Verwijderd account
Niet van toepassing

Humax IrHD 5200c - Kan niet opnemen.. er staat bij timerplanning alleen maar modus herinnering

Hoi luitjes,

Sinds kort heb ik de humax irhd 5200 omdat naar schijnt je daar twee opnames tegelijk mee moet kunnen uitvoeren terwijl je iets anders kijkt. Maar:

Ik heb helemaal geen mogelijkheid om op te nemen. Harddisk is in orde.. geformatteerd, systeem factory reset gedaan .. het enige dat ik steeds bij de timerplanning krijg is "Modus Herinnering" ..



Heeft iemand suggesties wat ik kan doen om het op te lossen?

Gr Geeviz.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Geeviz wrote:
De interne heb ik verwijderd omdat die best wat herrie maakte.. neigde beetje naar het geluid te gaan van tikken.. Opnamen maken moet kunnen op extern bij mijn weten, kon bij de 5300 ook. Het gaat inderdaad om de 5200c.


Dan was die schijf wel aan zijn eind. Die moet gewoon stil zijn.

Maar geloof me, opnames maken op een externe schijf bij een 5050c, 5200c en 5400c kan NIET. Daarop kun je alleen bestanden plaatsen vanaf de interne schijf.

Bij de 5100c en 5300c ligt het natuurlijk anders. Die hebben geen interne schijf, en kúnnen daar dus niet op opnemen. Deze moeten dus wel werken met een externe schijf, al is er nu tijdelijk een 5300c PVR in de handel met ingebouwde 500 GB harde schijf.

Er moet in de 5200c echt een interne schijf, en dan krijg je een heel ander bericht te zien als je naar de Guide gaat en op de OK toets drukt.

Bekijk in context

19 Reacties 19
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Even de Humax-expert optrommelen:
Willem-A, komtumaar!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Sinds kort heb ik de humax irhd 5200 omdat naar schijnt je daar twee opnames tegelijk mee moet kunnen uitvoeren terwijl je iets anders kijkt. Maar:

Ik heb helemaal geen mogelijkheid om op te nemen. Harddisk is in orde.. geformatteerd, systeem factory reset gedaan .. het enige dat ik steeds bij de timerplanning krijg is "Modus Herinnering" .."

Geeviz De 5200 heeft 2 tuners, en dus kun je altijd 1 zender opnemen en een ander bekijken. Afhankelijk van de streams waarin de zenders zich bevinden, kun je soms ook 2 zenders opnemen en een 3e bekijken.

Nu begrijp ik dat opnemen niet kan, maar die fout zie ik eigenlijk zelden of nooit, tenzij er een fout in de Humax zit. Is deze gebruikt gekocht en stonden er opnames op de harde schijf? Zo ja, waren deze dan ook te bekijken?

Nu zie ik een bericht over de timer planning, maar hoe probeer je op te nemen? Normaal gesproken doe je dat via de Guide. Als je daar naartoe gaat, ga je naar het gewenste programma, en drukt vervolgens op de OK toets. Nu zie je een pagina met een tekst en daaronder de opties Opnemen, Herinnering, Annuleren. Daarnaast zijn er nog de mogelijkheden voor 'Herhalen' en 'Eén keer'.

Ik vrees dat er nu op een verkeerde manier word geprobeerd op te nemen, of er moet dus al sprake zijn van een fout, maar zoals gezegd komt dat echt zeer zelden voor.

Dank AlexHelpt
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Hoi Willem.


Deze humax is inderdaad een tweedehandsje, werkt verder prima,(dus kan mij niet voorstellen dat dat opneemgedeelte hardwarematig zomaar stukgegaan is) ..

De originele schijf die erin zit (inmiddels zat) had geen opnamen deze was bij ophalen van het apparaatje al geformatteerd. Heb nu een splinternieuwe externe eraan gehangen. Ook deze is nu geformatteerd voor gebruik, maar werkt nog niet. Ik neem altijd op via de guide maar de opneemoptie is er niet, alleen de herinneringsmodus.. 😉

Ik ga via guide knop en dan moet ik via de gele knop - timerplanning - programma ingeven met de tijd en daar moet ik de opneemmodus kunnen instellen. Heb twee 5300's gehad daar werkte de guide precies net zo

gr geeviz
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Geeviz

het gaat wel echt om de 5200c toch? Even om verwarring te voorkomen...

Maar waarom is de interne schijf eruit gehaald? Alleen daarop kun je nl. opnemen. Ik denk dat ik nu wel begrijp waarom de fout optreed, want zo lezend wil je opnemen op een externe schijf, en dat kan helemaal niet. Je kan alleen opnemen op de interne schijf, en eventueel de opnames later verplaatsen (kopiëren) naar een externe schijf, die ook wel aan bepaalde eisen moet voldoen. Die zijn dat de schijf minimaal 100 GB moet zijn, en maximaal 1 TB. De schijven van WD Elements werken doorgaans het best. Maar direct opnemen op de externe schijf kan nooit.

Maar vraag is dus waarom de interne schijf eruit is gehaald.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
De interne heb ik verwijderd omdat die best wat herrie maakte.. neigde beetje naar het geluid te gaan van tikken.. Opnamen maken moet kunnen op extern bij mijn weten, kon bij de 5300 ook. Het gaat inderdaad om de 5200c.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Deze humax is inderdaad een tweedehandsje, werkt verder prima,(dus kan mij niet voorstellen dat dat opneemgedeelte hardwarematig zomaar stukgegaan is) .."

Ik ook niet, want zoals gezegd zie ik dit probleem ook bijna nooit, maar ja, als de interne schijf eruit is, en je wilt gaan opnemen op een externe gaat dat dus niet werken. Maar er is natuurlijk ook altijd nog het moederboard. En, niet lullig bedoeld, maar je moet natuurlijk ook wel altijd goed weten wat je doet. Er moet dus gewoon weer een juiste! schijf in de Humax.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
anders rest me 'maar' even een andere interne erin doen 😉
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Zou de 5300 makkelijker daarin geweest zijn omdat deze nooit een schijfje bevatte? dat was gewoon plug n play úsb eraan hangen, deze formatteren en opnemen maar 😄
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Geeviz wrote:
De interne heb ik verwijderd omdat die best wat herrie maakte.. neigde beetje naar het geluid te gaan van tikken.. Opnamen maken moet kunnen op extern bij mijn weten, kon bij de 5300 ook. Het gaat inderdaad om de 5200c.


Dan was die schijf wel aan zijn eind. Die moet gewoon stil zijn.

Maar geloof me, opnames maken op een externe schijf bij een 5050c, 5200c en 5400c kan NIET. Daarop kun je alleen bestanden plaatsen vanaf de interne schijf.

Bij de 5100c en 5300c ligt het natuurlijk anders. Die hebben geen interne schijf, en kúnnen daar dus niet op opnemen. Deze moeten dus wel werken met een externe schijf, al is er nu tijdelijk een 5300c PVR in de handel met ingebouwde 500 GB harde schijf.

Er moet in de 5200c echt een interne schijf, en dan krijg je een heel ander bericht te zien als je naar de Guide gaat en op de OK toets drukt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Geeviz wrote:
Zou de 5300 makkelijker daarin geweest zijn omdat deze nooit een schijfje bevatte? dat was gewoon plug n play úsb eraan hangen, deze formatteren en opnemen maar 😄

De 5200c werkt veel beter en prettiger. Veel mensen krijgen de 5300c niet werkend met een externe schijf. De 5200c heeft een ingebouwde, dus kun je die zo gebruiken. Meer plug en play is er eigenlijk niet...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Geeviz wrote:
anders rest me 'maar' even een andere interne erin doen ;

Maar dan wel de juiste, anders kan het ook niet gaan werken. Als de juiste schijf is gebruikt, zal de Humax deze zelf formatteren en indelen (foto's, video's, muziek, Time Shift etc.)
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Ah. Ik kocht de 5200 eigenlijk voor dubbele opnamefunctie en o dat deze een mooier zenderschermpje heeft tov de 5300 en bétere úpdatefunctie. Ik zal wel even een nieuwe interne erin fixen 🙂

Dank voor de heldere uitleg 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar de 5200c heeft toch ook een dubbele opnamefunctie?! Alleen word dat op dezelfde schijf gezet. Maar je kan bv. gewoon 2 zenders opnemen terwijl je een eerder gemaakte opname bekijkt. Die dubbele opnamefunctie wil niet zeggen dat de Humax dat op meerdere schijven doet.

Met de juiste schijf erin zie je al heel snel hoe het werkt en dat het een veel beter apparaat is dan de 5300c.

En neem je 2 zenders op, en je drukt op de OK toets, dan zie je in het wit alle zenders welke je nog kan bekijken. Ten opzichte van de 5300c heeft de 5200c echt zeer veel voordelen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Dank voor de heldere uitleg ;)"

Graag gedaan en succes. Nieuwe schijf erin, en je probleem/fout is opgelost.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
heb de interne er weer ingezet maar deze geeft helemaal geen sjoege meer... zal er toch aan geloven voor een splinternieuwe green leaf western digital 😄
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Even ter aanvulling op Willem,

Vergeet niet dat de interne schijf van de 5200c max 500Gb kan zijn. Anders krijg je ms problemen.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Komt goed 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er worden ook wel grotere schijven in geplaatst. Maar ik zeg; niet doen. Nu kan de Humax sowieso zelf de schijf formatteren en indelen en dat werkt wel zo prettig.

Omdat de oude schijf al 'tikte', ofwel een ratelend geluid liet horen was ik al bang dat deze er niet zoveel zin meer in had.

Laat de afloop nog even weten Geeviz

Uitgelicht topic