maar heb er even niet aan gedacht...
ja Willem dit gebeurt bij mij ook wel eens.;)vrg honda
Honda, dat was de winnende tip. Thanks.
Ik heb ook problemen met een smartcard die het al lange tijd niet deed en niet in MIJN ZIGGO zichtbaar meer was. Destijds van het eerste opmerken van het probleem met ziggo klantenservice gebeld maar ze vertelde me dat er een storing was. Toen alles vergeten en gewent geworden aan de situatie. Een collega tipte mij op dit forum. Alles aandachtig gelezen en klantenservice gebeld. Medewerker vertelde mij dat het niet kon zijn dat mijn smartcard door een storing bij Ziggo maaaaaaaanden geleden onbruikbaar/niet geregistreerd meer stond op mijn klantnummer. Nu was ik nog steeds niet geholpen en heb mijn abonnement veranderd van max naar complete. Ik begrijp Ziggo niet. Eerst een storing en de klant moet ervoor boeten??? Voorlopig wisselen we de ci+ modules wel!! De tijd voor NETFLIX en Apple en Amazon TV komt wel erg dichtbij. Ziggo helpt echt niet.
Reputatie 7
Badge +35
@ifwesayso
Misschien kan een Ziggo moderator nog iets voor je doen, maar dat kan een paar dagen duren op dit klanten helpen klanten forum.
Reputatie 7
@ifwesayso
Mag ik je iets vragen om iets duidelijker te zijn met wat de vraag nu is?!
Je hebt op dit moment een Smartcard van Ziggo en deze staat niet geregistreerd in het systeem, al vanaf het begin niet? Heb je dan al een lange tijd geen TV of heb je een andere mogelijkheid gevonden om dit te doen? Je zegt dat je voorlopig de ci+ modules hebt verwisseld, maar heb je dan nu wel digitale TV? En is het kaartje dan van jezelf of van iemand anders?

Zou je aub voor mij iets concreter willen uitleggen wat er nu aan de hand is. Ik begrijp dat je je kaartje niet kon registreren maar je hebt nu wel TV, toch? Misschien wil je nog iets meer informatie verstrekken.

Uiteraard heeft de klantenservice aan de telefoon gelijk, maar hebben die dan niets kunnen doen voor je? Het lijkt me toch dat als je die aan de lijn hebt gehad dat die het probleem voor je moeten kunnen oplossen. Zoals Bert zegt, dit is een klanten helpt klanten forum en ik probeer je als klant dan graag te helpen. Mochten we er samen niet uit komen zijn er altijd moderatoren die je verder kunnen helpen. Alleen in het weekend is dit wat lastiger, maar er valt altijd nog even te zien of we wat dieper in je probleem kunnen graven door meer informatie te krijgen van je situatie. Dus alvast bedankt voor meer info en kijken of het mogelijk is dat ik je verder help en anders heeft de moderator deze extra info ook en kan die er gelijk mee aan de slag 🙂 .

Alvast een goed weekend gewenst en hoop dat je vandaag nog iets kan vertellen.
Reputatie 7
Badge +19
@EnergieBoy

Ik heb dit al gemeld in het besloten gedeelte. Ik denk n.l. dat wij hier weinig kunnen uitrichten en eigenlijk zou het beter zijn geweest als @ifwesayso een topic had aangemaskt met zijn/haar probleem. Dan blijft dit een informatie topic zoals bedoeld.

Ik hoop echter dat het maandag of dinsdag word opgepakt.

PS: nog even een opmerking: als er al wat mensen mee bezig zijn gebruik dan niet de term "zodat ik je verder kan helpen". Maar "zodat wij je verder kunnen helpen".
Beste forumgenoten,

Ik ben vandaag benaderd door iemand van Ziggo. Hopelijk komt alles in orde. Ik begrijp dat er hier mensen zijn die echt willen helpen. Maar even to the point. Ziggo heeft veel klanten en inkomen verspeeld door problemen met smartcards die aangeschaft zijn door de gebruiker. Ik hoef er maar even met collega's over te praten en de hel breekt los. Misschien een leuk topic om te openen: Wie zit er te wachten op een Mediabox XL als hij geïnvesteerd heeft in ci+ modules, smartcards en tv's aan de muur? Wie zit er dan te wachten op zo een bakbeest met extra afstandsbediening? Hopelijk veranderd Ziggo zijn koers. Vroeger was alles beter 😉
Mvg, ifwesayso
Reputatie 7
Badge +19
Dag @ifwesayso

Ik denk niet dat Ziggo hier slechter van is geworden, daar alles nu is gebaseerd op huurmodellen.

En ja, inderdaad wil niet iedereen een decoder/ontvanger, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat een mediabox zoals de XL veel meer mogelijkheden biedt dan een CI module. Ik werk zelf met Humax pvr's en zou absoluut niet kiezen voor een module.

Daarnaast is het lang niet altijd nodig met 2 afstandsbedieningen te werken. Je kan vaak ook de Tv bedienen met de afst.bed. van de ontvanger. En je kunt op een zeer fraaie manier radio luisteren via een ontvanger als deze is aangesloten op een receiver o.i.d. En natuurlijk is het Tv geluid dan ook veel fraaier. Maar goed, dat laatste kan met een module ook.

Of Ziggo het beleid dus terug gaat draaien? Reken daar maar niet op. Overigens is het ook erg rustig rond de smartcards. Dus ik denk dat veel mensen er prima mee kunnen leven.
Bedankt Willem-A,

Ik kan je geen gelijk geven. Je praat op persoonlijke titel net als ik. Je gaat voorbij aan wat iemand wil. Jij wil alleen maar een mediabox met de mogelijkheden die al lang achterhaald zijn. Een mediabox is ondertussen al heel erg ouderwets. Oude technieken die in een mooi jasje voor veel geld verkocht worden. De XL is inderdaad XL. Past net op een bijzettafel. De mediabox is een box. Sorry, meer kan ik er niet van maken. Heb je Netflix of ...TV al eens geprobeerd?

Ik wil terug naar keuze vrijheid en goede en duidelijke service. Terug naar de kern. Smardcards. Ik kocht er meerdere opeens deden ze het niet allemaal meer. Ik wil dat al mijn aangeschafte smardcards het weer doen.

Tuurlijk gaat Ziggo het beleid volgens jou niet terug draaien.

Maar veranderingen kunnen snel gaan. Stel je voor: andere aanbieders die een CI+ of andere module gaan aanbieden. Het zit eraan te komen. Ziggo verliest dan heeel snel veel nu ontevreden klanten.

Best jammer toch??

Groet.