Info: Wat moet je weten over smartcards

• 23 december 2016
  • 117 Reacties
  • 25546x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

117 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Nu heb ik al een horizonbox en 5 smartcards dus kan nu niks veranderen zonder een smartcard in te leveren.
Maar ja het is internet en zou niks met de tv ye maken moeten hebben maar helaas ziet Ziggo dat dus anders.

Het is niet "alleen internet" want je hebt ongetwijfeld nu een alles-in-een pakket, dus alle producten. Om een lagere snelheid te krijgen zul je dus een nieuw alles-in-een abbo afsluiten met een lagere internetsnelheid. En omdat het alles-in-een is val je dan ook voor alle producten onder de nu geldende regels.
Had net het abo veranderd in nov 2016 dus viel ik al onder de "nieuwe" regels.
Daarbij had ik afgesoroken dat de smartcards bleven en gingen ze accoord en nu dus niet meer en passen ze inderdaad de regels nu wel toe.
Maar omdat ik mijn smartcards niet meer kan zien in Mijn Ziggo en 1 zender het niet meer doet op de smartcards wil ik terug naar het "oude" abo. Ook de beloofde bon voor tablet nooit gehad. Dus is Ziggo het niet na gekomen wat er afgesproken is. Dit loopt al sinds begin nov 2016
Reputatie 6
Badge +8
Tja met zo'n "prachtig cadeau" erbij teken je natuurlijk wel voor een jaarcontract en kun je pas na een jaar downgraden.
Als Ziggo nakomt is het het ook geen probleem natuurlijk.
Maar smartcards verwijderen uit Mijn Ziggo en 1 zender laten verdwijnen en geen tablet tja dan vind ik het een heel ander verhaal.
De advertenties spreken over mooie aanbiedingen maar dan lijkt me het datvje dat wel moet nakomen toch?
Reputatie 3
Badge +2
Een downgrade van de snelheid kan pas aan het einde van de contractsperiode. Weet niet welke looptijd je af hebt gesproken in november maar dat zal waarschijnlijk 1 of meerdere jaren zijn.
Heb je op papier staan dat je 5 smartcards zou mogen houden? Want dat is iets wat ik nog niet eerder heb gezien/gehoord naast een horizon.
Als ik even de voorwaarden voor de tablet actie erbij pak staat er bij:
minimaal 1 jaar
minimaal connect complete
play abonnement heeft een horizon.

Met deze voorwaarden kan ik het wel begrijpen dat je nu niet kunt downgraden.
Daarnaast komt nog dat je nu nog 5 kaarten en horizon hebt. Ik zou het wel weten als ik jou was.
Tuurlijk als alles in orde was oom gern probleem.
Trlef5onisch is mij dat medegedeeld dat ik en een horizonbox en 5 smartcards kan behouden.
Wil ook eigelijk helemaal niet downgraden maar dat ik geen herstel kan doen via Mijn Ziggo vind ik niet kloppen en dan als ik dan 1 jaar moet blijven ook geen probleem maar waar blijft die tablet dan b.v.? En dan hebben ze een zender van de smartcards gehaald.
Verder is de horizonbox is een ramp wordt 47 graden dat ding is gewoon gevaarlijk.
Lijkt net of ik een kachel erbij heb. Maar Ziggo vond dat normaal volgens de monteurs.
Nou ik niet.
Vandaar dat ik alles weer terug wil draaien maar dat lukt me dus niet.
Reputatie 6
Badge +8
Die tablet moet je natuurlijk nog krijgen, stuur een van de ziggo-medewerkers een pm hierover.
( https://community.ziggo.nl/anders-iets-111/tablet-niet-gekregen-13757 )
En die verdwenen zender zal wel een andere reden hebben. Kun je beter even een ander topic over openen als je daar hulp bij wilt hebben.
Reputatie 3
Badge +2
Terug draaien zal niet meer gaan die periode zal al wel verstreken zijn.
Waarschijnlijk zit er met het geval van de 5 smartcards en horizon een geval wat door jou en de helpdesk verkeerd begrepen is denk ik. Jij denkt 5 + horizon en de helpdesk zal waarschijnlijk hebben bedoeld 5 incl horizon.
Welke zender kan je nu niet meer ontvangen en welke melding geeft deze zender dan.
De voucher voor de tablet zouden ze moeten geven als je aan de voorwaarden voldoet. Wanneer is je nieuwe abonnement ingegaan? of was dat ook in november.
Nee echt afgesproken dat ik de Horizonbox en 5 smartcards bleef houden (had ze beide (hb en 5 sc) al n.l.
Nieuw Abo is begin nov 16 ingegaan.
Ja die bon zal nog moeten komen.
Heb er al met webcare, chat, telefoon enz al meerdere keren over gehad.
Ook via dit en andere forum al via Pm's gevraagd maar nog zonder resultaat.
Reputatie 3
Badge +2
Ik zou toch nog eens een belletje wagen naar de hd of een pm sturen zoals youriy zegt. Voor je andere vragen/opmerkingen kan je beter een ander toppic openen. Zodat het hier een beetje on-topic blijft.
Net gehoord dat de klachten afdeling van Ziggo mij gaat bellen, ben benieuwd.
Reputatie 4
Badge +3
Ik ben in bezit van 1 Horizonbox en 4 smartcards met Humax decoders.
Allemaal werken ze perfect maar als ik naar mijn Ziggo ga en kijk bij mijn producten zie ik de horizonbox en 1 smartcard.
Reputatie 7
Badge +19
Allemaal werken ze perfect maar als ik naar mijn Ziggo ga en kijk bij mijn producten zie ik de horizonbox en 1 smartcard.

Scroll op die pagina eens iets verder naar onder. Daar zie je waarschijnlijk de ander exemplaren.
Reputatie 4
Badge +3

Scroll op die pagina eens iets verder naar onder. Daar zie je waarschijnlijk de ander exemplaren.

Nee er staat verder niets.
Reputatie 7
Badge +19
Werken ze nog wel? Want dat is uiterraard het belangrijkste. Wellicht zie je ze binnenkort weer terug, want door alle veranderingen komt het vaker voor dat ze tijdelijk niet te zien zijn.
Dit had Ziggo me wel eerder mogen vertellen. Ik heb 3 smartcards die van de ene op de andere dag niet meer werkte. (E16 melding op het Extra pakket). Na een tijdje werkte er 1 weer wel. Dit was de 1e smartcard die ik 7 jaar geleden geactiveerd heb.

De overige 2 werken nog steeds niet en na herhaaldelijk contact werd er steeds een activatie signaal gestuurd zonder resultaat. Resetten via de portal geeft de melding dat dit mislukt is wegens netwerkproblemen.

Ik ben nu een maand! bezig en heb het bericht gekregen dat deze 2 kaarten vervangen gaan worden. Echter zojuist is m'n 1e kaart er ook mee gestopt en krijg nu hierop ook de bekende E16 melding op de extra zenders.

@Ziggo, willen jullie deze kaart ook vervangen? Ik begrijp uit eerdere berichten dat ik binnen m'n huidige contract recht heb op 3 smartcards.
Reputatie 7
@Webbasterd,

Stuur mij anders even een privébericht met je postcode en huisnummer, dan controleer ik wat voor jou van toepassing is.
ik heb een e30-4 melding en er staat dat de smartcard moet updaten?
Nu al 2 keer de klanten service gebeld en na een uur nog in de wacht maar opgehangen.
Nu bel ik voor de 3e keer en ik sta nu alweer anderhalf uur in de wacht.
Weet iemand wat ik hiermee moet?
Reputatie 7
Badge +19
Nu al 2 keer de klanten service gebeld en na een uur nog in de wacht maar opgehangen.

Kloppen die wachttijden echt? Ik heb zulke lange tijden nog niet zien langskomen, maar ook niet ervaren, terwijl ik de laatste tijd toch ook regelmatig die kant op heb gebeld...

Maar als het klopt is dat droevig en kunnen Serkan of Jesse Ziggo wel wat voor je betekenen.

Mvg. Willem

Paar maanden terug meerdere keren ziggo gebeld ! Nog steeds zie maar 1 van de 4 kaarten in mijn ziggo.

Kloppen die wachttijden echt? Ik heb zulke lange tijden nog niet zien langskomen, maar ook niet ervaren, terwijl ik de laatste tijd toch ook regelmatig die kant op heb gebeld...

Maar als het klopt is dat droevig en kunnen Serkan of Jesse Ziggo wel wat voor je betekenen.

Mvg. Willem

Ja Willem het klopt echt.
Uiteindelijk kreeg ik een tip om contact mail op te stellen dus heb ik de telefoon na 2 uur maar opgehangen en dit geprobeerd. Hier kreeg ik echter wel gelijk reactie
Maandag 16 januari tussen kwart over 10 tot kwart over 11 in de wacht gestaan!
Smartcard perikelen.
1 kaart beneden en 1 kaart boven.
Beneden kaart kan ik geen extra zenders meer ontvangen na de 2e kaart boven.
Smartcard van boven naar beneden erin werkt het wel maar moet niet nodig zijn.
Boven heb ik met de nieuwe kaart blokjes en strepen.
Dus neem ik kaart mee als ik 24kitchen wil zien bijv.
Is meer dan 1 uur in de wacht staan een ontmoedigingsbeleid? Het is wel een gratis nummer maar enorme tijdverspilling!
Dus hoe wordt dit opgelost? Alles eerst uitgevoerd zoals op de website staat.
Reputatie 7
Badge +19
Dit zijn wel heel heftige wachttijden. Pakt een moderator dit niet op, stuur dan een pm naar Jesse Ziggo. Die kan wel wat voor je betekenen.

Mvg. Willem
Hier helaas nog steeds niet opgelost, nog steeds geen smartcards in Mijn Ziggo omgeving, en op 1 zender nog steeds E16-4 op alle smartcards. Ben al sinds begin nov 2016 er mee bezig, duurt zo erg lang.
De kaarten eraf halen (In mijn Ziggo) kan wel in 1 dag!
Afdeling klachten van Ziggo is er mee bezig, maar nog geen resultaat.
Nu ook PM gestuurd naar Zerkan Ziggo, misschien dat hij er iets aan kan doen?
Reputatie 7
Badge +19
Volgens mij houdt Jesse zich daar meer mee bezig. Zie het bericht boven dat van jou...

Mvg Willem