Info: Wat moet je weten over smartcards

  • 23 december 2016
  • 117 Reacties
  • 25617x Bekeken

Reputatie 5
Hallo Ziggo Community,

Smartcards is een groot onderwerp op de Community en hier willen we graag wat meer uitleg over geven. We hebben gemerkt dat het erg onduidelijk is en daarom hebben we wat punten op een rijtje gezet.
Er komen veel vragen binnen over het activeren, heractiveren en het kopen van smartcards en hier gaan we antwoord op geven. Zoals jullie weten hebben we twee verzorgingsgebieden bij elkaar gebracht en dit willen we gelijk trekken. Deze informatie (of wijziging) heeft vooral betrekking op onze klanten die gebruik maken van gekochte smartcards/mediaboxen.


Dit is de actuele informatie over het smartcardbeleid:

- Je behoudt als klant je huidige situatie, met een maximum van 5 digitale tv producten. Dit kunnen 5 smartcards zijn, maar bijvoorbeeld ook 3 smartcards + Horizon Mediabox + Extra Mediabox of CI+.
- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards die bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.
- Na activatie van de nieuwe mediabox (bijvoorbeeld de Mediabox XL) krijg je kortstondig een E16 melding te zien op de eigen aangeschafte decoder/smartcard, deze melding verdwijnt na enkele minuten.
- Als je smartcard defect/gestolen is, dan vervangen wij de smartcard als deze nog binnen de garantieperiode zit en bij Ziggo zelf is aangeschaft.
- Wanneer een smartcard onterecht is beëindigd, zullen we dit natuurlijk gewoon voor je herstellen.
Wat wordt er gedaan met smartcards die in de winkel worden gekocht?
- We activeren geen nieuw aangekochte smartcards.

Er zijn ook veel reacties en topics geplaatst over smartcards die opeens niet meer werken.

Hoe kan het dat meerdere smartcards niet meer werken?
Dit had te maken met een storing.
Veel van onze klanten hebben hier last van gehad en dit heeft onduidelijkheid gebracht.
De storing is inmiddels verholpen. Het mag niet meer voorkomen dat je smartcard het opeens niet meer doet.
We zijn nog wel bezig met het herstellen van de nasleep van deze storing en dit heeft absoluut onze hoogste prioriteit.

Val jij met jouw situatie buiten de boot of zijn er nog onduidelijkheden? Reageer dan in het topic of stuur ons een privébericht.


We willen de komende tijd vaker proactieve topics plaatsen over grotere onderwerpen. Zo kunnen we jullie voorzien van heldere informatie en bruikbare, actieve doorverwijzingen naar andere topics op de Community.
Hier hebben we allemaal wat aan! Heb je ideeën over een onderwerp? Laat het ons dan weten!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

117 Reacties

Dank voor de informatie, het is misschien een idee om alle klanten, zeker die in het fZiggo-gebied, want daar speelt het hoofdzakelijk, een e-mail te sturen met de betreffende info, want niet iedere klant leest of is lid van het forum en kan op die manier ook veel reacties naar de helpdesk voorkomen.
Goede communicatie is maar alles.
Reputatie 5
Bedankt! En je hebt helemaal gelijk, N.N. Dat is ook de reden dat we het topic plaatsen.
We kunnen niet naar iedere klant een e-mail sturen, maar we kunnen wel actief doorverwijzen vanuit de Community en hier op de werkvloer ervoor zorgen dat we het topic delen. Dan slaan we denk ik al een grote slag.
Bedankt! En je hebt helemaal gelijk, N.N. Dat is ook de reden dat we het topic plaatsen.
We kunnen niet naar iedere klant een e-mail sturen, maar we kunnen wel actief doorverwijzen vanuit de Community en hier op de werkvloer ervoor zorgen dat we het topic delen. Dan slaan we denk ik al een grote slag.

Met alle respect, ik zou niet weten waarom met de huidige techniek niet alle fZiggo-klanten een e-mail gestuurd kan worden, de nieuwsbrieven en facturen kunnen ook naar alle klanten gestuurd worden.
Met de e-mail bereik je zeker alle betrokken klanten en via het forum maar een zeer klein deel.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Minke,

Als we jou toch ook niet hadden...:D Maar ik ben het wel met NN eens v.w.b.de mail. Wij kunnen natuurlijk doorverwijzen, en dan gaat zoiets al snel rond, maar of de ontvagers dan de juiste info krijgen is altijd nog maar de vraag. Zaken gaan snel een eigen leven leiden en je bereikt lang niet iedereen. Een mail naar die klanten toe kan veel helpen en laat tevens zien dat Ziggo beter gaat communiceren. Dat levert ook winst op voor het bedrijf op dat gebied.

Dat is mijn visie.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +26
In plaats van een email, kan deze informatie toch ook geplaatst worden in de categorie digitale TV gebruiken? Dan is die voor iedereen beschikbaar en niet alleen voor de 40.000+ communityleden. Ik vind overigens dat die informatie er eigenlijk als direct na de aankondiging in TV Totaal had moeten staan.
Maar het verhaal van Minke is in ieder geval duidelijk.
Reputatie 6
Badge +8
Ik vind overigens dat die informatie er eigenlijk als direct na de aankondiging in TV Totaal had moeten staan.


In totaal-tv heeft helemaal geen aankondiging gestaan. En die mail had een half jaar geleden naar alle klanten gestuurd moeten worden. Voor abonnees oude stijl vind ik het sowieso onrechtmatig. Die hadden een mail moeten krijgen met het recht om direct op te zeggen.
Reputatie 3
Badge +3
Maar het was beter geweest wanneer klanten die nog in het bezit zijn van een Ziggo startpakket voor digitale televisie met niet geactiveerde smartcard eerder hiervan op de hoogte waren gesteld.
Reputatie 5
Badge +5
ja er had beter naar de klant geinformeert moeten worden voor deze veranderingen.
ik had zelf ook nog 3 start pakketten die door ziggo geleverd waren bij diverse ontvangers.
maar waar ik deze smardcards niet meer kon gebruiken om dat ik er al 5 had.
maar ik kon ze in november alle 3 zonder problemen voor een kennis die pas klant bij ziggo is
laten activeren. maar dit schijnt nu niet meer te kunnen.ik voelde de bui al hangen.
nu moet men er een huren waar ik een felle tegenstander van ben ook apperatuur.
maar hier kunnen medewerkers van ziggo niets aan doen maar ze woren er wel door klanten op aan gekeken. ik vind dat de top van ziggo beter naar zijn klanten moet luisteren en medewerkers.;)vrg honda
Reputatie 4
Badge +4
De strategie van Ziggo is bekend, we luisteren niet naar klanten, maken ze eerst totaal afhankelijk en douwen ze daarna gewoon onze niet goed werkende huur apparaten door hun strot (wij bepalen wel wat goed voor U is) maar ze vergeten dat ze afhankelijk zijn van hun klanten en die zijn het zo langzamerhand spuug zat en krijgen steeds meer de mogelijkheid om naar een andere provider over te stappen. (waar glasvezel verschijnt Ziggo verdwijnt)
We zien wel in het volgende kwartaal voor hoeveel klanten dit een reden is om Ziggo te verlaten.
Ziggo ga vooral zo door !!!
...
Gewoon op zijn hollands gezegd een Bullshit Smartcardbeleid, met name
- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.
- We activeren tot nader order geen nieuw aangekochte smartcards.


Dit blijkt weer een hoe ziggo over de abonnees denkt en idd alleen zijn eigen visie naar de klant to door wil drukken.
Ben al sinds 15 november bezig om voor iemand die onder een bewindvoerder valt een smartcard te heractiveren en die werd wegens problemen in het ziggo systeem steeds niet geaccepteerd, nu blijkt dus achteraf dat ziggo de kaart helemaal niet meer wilde aktiveren.

Een goede policy zou zijn om als ziggo klant dit uit te faseren over een aantal jaar, want wat gaat er nu gebeuren met alle gecertificeerde tv's die je nieuw koopt maar geen smartcard meer voor kan kopen ??

Bij de firma's waar ik inkoop zijn ook nog steeds nieuwe ziggo smartcards te koop, ofwel die zijn niks meer waard.

Mvg Fred
Gewoon op zijn hollands gezegd een Bullshit Smartcardbeleid, met name
- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.
- We activeren tot nader order geen nieuw aangekochte smartcards.


Dit blijkt weer een hoe ziggo over de abonnees denkt en idd alleen zijn eigen visie naar de klant to door wil drukken.
Ben al sinds 15 november bezig om voor iemand die onder een bewindvoerder valt een smartcard te heractiveren en die werd wegens problemen in het ziggo systeem steeds niet geaccepteerd, nu blijkt dus achteraf dat ziggo de kaart helemaal niet meer wilde aktiveren.

Een goede policy zou zijn om als ziggo klant dit uit te faseren over een aantal jaar, want wat gaat er nu gebeuren met alle gecertificeerde tv's die je nieuw koopt maar geen smartcard meer voor kan kopen ??

Bij de firma's waar ik inkoop zijn ook nog steeds nieuwe ziggo smartcards te koop, ofwel die zijn niks meer waard.

Mvg Fred

Voor alle gecertificeerde tv's zijn nog steeds CI+kaarten te krijgen, alleen nú via het huurmodel. In fUPC-regio kende men niet anders.
Een CI+kaart wordt standaard verstrekt bij een abo als men géén decoderkastje wil en als extra kaart à €2,- per maand, ook weer per maand opzegbaar.
De uitfasering van de te kopen kaarten is eigenlijk al gestart sinds de fusie van fZiggo met UPC op 13-04-2015.
De firma's waar jij inkoopt kennen ook het beleid van Ziggo en zouden e dus geen smartcards meer moeten verkopen.
Er was/is in november een storing betreffende de (her)activatie van bepaalde smartcards, dit valt buiten het huidige beleid en moeten nog steeds geactiveerd kunnen worden volgens Ziggo.
Zie daarover ook het begin van dit topic van de moderator Minke_Ziggo.
Reputatie 1
euh volgens mij zag ik het nog liggen bij mediamarkt? Maar kan ook zijn in combi met jullie stand die er staat/stond?

Maar nog nooit last van gehad en alle 3 zijn van me zelf plus horizonbox alles werkt nog steeds.
Zal wel aan mij gebied liggen?

Wel weer heel goed dat dit aangegeven wordt hier etc. maar een mail zou denk ik een uitkomst zijn voor de mensen die het community niet kunnen vinden?

groet John
euh volgens mij zag ik het nog liggen bij mediamarkt? Maar kan ook zijn in combi met jullie stand die er staat/stond?

Maar nog nooit last van gehad en alle 3 zijn van me zelf plus horizonbox alles werkt nog steeds.
Zal wel aan mij gebied liggen?

Wel weer heel goed dat dit aangegeven wordt hier etc. maar een mail zou denk ik een uitkomst zijn voor de mensen die het community niet kunnen vinden?

groet John

Los in de Mediamarkt zouden ze niet meer mogen kunnen liggen ter verkoop.
De winkel in winkel van Ziggo levert (nog) geen apparatuur i.v.m. beveilingsopties bij de Mediamarkt.
Daar kan slleen nog voorlichting gegeven worden en pakketwijzigingen e.d. administratief doorvoeren.
Reputatie 1
Oooh Oké? Heb alleen eigen doen het prima geen problemen mee maar de uitleg hier geeft voldoende om mensen weer even verder te zoeken en op te lossen. Snap alleen niet waarom de aparte kaarten straks niet meer werken? Op al mijn kaarten staat Ziggo smartcard met logo als of ze bij Ziggo weg komen? Maar dat is een zorg voor later zeg ik dan maar.
Oooh Oké? Heb alleen eigen doen het prima geen problemen mee maar de uitleg hier geeft voldoende om mensen weer even verder te zoeken en op te lossen. Snap alleen niet waarom de aparte kaarten straks niet meer werken? Op al mijn kaarten staat Ziggo smartcard met logo als of ze bij Ziggo weg komen? Maar dat is een zorg voor later zeg ik dan maar.
Dat zijn ook de officiële kaarten van Ziggo en vóór de fusie met UPC werden ze ook door fZiggo verkocht net als de decoders, nà de fusie is het nieuwe Ziggo overgegaan op het bruikleenmodel zoals men dat al in fUPC-regio kende. Het nieuwe Ziggo verkoopt dus niets meer.
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich gaat verhouden tot de nieuwe EU richtlijn betreffende eigen apparatuur.
Reputatie 1
Euh dat moet zelfs kunnen, daar is toch wetgeving voor?? Of zie ik het nu verkeerd??
Reputatie 7
Badge +19
Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich gaat verhouden tot de nieuwe EU richtlijn betreffende eigen apparatuur.

Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Maar jammer is het zeker voor mensen die een decoder gaan aanschaffen in de winkel, dit gegeven nog niet weten, en er dan achter komen dat hun smartcard niet meer wordt geactiveerd, of in de winkel al horen dat men geen smartcards meer heeft voor Ziggo. Dat is dan zelfs zuur. Maar ik denk dat er verder niets mee gedaan zal worden. Het zal de verkoop van losse decoders zeker verminderen, daar de meesten toch in Ziggo gebied worden gebruikt. Aan de andere kant denk ik dat als men dit echt wil, ook wel bereid is een CI module +kaart te gaan huren, om die laatste te gebruiken in hun gekochte decoder. Vraag is dan echter weer hoe lang men dat nog toelaat. We zitten hoe dan ook toch een beetje in de houdgreep...

Mvg. Willlem
Reputatie 7
Badge +26
Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich gaat verhouden tot de nieuwe EU richtlijn betreffende eigen apparatuur.
Dat heeft niets met apparatuur te maken. Een smartcard is alleen drager van de abonnementsgegevens.
Reputatie 7
Badge +17
Misschien wordt het tijd om over te gaan op SmartWi
Reputatie 3
Badge +3
Ziggo durft ons als klant geen e-mail te sturen of anderszins te informeren over het smartcardbeleid dan alleen op een community forum omdat men bang is dat veel boze klanten over zich heen te krijgen.
Maar de medewerkers hier op het forum kunnen er per slot van rekening niets aan doen en voeren uit wat hen opgedragen wordt.
Reputatie 7
Badge +26
@Arjan
Alles wat de klant moet weten staat al in de algemene voorwaarden. Lees daarvoor art. 06 in het oude Ziggo- gebied of art. 16.10 en art. 19 in het oude UPC-gebied. De uitvoering is alleen wat strikter, smartcards zijn persoonlijk en niet overdraagbaar. Dat werd in het oude Ziggo- gebied niet strikt gehandhaafd, maar vanaf nu dus wel. Alle rechten die een klant had, blijven gelden. Nieuwe rechten kunnen alleen nog via Ziggo worden verkregen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb geen nieuwe voorwaarden voorbij zien komen welke ik heb moeten goedkeuren om niet 5 smartcards te kunnen activeren. Mocht ik in de toekomst dus een extra smartcard willen activeren, dan hoop ik dat de ziggo geen contractbreuk gaat plegen van hun kant 😉
Reputatie 7
Badge +26
Ik heb geen nieuwe voorwaarden voorbij zien komen welke ik heb moeten goedkeuren om niet 5 smartcards te kunnen activeren. Mocht ik in de toekomst dus een extra smartcard willen activeren, dan hoop ik dat de ziggo geen contractbreuk gaat plegen van hun kant ;)
U maakt een denkfout. Uw oude contract met Ziggo blijft uiteraard geldig. Als u nu 5 geregistreerde smartcards heeft blijven die geldig. Maar als u er nu minder heeft en een uitbreiding wilt, wijzigt u uw abonnement en dat zal Ziggo alleen maar doen onder de thans geldende, extra, voorwaarden. Die zijn hier te vinden.