Goedendag allemaal.
Ruim een jaar geleden had ik met mijn 5200C blokken en strepen in beeld, en heb ik toen de oplossing gevonden met behulp van
Willem-A Na de Humax te hebben verzonden naar Humax Nederland ofwel Quantis draaide alles als een zonnetje, en zaten we weer vol plezier naar onze zenders en meer nog onze opgenomen programma's te kijken.
Eergsisteravond werden we helaas tijdens het live kijken verblijd met opnieuw blokkerig en streperig beeld.
In eerste instantie heb ik contact met Ziggo gehad, en hebben we helaas niets kunnen vinden wat een storing zou kunnen veroorzaken.
Signaal zou goed moeten zijn, er waren de afgelopen dagen geen werkzaamheden in mijn buurt geweest, en verder zouden er ook geen klachten in mijn buurt zijn.
Omdat de Humax vorig jaar is gerepareerd, dacht de vriendelijke medewerkster dat deze in samenhang met een nieuwe coax kabel het probleem ook niet zou kunnen zijn, en stelde voor een monteur te laten langskomen.
Inmiddels wetend dat er meerdere topics over bestaan op dit forum, alles eerst maar eens doorgelezen.
Wat mij was ontschoten is dat de BER waarde op de ontvanger ook van belang is voor een goede ontvangst, en de vriendelijke dame van Ziggo heeft het daar ook niet over gehad.
Welnu, zonder opnames te doen met de humax, zie ik op de zenders NPO1 tot en met RTL5 verschillende BER waarden.
Zal hier eerst de waarden van RTL5 tonen aan de hand van een foto, deze is namelijk de hoogste.
De waarde op NPO1 is ook hoog, er van uitgaand dat de waarde 0 of dicht bij 0 zou moeten zijn.
Bij deze is het,
Is een bezoek te rechtvaardigen, en uit te sluiten dat mijn Humaxje wederom gerepareerd moet worden?