1
Vraag
2
Reacties
Burgkop

Level 4
  • 121Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Humax IrHD 5200c - Werkt de draadloze usb wi-fi dongle ook zonder smartcard?

Ik kan hem wel aanmelden op internet, krijg dan ook de bevestiging op het scherm, maar verder niets internet.

Is niet zo heel belangrijk, maar het zat erbij, vandaar de vraag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je kan de Humax in oud Ziggo gebied vaak ook gebruiken voor Interactieve Tv. Dat geld dus ook voor de 5200c. Maar dat werkt niet als er geen smartcard word gebruikt. De verbinding met het Internet kan dan nog wel worden gebruikt om bestanden te delen. Maar wil je dat ook? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je kan de Humax in oud Ziggo gebied vaak ook gebruiken voor Interactieve Tv. Dat geld dus ook voor de 5200c. Maar dat werkt niet als er geen smartcard word gebruikt. De verbinding met het Internet kan dan nog wel worden gebruikt om bestanden te delen. Maar wil je dat ook? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

*tekst verwijderd* dubbele info

Burgkop
Topicstarter
Level 4
  • 121Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Willem-A wrote:

Je kan de Humax in oud Ziggo gebied vaak ook gebruiken voor Interactieve Tv. Dat geld dus ook voor de 5200c. Maar dat werkt niet als er geen smartcard word gebruikt. De verbinding met het Internet kan dan nog wel worden gebruikt om bestanden te delen. Maar wil je dat ook? 


Ik zit in oud upc gebied.

ik vroeg mij af wat je ermee kunt, zal geen verschil zijn in draad of draadloze verbinding, op snelheid na.

Bestanden zal ik niet gauw delen nee,  is dat het enige wat ermee kan, verder niets mee te zien?

Werken die dongels ook in een computer, pc. Maar de meesten hebben het ingebouwd, dus allemaal achterhaald eigenlijk.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Burgkop De dongle kan je inderdaad inzetten als een soort USB netwerk kaartje.. /adapter. wel eens als test uitgeprobeerd. Haalde toen ik dacht 25>30 mbps. Maar een ingebouwde netwerkkaart mn 5ghz / 1gb is natuurlijk beter. De dongle is 100 mbps .

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“ik vroeg mij af wat je ermee kunt, zal geen verschil zijn in draad of draadloze verbinding, op snelheid na.

Bestanden zal ik niet gauw delen nee,  is dat het enige wat ermee kan, verder niets mee te zien?

Werken die dongels ook in een computer, pc. Maar de meesten hebben het ingebouwd, dus allemaal achterhaald eigenlijk”

 

Bedraad is altijd beter. Minder kans op storingen of even wegvallen van het signaal. Staat de Humax heel dicht bij het modem, kun je de dongel gebruiken. Voor I-TV, al kun je daar geen gebruik van maken, is het nog prima. Maar voor het delen van bestanden is het beter bekabeld te werken. 

 

Nee, er is verder niets mee te zien, want je woont in fUPC gebied en kan dus geen gebruik maken van I-TV. Het is puur om de Humax op te nemen in je netwerk in dit geval.

 

Dat is uitproberen. Nooit gedaan, maar heb je, zoals je zelf zegt, ook niet meer nodig. Maar niet elke dongel kan in de Humax. 

Burgkop
Topicstarter
Level 4
  • 121Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hier staat alles in een ruimte, oudbouw, kleine kamer.

Mijn tv 23” en pc met monitor/tv 22” staan met rec/decoders in een grote kast.

Andere pc met een zelfde monitor en decoder  en grotere tv met decoder/recorder. van deze laatste 2 is er meestal 1 tegelijk in gebruik, of pc of tv.

Ik zelf heb meestal beide aan staan, naast elkaar, alles onafhankelijk van elkaar.

 

Dus een utp draadje  van humax naar hub bij Modem is maar een meter of  4, maar je kunt nergens zo bij, en dan denk je; voor zon draad ga ik niet alles overhoop halen, of ik splits de utp van pc netwerk even, dan heb je naar de Humax minder dan een meter nodig.

Of draadloos, dat is hemelsbreed ook maar 3m naar modem.   

Maar als je er toch niets mee kan, waarom zou je het dan doen?

Mijn 23” tv is geen smart, ook de 22” monitor niet, is wel jammer.

Daar had ik eens een Tizzbird 20 voor gekocht, maar zelden gebruikt, veel teveel gedoe.

Ik vind de tv mooi, al is ie wat ouder, bijna perfect voor mij, maar 1x hdmi dus gebruik ik een 5 way switch met ab.

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic