Info: Wat moet je weten over smartcards

• 23 december 2016
  • 117 Reacties
  • 25555x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

117 Reacties

Reputatie 2
Badge
Jan F: Gelukkig heb ik het uitgezocht voordat ik dit poste. Als een contract eerst toestaat 5 smartcards toe te voegen en dan opeens niet meer word er contractbreuk door ziggo gepleegd. Een ander zenderpakket aanvragen is een ander verhaal wat hier niet op gaat.
Reputatie 7
Badge +26
Jan F: Gelukkig heb ik het uitgezocht voordat ik dit poste. Als een contract eerst toestaat 5 smartcards toe te voegen en dan opeens niet meer word er contractbreuk door ziggo gepleegd. Een ander zenderpakket aanvragen is een ander verhaal wat hier niet op gaat.

Het gaat niet over een zenderpakket, maar over het aantal smartcards dat toegang geeft tot digitale TV (tegen betaling). Voor iedere geregistreerde smartcard kan Ziggo een periodieke vergoeding vragen.

Overigens waar vindt u in de voorwaarden die door u geaccepteerd zijn dat het er 5 zijn? Als daarin staat dat u er 5 mag hebben, dan kunt u tot dat aantal bij Ziggo uw abonnement ophogen.
Reputatie 7
@ Dirk-JanK,

Je bent al akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden op het moment dat je de Horizon Mediabox hebt besteld.

Er staan nu 3 smartcards actief op jouw adres. In de actieve smartcards gaan wij geen wijzigingen doorvoeren, dat blijft zoals het is. Had je er 5 actief? Dan blijft dat ook zo. Als je er nu nog 2 wilt activeren, dan moet je de extra mediabox of extra CI+ module van ons afnemen, deze krijg je dan in bruikleen.

Overigens is er volgens mij nooit gecommuniceerd dat je 5 smartcards in totaal mag activeren. Je kon altijd via Mijn Ziggo tot maximaal 3 smartcards activeren, de helpdesk activeerde de overige 2. Dit werd gedoogd. Ik ben dan ook benieuwd waar je de informatie hebt gevonden m.b.t. de 5 smartcards.
Reputatie 7
Badge +24
@ Dirk-JanK,

Je bent al akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden op het moment dat je de Horizon Mediabox hebt besteld.

Er staan nu 3 smartcards actief op jouw adres. In de actieve smartcards gaan wij geen wijzigingen doorvoeren, dat blijft zoals het is. Had je er 5 actief? Dan blijft dat ook zo. Als je er nu nog 2 wilt activeren, dan moet je de extra mediabox of extra CI+ module van ons afnemen, deze krijg je dan in bruikleen.

Overigens is er volgens mij nooit gecommuniceerd dat je 5 smartcards in totaal mag activeren. Je kon altijd via Mijn Ziggo tot maximaal 3 smartcards activeren, de helpdesk activeerde de overige 2. Dit werd gedoogd. Ik ben dan ook benieuwd waar je de informatie hebt gevonden m.b.t. de 5 smartcards.

Idd wat jij schetst Serkan begrijpelijk, maar dat gedogen begrijp ik niet zo. Inz de 5 smartcards . Dit is wel gewoon beleid geweest vlgns mij. Zelfs nog onlangs. https://community.ziggo.nl/info-moet-weten-over-smartcards-95/info-moet-weten-over-smartcards-15040
Reputatie 7
Hi Robbo,

We hebben in het topic de huidige situaties beschreven.

In het verleden kon je tot maximaal 3 smartcards activeren via Mijn Ziggo. Als je met de helpdesk belde, dan konden mijn collega's er nog 2 activeren. Dit was echter geen beleid, maar voerden we de smartcards uit coulance wel op. Dit was alleen van toepassing voor voormalig Ziggo klanten. De voormalig UPC klanten hadden deze mogelijkheid nooit en moesten een mediabox in bruikleen afnemen.

We beschrijven in het topic nergens dat het "beleid is om 5 smartcards te activeren". We geven aan dat we de huidige situaties niet gaan aanpassen, omdat het ten nadele van de klant is.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Robbo,

We hebben in het topic de huidige situaties beschreven.

In het verleden kon je tot maximaal 3 smartcards activeren via Mijn Ziggo. Als je met de helpdesk belde, dan konden mijn collega's er nog 2 activeren. Dit was echter geen beleid, maar voerden we de smartcards uit coulance wel op. Dit was alleen van toepassing voor voormalig Ziggo klanten. De voormalig UPC klanten hadden deze mogelijkheid nooit en moesten een mediabox in bruikleen afnemen.

We beschrijven in het topic nergens dat het "beleid is om 5 smartcards te activeren". We geven aan dat we de huidige situaties niet gaan aanpassen, omdat het ten nadele van de klant is.

Ok tnks
Reputatie 4
Badge +3
Even over wat er nu op de website van Ziggo staat:

"(Maximaal 2 digitale ontvangers per adres. Een CI+ module is ook een digitale ontvanger)"

Even interpreteren: ik heb een abonnement waarvoor ik in totaal meer dan 70,- per maand betaal. Daarvoor krijg ik signaal in mijn huis voor internet, televisie en telefoon. Begrijp ik het nu goed dat Ziggo nu bepaald op hoeveel TV's ik mijn digitale TV-abonnement gebruik cq. hoeveel TV's ik dus in huis heb? Gaat Ziggo nu straks ook bepalen hoeveel pc's of mobiele apparaten ik in mijn netwerk opneem en gebruik laat maken van de internet-verbinding die zij leveren? Lijkt met toch een beetje raar als dat zo is.

Aanvulling: Na nog wat zoekwerk kom ik op hetzelfde deel van de Ziggo website de volgende uitleg tegen:

(maximaal 2 extra Horizon Mediaboxen of maximaal 4 digitale ontvangers per adres)

Ik begin langzaam te begrijpen dat veel mensen het beleid van Ziggo tav het aantal digitale ontvangers dat je "mag" gebruiken op zijn minst enigszins verwarrend vinden.
Reputatie 7
Badge +26
Gaat Ziggo nu straks ook bepalen hoeveel pc's of mobiele apparaten ik in mijn netwerk opneem en gebruik laat maken van de internet-verbinding die zij leveren? Lijkt met toch een beetje raar als dat zo is.
Dat misschien niet, maar in het oude UPC gebied zijn voor het gebruik van internet de Fair Use Policy regels van toepassing. In het oude Ziggo gebied staat in de voorwaarden iets over overbelasting en hinder voor andere gebruikers. U mag dus niet de gehele capaciteit van uw straat gebruiken. Ziggo kan u in uw gebruik beperkingen opleggen.
Reputatie 7
Badge +25
Je kunt een oneindig aantal tv's in huis gebruiken en ook een oneindig aantal pc's alleen de techniek legt je beperkingen op.
Het enige dat Ziggo beperkt is het aantal (apparaten met) smartcards.
Als je dat tegen staat ga je toch gewoon naar een andere provider, niemand verplicht je om klant van Ziggo te zijn, toch?
Reputatie 4
Badge +3
Je kunt een oneindig aantal tv's in huis gebruiken en ook een oneindig aantal pc's alleen de techniek legt je beperkingen op.
Als je dat tegen staat ga je toch gewoon naar een andere provider, niemand verplicht je om klant van Ziggo te zijn, toch?

Ziggo beperkt niet alleen het aantal (apparaten met) smartcards maar ook het aantal horizonboxen dat je in huis mag hebben. En dus ook het aantal TV's waarop je je volledige digitale abonnement (dus niet alleen de standaard digitale zenders) kunt gebruiken. Daarbij komt dat de informatie over hoeveel decoders (met of zonder smartcard) je nu eigenlijk in huis mag hebben ook niet echt duidelijk of eenduidig is. Het enige wat ik doe is daar een kritische vraag over stellen. Is dat dan de klassieke reactie op dit forum als je een kritische vraag stelt: "als het je niet aanstaat ga je toch weg"? Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo daar zo over denkt. Dus wie ben jij om dat hier zo te poneren?
Reputatie 7
Badge +19
Nee, dat is doorgaans niet de manier waarop wordt gereageerd en daar moeten we ook geen gewoonte van gaan maken. Als iemand netjes blijft mag je in mijn ogen best wat kritisch zijn.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +25

Ziggo beperkt niet alleen het aantal (apparaten met) smartcards maar ook het aantal horizonboxen dat je in huis mag hebben. En dus ook het aantal TV's waarop je je volledige digitale abonnement (dus niet alleen de standaard digitale zenders) kunt gebruiken. Daarbij komt dat de informatie over hoeveel decoders (met of zonder smartcard) je nu eigenlijk in huis mag hebben ook niet echt duidelijk of eenduidig is. Het enige wat ik doe is daar een kritische vraag over stellen. Is dat dan de klassieke reactie op dit forum als je een kritische vraag stelt: "als het je niet aanstaat ga je toch weg"? Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo daar zo over denkt. Dus wie ben jij om dat hier zo te poneren?

Ik ben ook niet van Ziggo, maar ook gewoon een kritische klant, maar jouw manier van reageren noopte mij tot dat antwoord, verder wil ik niet meer ingaan op mijn eerdere reactie, als je dat niet aanstaat, mijn excuses.
Hier zijn mijn smartcards sinds 2 mnd uit Mijn Ziggo verdwenen en 1 zender werkt nog steeds niet.
Dus zoals het topic aangeeft wat je moet weten over smartcards!
Zou ik graag willem weten wanneer ik mijn smartscards weer kan zien en herstellen in Mijn Ziggo.
Na vele chats telefoon webcare contacten nog steeds niks veranderd.
Reputatie 2
Ik heb 3 smartcards geregistreerd staan. Ik ben nu door Ziggo benaderd om mijn oude Ziggo allles in 1 om te zetten naar connect en play start. Ik krijg dus een nieuwe overeenkomst. Blijven mijn 3 smartcards het nu nog wel doen ????
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb 3 smartcards geregistreerd staan. Ik ben nu door Ziggo benaderd om mijn oude Ziggo allles in 1 om te zetten naar connect en play start. Ik krijg dus een nieuwe overeenkomst. Blijven mijn 3 smartcards het nu nog wel doen ????

Ik kan je adviseren om dit na te vragen bij de helpdesk en als zij bevestigen dat dat zo is, om dan een casenummer te vragen (te laten maken) waarin dit ook schriftelijk in het systeem wordt bevestigd.
Mocht e.e.a. dan alsnog mis gaan dan kun je in ieder geval aantonen wat er is toegezegd.
Niet omdat ik de Helpdesk niet vertrouw maar meer omdat er de laatste tijd erg veel onduidelijkheid is ontstaan over het smartcardbeleid van Ziggo en ook niet iedereen van de helpdesk een eenduidig antwoord geeft.
Reputatie 7
Badge +26
U blijft binnen de norm van het fZiggo gebied van 5 geregistreerde digitale ontvangers. Ik veronderstel dat het dus wel het geval zal zijn. Maar vraag het voor de zekerheid eens na bij Ziggo, die kan uitsluitsel geven.
Reputatie 6
Badge +8
quote:
"Jouw eigen apparatuur
1. Als je zelf apparatuur hebt aangeschaft en je maakt
gebruik van onze Smartcards die uitgegeven zijn voor 13
april 2015, dan blijven we die ondersteunen. Behalve als
je verhuist naar het gebied waar Ziggo voor 13 april 2015
UPC heette. Dan kan je onze smartcard niet meer blijven
gebruiken met je eigen apparatuur. Losse Smartcards
zijn niet meer verkrijgbaar vanaf 13 april 2015.
2. Als je overstapt naar een Abonnement op Digitale TV
waarvoor je een Mediabox krijgt, dan mag het totaal
van onze Mediaboxen samen met het aantal losse
Smartcards voor je eigen Digitale Ontvanger, niet
boven de 5 komen. Gebeurt dit wel, dan beslis jij welke
Smartcard wij deactiveren. Je kunt met die apparatuur
nog wel gebruik maken van Kabel TV."

Dit staat erover in de voorwaarden, nou wordt er op dit forum gesuggereerd dat er nieuwe voorwaarden zijn, maar die zijn er niet!
Klopt en als je 5 smartcards (en horizonbox) hebt en je wil b.v. je internet snelheid verlagen dan wordt je bestelling geblokkeerd online, omdat je 5 smartcards hebt. Dan moet er 1 af en dan krijg of heb je een box van Ziggo met smartcard wat dan je dus gaat huren. Terwijl je alleen je snelheid wil verlagen !!
Gisteren 3x op verschillende manieren geprobeerd om mijn abo te veranderen, alle 3 afgewezen om de smartcards, dus het is nu een groot punt geworden, zowel voor mij als voor Ziggo!
Reputatie 7
Badge +26
.....nou wordt er op dit forum gesuggereerd dat er nieuwe voorwaarden zijn, maar die zijn er niet!
Er zijn geen nieuwe voorwaarden. Maar bij nieuwe contracten en wijzigingen worden de voorwaarden van 13 april 2015, na een overgangsperiode van bijna 2 jaar, strikt toegepast.
Misschien dat ziggo kan kijken wat er bij mij aan de hand is.
Ik had 2 smartcards in huis en beide in gebruik. echter is er nu 1 verdwenen in mijnziggo.
Ook heb ik nu al 2 keer belt over het opnieuw activeren maar volgens mij lukt het de jongens en meisjes daar niet echt. (Eerste keer moest ik 24 uur wachten 2de keer 48 uur)

Voor mij is het natuurlijk erg zinloos om nu nieuwe dingen te huren bij ziggo terwijl ik alles al in huis heb.
2 x tv met ci+ met smartcard.

Ik hoor graag jullie mening.
Reputatie 6
Badge +8
.....nou wordt er op dit forum gesuggereerd dat er nieuwe voorwaarden zijn, maar die zijn er niet!
Er zijn geen nieuwe voorwaarden. Maar bij nieuwe contracten en wijzigingen worden de voorwaarden van 13 april 2015, na een overgangsperiode van bijna 2 jaar, strikt toegepast.

In dit topic https://community.ziggo.nl/maak-kennis-de-community-87/downgrade-internet-smartcard-inleveren--15299/index2.html#post139989

schrijf je dit " TS heeft 1 HB en 4 andere apparaten met een smartcard. Bij een contractwijziging is dat volgens de nieuwe voorwaarden niet meer toegestaan. Om zijn kinderen allemaal van digitale TV te kunnen voorzien, zal hij binnen de toegestane configuratie 1 of 2 extra HB-boxen moeten nemen en dan de registratie van 1 of 2 smartcards moeten laten vervallen. De apparaten waarin die smartcards zitten blijven uiteraard geschikt om ongecodeerde zenders digitaal te ontvangen. "

Jij bent dus een van die mensen die beweren dat er nieuwe voorwaarden zijn.
Reputatie 7
Badge +26

Jij bent dus een van die mensen die beweren dat er nieuwe voorwaarden zijn.

Dat klopt. Het zijn de aanvullende voorwaarden die gelden vanaf de datum van de fusie. Contracten afgesloten voor die datum vallen nog onder het oude UPC of Ziggo contract.

Maar Ziggo is tot nu toe niet altijd consequent geweest in de toepassing van deze "nieuwe" regels. Zo heeft TS een Horizonbox; die zijn in het fZiggo-gebied pas uitgegeven na de fusie. Bij de wijziging heeft men toen de nieuwe regels niet toegepast. Ziggo past nu de regels wel toe.
Reputatie 6
Badge +8
Zucht: Dat gedeelte over jouw eigen apparatuur in de nieuwe voorwaarden vergeet je dus iedere keer!!
Reputatie 3
Badge +2
Volgens mij is het zo dat al je eigen apparatuur (smartcards) geldig blijven zolang je niet boven de 5 uitkomt incl. horizon en evt horizon extra.
Bij mij is het ook zo gegaan. Ik had 5 kaarten heb een nieuw abonement afgesloten met horizon en heb 1 kaart moeten laten vallen.
De overige 4 kaarten zouden volgens de voorwaarden moeten blijven werken todat ik de kaarten deactiveer of op het moment of een kaart "inruil" tegen een horizon extra box.
De kaarten staan persoonlijk geregistreerd en voor onbepaalde tijd. Na deze registratie kan je een aanvullend digitaal pakket nemen.

@vwbeetle2

Wil je alleen je snelheid verlagen en heb je nu 5 smartcards dan zou dat gewoon moeten kunnen. Heb je er nu 5 en wil je je snelheid verlagen en een horizon erbij dan moet zal je ook 1 kaart inleveren.
Nu heb ik al een horizonbox en 5 smartcards dus kan nu niks veranderen zonder een smartcard in te leveren.
Maar ja het is internet en zou niks met de tv ye maken moeten hebben maar helaas ziet Ziggo dat dus anders.