Vraag

Humax IRHD-5550C kan geen zenders vinden

• 2 februari 2019
  • 10 Reacties
  • 465x Bekeken

Hoi,
Me zoon wil ook tv, dus we hebben een Samsung tvtje heeft geen dvb-c tuner maar we hebben wel een Humax IRHD-5550c deze heeft wel een dvb-c.
Alleen als ik de coax kabel aansluit kan die geen zenders vinden. als ik de kabel direct op de tv aansluit heb ik wel analoog zenders (nu nog wel) graag advies?

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +18
@MRWJCA

nogmaals een poging: Hoe is dit destijds afgelopen?
Hoi,
Ben nu niet thuis maar ga het later nog even testen.
Maar vast een vraag waar ik nu aan zit te denken ik heb namelijk opdit moment een versterker er tussen hangen een tratec fdu-44 als ik het goed heb. Dit is een dingetje dat toch wel al een paar jaar mee gaat zeg toch maar 10 jaar denk ik. Kan het zijn dat deze het digitaal signaal blokkeert?
If so, wat zijn de alternatieven?
@MRWJCA

nogmaals een poging: Hoe is dit destijds afgelopen?

Helaas nog niet opgelost, voornamelijk tijd en mogelijkheden. Nood oplossing is nu via ziggo go (niet de app werkt voor geen meter op een laptop aan de tv.
Reputatie 7
Badge +18
Dit topic is destijds zo doodgelopen, maar was dit inmiddels wel voor elkaar??
Reputatie 7
Badge +18
Die versterker ken ik zo niet, maar ik kan me niet voorstellen dat deze de digitale signalen tegenhoud. Maar een installatie die up to date is, is zeker een must in veel gevallen.
Reputatie 7
Badge +18
Dank voor de update, maar jammer te lezen dat het niet voor elkaar is. Hopelijk snel beter nieuws!
Reputatie 7
Badge +25
Heb je deze instructie gevolgd?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/Humax-5500C-installeren/
Ja dat had ik gedaan, maar het resultaat blijft bij dat er geen kanalen/signaal kan worden gevonden
Reputatie 7
Badge +25
Probeer de apparatuur eens rechtstreeks op het aop aan te sluiten, als het dan werkt is de tussenliggende verbinding niet optimaal. Digitaal is wat gevoeliger voor de signaalsterkte en kwaliteit.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/
Reputatie 7
Badge +18
Als de 5550c (gelijk aan de 5500c, maar deze laatste verkrijg je via Ziggo) geen zenders kan vinden, is er echt iets mis met de kabels en/of aansluitingen. Steefb heeft al een goed advies gegeven in zijn laatste reactie Het is echt zaak de boel goed op orde te hebben als je overstapt naar digitaal. Dat werkt wezenlijk anders dan analoog.

Reageer